نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

پورت های مانیتور. مانیتور علاوه بر پلی به درون اطلاعات کامپیوتر می تواند با پورت های خود پلی برای ارتباط با اطلاعاتی بیرونی را نیز برای شما ایجاد کند. قبل از انتخاب مانیتور صنعتی مقاوم یا صفحه لمسی صنعتی مناسب برای برنامه خود، بیایید انواع مختلف رابط های نمایش را درک کنیم.

پورت های مانیتور

بررسی انواع پورت های مانیتور

در اینجا خلاصه‌ای سریع از انواع رابط ورودی ویدیو آمده است:

  • HDMI: سیگنال صوتی و تصویری، بهترین برای اتصال تلویزیون به کامپیوتر
  • DVI: فقط ویدیو، مناسب برای سیستم های قدیمی تر یا برای 144 هرتز در 1080p
  • DisplayPort (DP): بهترین رابط برای سیگنال صوتی و تصویری است و می تواند 144 هرتز تا 4K را انتقال دهد
  • VGA: رابط ویدیویی قدیمی و قدیمی. فقط برای استفاده زمانی که هیچ چیز دیگری در دسترس نیست
  • USB-C: به طور رسمی به عنوان USB Type-C شناخته می شود. به هر دو هاست و دستگاه ها متصل می شود و کانکتورهای الکتریکی مختلف از جمله USB-B و USB-A، HDMI، DisplayPort و کابل ها و کانکتورهای صوتی 3.5 میلی متری را جایگزین می کند.
  • Thunderbolt: یک رابط سخت افزاری توسعه یافته توسط اینتل (با همکاری اپل) که امکان اتصال دستگاه های جانبی و مانیتورهای خارجی را به کامپیوتر فراهم می کند. Thunderbolt 1 و 2 از همان کانکتور Mini DisplayPort استفاده می کنند و Thunderbolt 3 از کانکتور USB-C از USB استفاده می کند.
  • AV (RCA): ورودی AV یک برچسب معمولی بر روی یک کانکتور نوع RCA برای دریافت سیگنال های صوتی / تصویری آنالوگ (AV) (ویدئوی ترکیبی CVBS) از تجهیزات الکترونیکی است که سیگنال های AV (خروجی AV) تولید می کند.
  • NDI: Network Device Interface – فرمتی که به شما امکان می دهد صدا و تصویر را از طریق شبکه اترنت ارسال کنید
  • SDI: SDI Serial Digital Interface یک سیگنال ویدئویی حرفه ای است که به دلیل برد طولانی تر (تا 300 فوت) و قابلیت اطمینان آن در محیط های تولیدی ترجیح داده می شود، زیرا معمولاً در امتداد کابل BNC ارسال می شود که دارای کانکتورهای تخصصی در هر طرف برای قفل کردن دستگاه ها است. آنها متصل می شوند.
این را ببینید  مشکل روشن شدن کامپیوتر و سیاهی مانیتور

بررسی فناوری قدیم

پیش از این، تنها یک رابط VGA آنالوگ برای اتصال یک نمایشگر LCD مقاوم به کامپیوتر استفاده می شد. با توسعه فناوری های جدید برای مانیتورهای صفحه تخت، قابلیت های کانکتور VGA ناکافی شده است. برای دستیابی به بالاترین کیفیت تصویر، باید از یک استاندارد دیجیتال مانند DVI استفاده کنید. تولید کنندگان دستگاه های سرگرمی خانگی استاندارد HDMI را ایجاد کرده اند که جانشین دیجیتال کانکتور اسکن آنالوگ شد. کمی بعد، VESA (انجمن استانداردهای الکترونیک ویدئو) DisplayPort را طراحی کرد. همانطور که قبلا ذکر شد، دستگاه های مدرن به پورت های مانیتور مختلفی مجهز هستند: HDMI، DVI، VGA، DisplayPort (DP)، USB-C، Thunderbolt، SDI. بیایید هر یک از رابط ها را در نظر بگیریم.

پورت های مانیتور

مانیتور با پورت VGA و پورت های مانیتور

سازنده کامپیوتر پیشرو در آن زمان IBM اولین استاندارد اتصال را توسعه داد که امروزه نیز در سال 1987 برای رایانه های شخصی سری PS / 2 استفاده می شود. رابط ذوزنقه ای آبی به لطف ماهیت آنالوگ خود، با نمایشگرهای قدیمی CRT کاملاً کار می کرد.

اما پس از آن صفحه‌های دیجیتال LCD مسطح ظاهر شدند، وضوح‌ها شروع به رشد کردند و پورت VGA قدیمی شروع به تسلیم شدن کرد. امروزه به ندرت یکپارچه می شود، اما تاکنون مجموعه ای از دستگاه ها مانند پخش کننده های خانگی، پروژکتورها، تلویزیون ها و غیره همچنان به پورت های VGA مجهز هستند. احتمالاً برای چندین سال دیگر، نه به اندازه مطلوب، اما همچنان استاندارد همه جا خواهد ماند.

مانیتور با پورت DVI

این مخفف مخفف Digital Visual Interface است. با حفظ کیفیت تصویر بالا، سیگنال ویدئویی را در فرمت دیجیتال ارسال می کند. در اواسط دهه 2000، DVI جایگزین VGA به سرعت قدیمی شد. توانایی انتقال سیگنال‌های آنالوگ و دیجیتال، پشتیبانی از رزولوشن‌های بزرگ (در آن دوره) و فرکانس‌های بالا، و نبود رقبای ارزان قیمت باعث شد تا DVI به یک پورت استاندارد برای امروز تبدیل شود.

این را ببینید  شناسایی خرابی در مانیتور

کارت گرافیک های ارزان قیمت مجهز به Single Link DVI هستند. حداکثر وضوح، در این مورد، 1920×1080 پیکسل – Full HD است. مدل‌های کارت گرافیک گران‌تر دارای رابط DVI Dual Link هستند. آنها را می توان به مانیتورهایی با وضوح حداکثر 2560×1600 پیکسل متصل کرد.

مانیتور با پورت HDMI

HDMI مخفف High Definition Multimedia Interface است. در دستگاه های سرگرمی خانگی مدرن، مانند تلویزیون های صفحه تخت و پخش کننده های بلوری، HDMI رابط اتصال استاندارد است. همانطور که در مورد DVI، سیگنال در فرمت دیجیتال ارسال می شود که به معنای حفظ کیفیت اصلی است.

همراه با HDMI، فناوری HDCP (حفاظت از محتوای دیجیتال با پهنای باند بالا) برای جلوگیری از دزدی دریایی و کپی غیرقانونی مطالب ویدیویی توسعه یافته است. اولین دستگاه های با پشتیبانی HDMI در اواخر سال 2003 ظاهر شدند. از آن زمان، استاندارد چندین بار تغییر کرده است. به ویژه، پشتیبانی از فرمت های صوتی و تصویری جدید اضافه شده است. دقیقاً چرا HDMI اینقدر محبوب شد؟

  • طول کابل کشی تا 25-30 متر.
  • انتقال صدا (حتی چند کاناله) همراه با ویدئو – بدون نیاز به بلندگوهای جداگانه.
  • اتصالات کوچک راحت.
  • پشتیبانی از بسیاری از دستگاه های مختلف: پخش کننده، تلویزیون، پروژکتور، دستگاه DVR، کنسول های بازی، و غیره.
  • وضوح فوق العاده بالا.
  • تصویر سه بعدی. همراه با وضوح فوق العاده بالا (نسخه های HDMI 4b و 2.0).

چشم انداز HDMI امیدوار کننده ترین است – توسعه همچنان ادامه دارد. در سال 2013، مشخصات نسخه 2.0 به تصویب رسید. این استاندارد با کانکتورهای سیم قدیمی سازگار است، اما از رزولوشن های چشمگیرتر و سایر ویژگی های عالی پشتیبانی می کند.

این را ببینید  راهنمای تعیین اندازه مناسب مانیتور

مانیتور با پورت نمایش و پورت های مانیتور

برای سال‌های متمادی، کامپیوترها به ندرت به این رقیب HDMI مجهز می‌شدند، علی‌رغم اینکه DisplayPort دارای نقاط قوت زیادی بود:

  • پشتیبانی از وضوح بسیار بالا همراه با سیگنال استریو
  • انتقال صدا
  • طول چشمگیر کابل کشی

این فناوری رابط حتی برای سازندگان سودآورتر از HDMI مجاز است: آنها نیازی به پرداخت 15-25 سنت به توسعه دهندگان ندارند که برای کاربران HDMI ضروری است. اگرچه در اولین سال های وجود خود، این نوع کانکتور محبوبیت خاصی نداشت، اما اکنون رایانه ها اغلب به یک جفت پورت نمایش مجهز می شوند.

مانیتور با پورت USB

اتصال با کمک کانکتور USB با ظاهر شدن نسخه 3.0 امکان پذیر شد. با استفاده از آداپتور DisplayLink، می توانید یک مانیتور با کانکتور DVI / HDMI را به پورت USB لپ تاپ یا رایانه خود متصل کنید. چنین پورت هایی استاندارد اتصال دستگاه های خارجی هستند که تمامی سازندگان این دستگاه ها مشتاق آن هستند. پورت های USB موس، صفحه کلید، پرینتر، اسکنر، مودم، کارت خوان، درایو فلش، دوربین، تلفن همراه، پخش کننده، هارد دیسک، درایو نوری و غیره را به هم متصل می کند.

آیا می دانید: مشکل روشن شدن کامپیوتر و سیاهی مانیتور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =