نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

سیاهی صفحه نمایش مانیتور / عیب‌یابی اتصال ویدیویی از مانیتور (یا تلویزیونی که به عنوان مانیتور استفاده می‌شود) به رایانه رومیزی. اگر رایانه شما دارای صفحه نمایش داخلی است، پس از راه اندازی رایانه، صفحه خالی است را ببینید. این مقاله به شما کمک می کند تا تشخیص دهید که آیا صفحه خالی ناشی از سخت افزار رایانه، سیگنال ویدیویی به مانیتور یا خود مانیتور است.

قبل از شروع عیب یابی مانیتور خالی

قبل از استفاده از مراحل این سند موارد زیر را بررسی کنید:

  • مطمئن شوید که مانیتور برق دارد و با فشار دادن دکمه پاور، چراغ پاور روشن می شود. اگر چراغ مانیتور خاموش بماند، مانیتور نه از پریز برق و نه از آداپتور برق دریافت نمی کند.
  • اگر مانیتور LCD با صفحه تخت دارید، کابل برق مانیتور را از برق بکشید، حدود 30 ثانیه صبر کنید، کابل را دوباره وصل کنید و سپس مانیتور را روشن کنید. این دستگاه الکترونیکی روی مانیتور را ریست می کند.
  • اگر مانیتور دارای کابل ویدیوی جداشدنی است، برای آزمایش در صورت خراب بودن کابل، یک کابل مانیتور دوم تهیه کنید.
  • تمام دستگاه های متصل به جز ماوس، صفحه کلید و مانیتور را جدا کنید. این شامل حذف درایوهای فلش USB و کارت های حافظه از اسلات کارت خوان است.

مرحله 1: برق را بررسی کنید

کابل ویدئو را از مانیتور جدا کنید و مطمئن شوید که کابل برق مانیتور به پریز برق وصل شده است.

هنگامی که مانیتور به برق وصل است، دکمه روشن/خاموش را روی مانیتور فشار دهید. یک چراغ نشانگر پاور روی کیس مانیتور قرار دارد.

  • اگر چراغ پاور روشن شد، مانیتور روشن است، به بررسی صداهای فن، بیپ و چراغ های برق بروید.
  • اگر با فشار دادن دکمه روشن/خاموش، چراغ روشن/خاموش خاموش بماند، یا مانیتور برق دریافت نمی کند یا نمایشگر معیوب است. قبل از اقدام به تعمیر یا تعویض مانیتور، تمام موارد زیر را بررسی کنید:
  • اطمینان حاصل کنید که پریز برق دارای برق است و پریز برق با توان مانیتور مطابقت دارد.
  • مانیتور را به یک پریز برق دیگر وصل کنید.
  • سیم برق دیگری را امتحان کنید.
  • اگر چراغ روشن شود، مانیتور برق دارد. به مرحله بعدی ادامه دهید.
این را ببینید  عیب یابی مانیتور

سیاهی صفحه نمایش مانیتور

مرحله 2: صدای فن، بوق و چراغ های برق را بررسی کنید

برای کمک به تشخیص اینکه آیا مشکل ناشی از رایانه است یا مانیتور، رایانه را روشن کنید، به صداها گوش دهید و به چراغ ها نگاه کنید.

  • اگر رایانه هنگام روشن شدن صدای بوق می دهد، ممکن است کارت، کابل، ماژول حافظه یا پردازنده داخل رایانه شل شده باشد. برای بررسی قطعات شل، به Reseat loose internal components بروید.
  • اگر صدای فن ها را نمی شنوید و چراغ های پاور کامپیوتر روشن نیست، مشکل مربوط به کامپیوتر است نه مانیتور. برای عیب‌یابی رایانه‌ای که روشن نمی‌شود، به رایانه روشن نمی‌شود مراجعه کنید.
  • اگر می‌توانید چرخش فن رایانه را بشنوید و چراغ‌های رایانه را ببینید، احتمالاً مشکل از اتصال کابل ویدیو یا مانیتور است. به مرحله بعدی ادامه دهید.

مرحله 3: مانیتور را ریست کنید

در اولین راه‌اندازی، یا تحت شرایط سیگنال خاص، مانیتور ممکن است نتواند به وضوح صفحه نمایش جدید تغییر وضعیت دهد. کامپیوتر را خاموش یا راه اندازی مجدد نکنید. در عوض، مانیتور خود را ریست کنید. اگر به دستورالعمل هایی برای تنظیم مجدد مانیتور خود نیاز دارید، وب سایت پشتیبانی HP را جستجو کنید. به پشتیبانی مشتری HP بروید و دستورالعمل ها را دنبال کنید تا محصول خود را پیدا کنید.

شما باید تصویر را از کامپیوتر روی صفحه ببینید. اگر نه، به مرحله بعدی ادامه دهید.

مرحله 4: پیام های خطا را در مانیتور بررسی کنید

از مراحل زیر استفاده کنید تا ببینید آیا پیام داخلی روی صفحه نمایش داده می شود یا خیر.

  1. کابل ویدیو را وصل کنید و کامپیوتر را روشن کنید.
  2. مانیتور را روشن کنید و حدود ده ثانیه صبر کنید تا کامپیوتر روشن شود.
  3. در حالی که رایانه در حال راه اندازی است، کابل ویدیو را جدا کنید.
  • اگر پیامی نمایش داده شد، پنل مانیتور کار می کند و مشکل مربوط به سیگنال ویدیویی است. برای مراحل عیب‌یابی بیشتر، ببینید، مانیتور صفحه مسطح پیامی در مورد بدون سیگنال، سیگنال خارج از محدوده، خواب یا ذخیره انرژی نمایش می‌دهد.
  • اگر مانیتور خالی ماند، کامپیوتر را خاموش کنید و به عیب یابی ادامه دهید.
  • برخی از مانیتورها پیام های روی صفحه نمایش ندارند اما در عوض از چراغ ها برای نشان دادن عدم وجود سیگنال استفاده می کنند. هنگامی که کابل را جدا می کنید، به جای پیام روی صفحه، چراغ به رنگ کهربایی در می آید، که نشان می دهد مانیتور سیگنال را از دست داده و به درستی کار می کند، اما خارج از محدوده است یا سیگنال را دریافت نمی کند.
این را ببینید  سیاه شدن مانیتور

مرحله 5: اتصالات کابل را بررسی کنید

اگر صفحه لوگوی اولیه HP را مشاهده کردید اما بعداً تصویر را گم کردید، به اتصال رایانه به مانیتور دیگری بروید.

در غیر این صورت، اتصال کابل ویدیو را در پشت رایانه و مانیتور بررسی کنید. مطمئن شوید که به درستی وصل شده و پیچ های اتصال محکم هستند. مانیتور را خاموش کرده و دوباره روشن کنید (در حالی که کامپیوتر روشن است) تا ببینید آیا تصویری نمایش داده می شود یا خیر.

مطمئن شوید که سیم آداپتور برق مانیتور را به کانکتور برق وصل کرده اید.

پس از اینکه سیم برق را دوباره وصل کردید، مانیتور را روشن کنید (در حالی که رایانه روشن است) تا ببینید آیا تصویری نمایش داده می شود یا خیر. اگر هنوز تصویری وجود ندارد، به مرحله بعد ادامه دهید.

مرحله 6: کامپیوتر را به مانیتور دیگری وصل کنید

رایانه را به مانیتور دیگری وصل کنید تا مشخص شود کدام دستگاه مشکل دارد (مانیتور یا رایانه). اگر مانیتور اضافی ندارید، برای اهداف عیب یابی، کامپیوتر را به طور موقت به مانیتور دیگری متصل کنید.

پس از اتصال مانیتور، کامپیوتر و مانیتور را روشن کنید.

  • اگر مانیتوری که به تازگی وصل شده است چیزی نمایش نمی دهد، کابل را جدا کرده و به مرحله بازرسی کابل ویدئو و کانکتورهای ویدئویی برای آسیب دیدگی ادامه دهید.
  • اگر مانیتور تازه متصل شده صفحه(های) راه اندازی اولیه را نشان می دهد اما سپس سیاه می شود، مشکلی در راه اندازی ویندوز وجود دارد.
  • اگر مانیتور جدید کار کند، مانیتور اصلی یا کابل های آن معیوب است. سعی کنید مانیتور را با کابل ویدیویی دیگری وصل کنید. اگر مانیتور همچنان کار نمی کند، کابل برق مانیتور را تعویض کنید. اگر مانیتور هنوز روشن نشد، آن را تعویض یا سرویس کنید.
این را ببینید  علائم خرابی هنگام آسیب دیدگی مانیتور

مرحله 7: کابل ویدئو و کانکتورهای ویدئو را از نظر آسیب بررسی کنید

کابل ویدئو و کانکتورهای ویدئو را برای آسیب دیدگی بررسی کنید. خم شدن یا شکستگی شدید کابل یا پین های خمیده یا شکسته کانکتورها را بررسی کنید. در حالی که مانیتور و کامپیوتر خاموش هستند، سعی کنید پین های خم شده را با یک لوله فلزی کوچک، مانند نوک یک مداد خالی مکانیکی یا نوک یک خودکار جمع شده، صاف کنید.

سیاهی صفحه نمایش مانیتور

مشکلات نمایش فیلم در مانیتور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =