نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چرا مانیتور خاموش می شود و یا به اصطلاح به خواب می رود؟

مزیت عیب یابی مسائل رایانه ای در یک دفتر کوچک این است که مقدار زیادی سخت افزار برای کمک به شما در آزمایش وجود دارد. با اتصال مانیتور به رایانه دیگر، می توانید تشخیص دهید که آیا مانیتور مشکل دارد یا رایانه شما (و پیکربندی آن) باعث بروز این مشکل شده است. اگر مانیتور ویندوز را بدون مشکل در رایانه دیگری نمایش می دهد و به حالت خواب نمی رود، عیب یابی را در رایانه خود ادامه دهید. اگر مانیتور همین مشکل را در رایانه دیگری داشته باشد، مشکل از مانیتور است.

یک مانیتور دیگر

از طریق رایانه دیگری در دفتر کار خود یک مانیتور بگیرید و آن را به رایانه ای که مدام وارد حالت خواب می شود وصل کنید. اگر همین مشکل در مانیتور دوم رخ دهد، می دانید که یک مشکل از تنظیمات یا قطعه ای از سخت افزار رایانه شما، ممکن است کارت گرافیک یا حافظه باشد. اگر هر دو مانیتور صفحه های قبل از ویندوز را به شما نشان می دهند اما کار در ویندوز را متوقف می کنند، مطمئناً مسئله یک مشکل نرم افزاری است.

تغییرات اخیر

در هنگام عیب یابی مشکلات نرم افزار، همیشه با این سال از خود شروع کنید که آیا اخیراً تغییراتی در سیستم ایجاد کرده اید یا خیر. قبل از شروع این خطا به کاری که در رایانه انجام می دادید فکر کنید. آیا به روزرسانی ویندوز انجام داده اید یا به روزرسانی سیستم؟

 در این صورت، ممکن است ویندوز درایور فیلم شما را به روز کرده باشد و درایور جدید ممکن است از مانیتور شما پشتیبانی نکند. قبل از بارگیری صفحه نمایش ویندوز، روی F8 ضربه بزنید تا منوی راه اندازی پیشرفته بارگیری شود و “آخرین شناخته شده پیکربندی خوب” را از فهرست انتخاب کنید. با این کار تنظیمات قبلی ویندوز از قبل به روزرسانی بارگیری می شوند.

این را ببینید  اجزای سمی مانیتورها

حالت امن

اگر می توانید به حالت راه اندازی ویندوز دسترسی پیدا کنید، می توانید به حالت Safe mode نیز دسترسی پیدا کنید، نسخه ای از ویندوز که یک درایور پیشرفته ویدئو را بارگیری نمی کند و برای مانیتور شما مشکلی ایجاد نمی کند. روی F8 ضربه بزنید، )حالت ایمن( را انتخاب کنید و Enter را فشار دهید. اگر ویندوز به طور معمول بارگیری شود، مانیتور مشکلی ایجاد نمی کند و درایور ویدئو مقصر است.

در گوشه سمت راست ویندوز کلیک کنید و System Restore را تایپ کنید و سپس System Restore را از زیر Programsانتخاب کنید. تاریخ تقویم مربوط به قبل از اینکه مانیتور شما با حالت خواب مشکلی داشته باشد را انتخاب کنید و روی “بازیابی رایانه من به زمان زودتر” کلیک کنید. ویندوز به تنظیماتی که قبل از درایور جدید استفاده کرده است باز خواهد گشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 11 =