نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چندین مشکل می تواند باعث خاموش شدن تصادفی مانیتور شود. برخی از دلایل مربوط به مانیتور و برخی دیگر به کامپیوتر مربوط می شود. در مورد دلایل و علت خاموش شدن تصادفی مانیتور خود به خود، پیشنهادات زیر را بخوانید.

علت خاموش شدن تصادفی مانیتور
علت خاموش شدن تصادفی مانیتور

علت خاموش شدن تصادفی مانیتور

یکی از رایحترین خرابی ها در مانیتور خاموش شدن تصادفی آن می باشد. که در این مقاله علت های اولیه آن و راه های رفع آن قرار داده شده است.

گرمای بیش از حد مانیتور  و علت خاموش شدن تصادفی مانیتور

برای خاموش شدن تصادفی مانیتور یکی از دلایلی که می تواند این مشکل را بوحود آورد، گرم شدن بیش از حد آن است. هنگامی که مانیتور بیش از حد گرم می شود، برای جلوگیری از آسیب به مدار داخل آن خاموش می شود. دلایل گرمای بیش از حد عبارتند از تجمع گرد و غبار، گرما یا رطوبت بیش از حد، یا مسدود شدن دریچه هایی که اجازه می دهد گرما خارج شود.

اگر مانیتور بیش از حد گرم می شود، قبل از استفاده مجدد، مانیتور را از برق بکشید و بگذارید کاملا خنک شود. سپس، اگر هوای کنسرو شده دارید (ضد الکتریسیته ساکن، برای وسایل الکترونیکی)، سعی کنید گرد و غبار داخل بدنه مانیتور را خارج کنید. اگر اتاق کامپیوتر بسیار گرم است، آن را با روشن کردن فن یا سیستم تهویه مطبوع خنک کنید. قبل از اینکه دوباره از مانیتور استفاده کنید، صبر کنید تا اتاق کمی خنک شود.

همچنین، اگر از یک مانیتور CRT قدیمی استفاده می کنید، ارتقاء به یک صفحه نمایش تخت جدیدتر بسیاری از مشکلات مربوط به گرما را در یک محیط گرم حل می کند.

این را ببینید  علت سفیدی صفحه کامپیوتر هنگام راه اندازی

وجود کابل شل

برای علت خاموش شدن تصادفی مانیتور اگر سیم برق به طور ایمن به پشت مانیتور متصل نباشد، می تواند باعث قطع برق و خاموش شدن مانیتور شود. اطمینان حاصل کنید که سیم برق در پشت مانیتور محکم است. همچنین ممکن است کانکتور برق مانیتور خراب باشد و برق کافی را از سیم برق دریافت نکند. در این حالت بهتر است به جای تعمیر مانیتور آن را تعویض کنید.

بهتر است بخوانید: روش های رفع مشکل قرمری صفحه مانیتور

مانیتور خراب

دلیل دیگری که ممکن است مانیتور خاموش شود، نقص در مدار است. ممکن است یک اتصال کوتاه در سیم‌کشی یا خرابی مدار باعث سیاه شدن تصویر یا خاموش شدن مانیتور شود. در این مورد، ممکن است کار دیگری جز خرید یک مانیتور جایگزین جدید نتوانید انجام دهید. تعمیر مانیتورها معمولاً مقرون به صرفه نیستند زیرا هزینه تعمیر می تواند بیشتر از قیمت یک مانیتور جدید باشد. شما می توانید مانیتور را به تعمیرگاه کامپیوتر بیاورید تا آن را بررسی کنند، اما آنها احتمالاً پیشنهاد تعویض آن را خواهند داد.

مشکل کارت گرافیک یا مادربرد

برای خاموش شدن تصادفی اگر مانیتور روشن بماند، اما سیگنال ویدیویی را از دست بدهید، به احتمال زیاد مشکل از کارت گرافیک یا مادربرد رایانه است. خاموش شدن تصادفی رایانه همچنین می تواند مشکلی با داغ شدن بیش از حد رایانه یا کارت گرافیک یا نقص در کارت گرافیک باشد.

اگر کارت گرافیک یک کارت گرافیک خوب شناخته شده یا بخشی از مادربرد آن باشد، ممکن است مادربرد مشکلی داشته باشد. خازن برآمده یا سایر اجزای معیوب روی مادربرد می تواند باعث خاموش شدن رایانه یا مانیتور شود.

این را ببینید  تعویض برد کنترل مانیتور LG 27UK850-W

 

علت خاموش شدن مانیتور کامپیوتر
علت خاموش شدن مانیتور کامپیوتر

 

شل شدن اتصالات

اگر کابل برق محکم به پشت مانیتور متصل نشده باشد ممکن است مانیتور در دریافت برق با مشکل مواجه شود و به صورت ناگهانی خاموش شود. بررسی کنید که سیم برق محکم به پشت مانیتور متصل باشد. همچنین این احتمال هم وجود دارد که کانکتور برق پشت مانیتور خراب شده باشد و به میزان کافی از سیم برق انرژی دریافت نکند. در این مواقع بهتر است که به جای تعمیر کردن مانیتور آن را تعویض کنید.

قدم بعدی بررسی کردن کابل صفحه نمایش است که تصاویر را از کامپیوتر به مانیتور منتقل می­کند تا روی آن نمایش داده شوند. این سیم از پشت کامپیوتر به پشت مانیتور متصل می­شود بنابراین شما باید هر دو سر سیم را بررسی کنید که محکم به آن­ ها متصل شده باشند.

خراب بودن مانیتور

یکی دیگر از عواملی که منجر به خاموش شدن خود به خود مانیتور می­شود عملکرد نادرست مدار است. اتصالی سیم­ های برق یا خطا در عملکرد مدار می­تواند باعث سیاه شدن صفحه و یا خاموش شدن مانیتور شود. در این مواقع کاری جز خریدن یک مانیتور جدید یا تعمیرات مانیتور از دست شما برنمی­ آید. معمولاً تعمیر کردن مانیتورها کار مقرون به صرفه ­ای نیست زیرا ممکن است هزینه ­ی ناشی از تعمیر آن ­ها بیشتر از هزینه­ ی خرید یک مانیتور جدید شود. شما می­توانید مانیتور را به یک مرکز تعمیرات ببرید تا مشکل آن را متوجه شود و آن را برایتان تعمیر کند اما به طور کلی پیشنهاد ما خرید یک مانیتور جدید است.

این را ببینید  تعمیر روشن نشدن مانیتور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − هشت =