نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چه چیزی در طول عمر مانیتور تأثیر می گذارد؟

کل نیمه عمر نمایشگر کامپیوتر تا حدود زیادی به نوع منبع نوری که استفاده می کند و تعداد ساعات استفاده روزانه از آن بستگی دارد.

باید از (ویژگی های صرفه جویی در مصرف برق) و (حالت آماده به کار) مانیتور استفاده کنید و همیشه تلویزیون خود را خاموش کنید، حتی وقتی برای قهوه بیرون می روید تا عمر آن بیشتر شود. این ویژگی ها هنگام استفاده از منبع نور مانیتور را خاموش می کنند.

چند بار باید مانیتور کامپیوتر خود را تعویض کنید؟

زمان مشخصی برای جایگزینی نمایشگر وجود ندارد. اما، ارزش این را دارد که وقتی تخریب مانیتور را به شکل پیکسل های مرده، صفحه تاریک و مایل به سبز مشاهده می کنید، ارزش آن را داشته باشید.

در حقیقت، مانیتور معمولاً 5 سال یا بیشتر دوام می آورد، بنابراین خوب خواهد بود مگر اینکه بخواهید برای آخرین بار در مانیتور خمیده با دقت بالاتر و نوع سریعتر، به جدیدترین مانیتور خمیده ارتقا پیدا کنید.

مانیتور کامپیوتر قابل تعمیر است؟

بسته به خرابی ممکن است تعمیر شود. با این حال، بسیاری از افراد به جای اینکه آن را برای تعمیر بفرستند، جدید را انتخاب می کنند. با در نظر گرفتن زمان و هزینه تعمیرات، بهترین گزینه برای خرید یک مانیتور رایانه جدید به عنوان عملکرد هزینه است.

همچنین، اگر یک رایانه رومیزی با مجموعه مانیتور خریداری کرده باشید، حتی اگر مانیتور را تعمیر کنید، عمر واحد اصلی به پایان می رسد. بنابراین، بهتر است دوباره آن را به عنوان مجموعه ای برای بهبود پایداری عمر رایانه خریداری کنید.

این را ببینید  مدت دوام مانیتور

با پایان یافتن عمر مانیتور، علامت گذاری می شود:

هنگامی که عمر مانیتور نزدیک است به پایان برسد، علائم زیر ظاهر می شود:

  • صفحه تار است،
  • کمتر از خرید خریداری شده،
  • صفحه ای با پیکسل مرده یا پیکسل خالی،
  • صفحه نسبت به خرید تیره یا کم نور می شود،
  • خطوط عمودی یا افقی روی صفحه ظاهر می شوند،
  • مانیتور در هنگام سو mal عملکرد، کمی رنگ مایل به سبز ایجاد می کند یا صفحه آبی را نشان می دهد.
  • صفحه نمایان نمی شود.

در بیشتر موارد، ناهنجاری بینایی مانند (لکنت صدا) و (سوسو زدن) نشانه ای بسیار شایع از درک پایان عمر مانیتور است. وقتی به پایان عمر خود رسید، صفحه نمایش حتی هنگام روشن شدن ناپدید می شود.

چگونه می توان عمر مانیتور را افزایش داد؟

رعایت چند قانون اساسی کافی است تا مانیتور نه تنها با متوسط ​​طول عمر مقرر بلکه بسیار بیشتر کار کند:

  • ابتدا سعی کنید شرایط عملیاتی پیشنهاد شده توسط سازنده را نقض نکنید.
  • آن را روی زمین نیندازید، ضربه نزنید، آن را در یک اتاق بیش از حد مرطوب یا نزدیک ماشین های گرمایشی یا لیوان آب قرار ندهید.
  • اتصالات و کابل متصل شده را در هر انتها به طور ایمن بررسی کنید.
  • حداقل یک بار در سال یکبار پیشگیرانه (داخلی) مانیتور را از گرد و غبار تمیز کنید. گرد و غبار همراه با رطوبت رسانای عالی جریان الکتریکی است و خرابی یا اتصال کوتاه علامت رایج هرگونه خرابی مانیتور است.
  • توصیه می شود از یک منبع تغذیه تثبیت کننده ولتاژ به طور بالقوه بدون وقفه استفاده کنید. افزایش جریان برق در غیر منتظره ترین لحظات رخ می دهد و می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند.
این را ببینید  رفع تنظیمات مانیتور پیشرفته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − شانزده =