نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه اصلاح لرزش صفحه مانیتور

آسان است که فن آوری را طبیعی بدست آوریم – تا زمانی که مشکلی در آن رخ دهد. برخی از مشکلات مانند سایر موارد مربوط به عملکرد صفحه رایانه، بیشتر از سایر موارد مخل هستند. مشکلات صفحه می تواند خصوصاً ناامیدکننده باشد زیرا استفاده از رایانه فعالیتی بصری است و وقتی صفحه به درستی کار نکند، می تواند کیفیت تجربه کاربر را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. یک مشکل نسبتاً رایج، لرزش صفحه مانیتور که به طور کلی آزار دهنده است و می تواند باعث سردرد و خستگی چشم شود. خوشبختانه، حتی اگر منابع مختلفی بتوانند این مشکل را ایجاد کنند، این رفع معمولاً ساده و سریع است.

مراحل تنطیم لرزش صفحه مانیتور

در مرحله اول تنظیمات نمایشگر رایانه خود را تنظیم کنید. در ویندوز 8، روی )جستجو( ضربه بزنید، Display را در جعبه جستجو تایپ کنید، روی Settings ضربه بزنید و سپس روی Display ضربه بزنید. با این تنظیمات، به خصوص تنظیمات )وضوح( بازی کنید تا ببینید آیا تنظیمات شما پیشرفتی دارند یا نه. لرزش صفحه مانیتور در صورت استفاده از مانیتور مستقل، کابل های داده و پاور صفحه را بازبینی کنید. ارتباطات محکم و ایمن را تأیید کنید. اگر چیزی احساس شلی کرد، آن را محکم کنید و ببینید آیا این مسئله مشکل را اصلاح می کند. اگر کابل های یدکی دارید، سعی کنید از یکی از آنها استفاده کنید تا ببینید آیا لرزش را برطرف می کند یا خیر.

سایر وسایل الکتریکی را در خانه خود که مدار الکتریکی یکسانی با رایانه شما دارند یا در فاصله بیست فوت آن قرار دارند، خاموش کنید. این کار را یک باره انجام دهید تا در صورت وجود مقصر بتوانید از او ردیابی کنید. برخی از وسایل الکترونیکی با فرکانسهایی کار می کنند که عملکرد صفحه کامپیوتر را مختل می کنند و متداول ترین منابع لرزش صفحه مانیتور را تشکیل می دهند – خصوصاً اگر لرزش متناوب باشد تا مداوم.

این را ببینید  اصطلاح خواب عمیق مانیتور

اگر از مانیتور لوله اشعه کاتدی به سبک قدیمی استفاده می کنید، صفحه رایانه خود را Degauss کنید. فرآیند degaussing بار مغناطیسی ساخته شده در داخل مانیتور را از بین می برد و می تواند پس از حذف منبع لرزش صفحه مانیتور، یک صفحه لرزان را ثابت کند. در تنظیمات مانیتور پردازنده به دنبال کنترل های degaussing باشید. صفحات LCD و LED از فناوری متفاوتی استفاده می کنند و نیازی به حذف صدا ندارند. درایورهای ویدئوی خود را از وب سایت سازنده به روز کنید یا درایورهای ویدیویی را که اخیراً نصب کرده اید دوباره برگردانید و رایانه خود را دوباره تنظیم کنید.

برای مطالعه ی بیشتر مقالات ما به لینک زیر بروید

خسارت ناشی از افتادن مانیتور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =