نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خرابی مانیتور/ خطای “بدون سیگنال” نشان می دهد که مانیتور شما سیگنالی از کارت گرافیک شما دریافت نمی کند. اگر چه این می تواند ناشی از نقص کارت گرافیک باشد، اگر قبلاً کارت را تغییر داده اید و همچنان همان خطا را دریافت می کنید، مشکل از یک قطعه دیگر است. محتمل ترین علت کابلی است که برای اتصال مانیتور و کارت گرافیک استفاده می شود، زیرا ممکن است معیوب باشد یا حتی به پورت اشتباهی وصل شده باشد. حالت نمایش مانیتور و اسلات کارت ویدیو روی مانیتور شما نیز به طور بالقوه می تواند باعث این مشکل شود.

کابل معیوب

بررسی کنید که آیا کابلی که کارت گرافیک شما را به مانیتور متصل می کند، ایمن است یا خیر. کابل ممکن است هنگام حرکت مانیتور یا کیس کامپیوتر از سوکت خارج شده باشد، بنابراین هر دو طرف آن را بررسی کنید. طول کابل را برای علائم آسیب فیزیکی که می تواند باعث ایجاد مشکل شود بررسی کنید. همچنین پین های رابط را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ کدام خم یا شکسته نشده اند. کابل معیوب می تواند باعث مشکلات متناوب، مانند نمایش رنگ های نادرست شود، اما اگر آسیب به اندازه کافی شدید باشد، سیگنالی دریافت نمی کند.

مانیتور روی حالت ویدیوی نادرست تنظیم شد

مانیتورهای مدرن و تلویزیون‌های با کیفیت بالا دارای منابع ورودی مختلفی هستند که می‌توان از آنها برای اتصال به کارت‌های ویدیویی استفاده کرد. اگر مانیتور به شما اجازه می دهد منبع ورودی را انتخاب کنید، مطمئن شوید که از منبع ورودی استفاده می کنید که با کابلی که برای اتصال به رایانه استفاده می کنید مطابقت دارد.

این را ببینید  مشکلات لرزش مانیتور

به عنوان مثال، اگر کارت گرافیک خود را با استفاده از کابل VGA وصل می کنید، حالت نمایش مانیتور را روی DVI یا HDMI تنظیم نکنید. اگر مانیتور شما به طور خودکار منبع ورودی را که استفاده می کنید شناسایی نکند، می تواند دلیل این مشکل باشد. برای راهنمایی در مورد نحوه تغییر حالت نمایش، با راهنمای کاربر مانیتور خود مشورت کنید.

خرابی مانیتور

مانیتور معیوب

اگر ویدیو را تغییر داده اید و مطمئن هستید که کابل ها ایراد ندارند، ممکن است مشکل از مانیتور باشد. کامپیوتر خود را با مانیتور دیگری وصل کنید تا نتایج را بررسی کنید. اگر مانیتور کامپیوتر دیگری ندارید، ممکن است بتوانید کارت گرافیک خود را به تلویزیون وصل کنید.

اکثر تلویزیون های صفحه تخت مدرن دارای ورودی هایی مانند VGA، DVI و HDMI هستند که می توانند برای اتصال کامپیوتر شما استفاده شوند. اگر هنگام اتصال به دستگاه نمایشگر دیگری، همان خطا را دریافت کردید، می توانید به عیب یابی سایر اجزای رایانه بروید.

اسلات کارت گرافیک معیوب

اگر کارت گرافیک شما به درستی قرار نگرفته باشد، یا اگر در یک اسلات نادرست روی مادربرد شما قرار داده شده باشد، به درستی کار نخواهد کرد. دفترچه راهنمای مادربرد خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که شکاف های مادربرد شما با کارت گرافیک سازگار است. اگر مجبور بودید کارت گرافیک را به زور وارد شکاف کنید، ممکن است آسیب دیده باشد.

همچنین بررسی کنید که کابل منبع تغذیه به کارت گرافیک شما وصل شده باشد. بسیاری از کارت‌های ویدئویی جدیدتر برای عملکرد مناسب نیاز به کابل‌های برق PCI-E دارند. اگر مادربرد شما دارای کارت گرافیک داخلی است، از آن برای بررسی اینکه آیا خطا مربوط به کابل یا مانیتور است، استفاده کنید.

این را ببینید  عیب یابی مانیتور LCD Benq

اصلاح لرزش صفحه مانیتور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =