نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه کابل مناسب را انتخاب می کنید؟

در جستجوی یک کابل، چیزهای زیادی برای انتخاب وجود دارد. این خوب است، اما گاهی اوقات دشوار است. زیرا مثلاً با کدام کابل اتصال کامپیوتر و مانیتور بهتر است؟ و اما تفاوت بین اتصال HDMI، DisplayPort و اتصال DVI چیست؟ در تمام س questionsالات کابل خود – امیدوارم – پاسخ را در اینجا خواهید یافت.

  1. یک اتصال HDMI زن و مرد.

هنگام اتصال کابل باید با یک قسمت به اصطلاح زنانه و مردانه کنار بیایید. با نر، اتصال با سنجاق های بیرون زده معنی می شود. اتصال زن دارای بریدگی هایی است که با اتصال مربوط به مرد مطابقت دارد. به عبارت دیگر: شما یک اتصال مردانه را به اتصال زن وصل می کنید.

  1. آیا سیگنال آنالوگ یا دیجیتال می خواهید؟

آیا برای اتصال دسک تاپ خود به مانیتور از کابل استفاده می کنید؟ یا لپ تاپ خود را به یک beamer متصل کنید؟ پس احتمالاً شما می توانید از بین انواع مختلف اتصالات برای اتصال دو دستگاه انتخاب کنید. این انواع مختلف اتصالات را می توان به 2 دسته آنالوگ و دیجیتال تقسیم کرد.

** اتصالات آنالوگ **

VGA، DVI-A و DVI-I (همچنین دیجیتال).

** اتصالات دیجیتال **

HDMI، DisplayPort، Thunderbolt، USB c، DVI-D و DVI-I (همچنین آنالوگ).

** تفاوت آنالوگ و دیجیتال **

آنالوگ در حال انتقال شکل منسوخ تصویری است و اکنون در بسیاری از جبهه ها توسط سیگنال دیجیتال پیشی گرفته است. با این حال هر دو هنوز استفاده می شود.

  1. اتصال متناسب با خواسته های خود را انتخاب کنید

آیا می خواهید بازی ها را با کیفیت 4K انجام دهید؟ انتقال سریع داده ها؟ یا به دنبال یک کابل خوب برای برقراری اتصال اینترنت سیمی هستید؟ بسته به کاری که می خواهید انجام دهید، انتخاب یک کابل با اتصالات مناسب مهم است. برای متداول ترین پورت ها، مزایا و معایب را کنار هم قرار داده ام، بنابراین می دانید وقتی کابل را به آن وصل می کنید انتظار چه چیزی را دارید.

این را ببینید  اقدامات مهم برای تعمیر سوسو زدن مانیتور

HDMI

HDMI یک اتصال دیجیتالی است که از رزولوشن تا 4K Ultra HD پشتیبانی می کند. برای کابلهای کوتاهتر از 10 متر، کیفیت سیگنال همیشه یکسان است. با کابل های طولانی تر، هیچ تضمینی برای حفظ وضوح 4K وجود ندارد. برخی از کابل های HDMI از پشتیبانی اترنت نیز برخوردار هستند، بنابراین شما از طریق HDMI به اینترنت نیز متصل هستید.

  • پشتیبانی تا وضوح 4K
  • گزینه ای برای پشتیبانی از اترنت
  • بدون فاصله سیگنال بهینه

DisplayPort یا HDMI؟

کابل ها و اتصالات HDMI و DisplayPort شبیه به هم هستند. با این وجود، تعداد زیادی تفاوت بین 2 اتصال وجود دارد.

DisplayPort

با اتصال Digital DisplayPort می توانید حداکثر 2 نمایشگر با وضوح 4K متصل کنید. همه کابل های DisplayPort پشتیبانی یکسانی دارند. گاهی اوقات اعلام می شود که بین کابل های DisplayPort و DisplayPort 1.2 تفاوت وجود دارد، اما این مورد نیست.

  • پشتیبانی تا 8K (2x 4K)
  • بدون پشتیبانی از اترنت

VGA

پورت VGA سیگنال آنالوگ را بدون صدا منتقل می کند. اگر هنوز می خواهید صدا ارسال کنید، به یک کابل اضافی نیاز دارید. از کابل VGA اغلب برای اتصال کامپیوتر به مانیتور استفاده می شود. لطفاً توجه داشته باشید که با این اتصال وضوح بالایی روی صفحه خود نخواهید داشت. حداکثر Full HD است.

  • کابل محکم و سفت
  • فقط برای وضوح کمتر مناسب است.
  • صدا را منتقل نمی کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 12 =