نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آیا تا به حال متوجه شده اید که یک پیکسل – یک نقطه کوچک روی نمایشگر LCD رایانه شما – همیشه یک رنگ باقی می ماند؟ شما یک پیکسل گیر کرده اید. خوشبختانه، پیکسل های گیر کرده همیشه دائمی نیستند. پیکسل گیر کرده در مانیتور LCD مشکلات سخت افزاری هستند. آنها اغلب به دلیل نقص های تولید ایجاد می شوند – پیکسل ها قرار نیست در طول زمان گیر کنند یا بمیرند.

پیکسل گیر کرده در مانیتور LCD

علت پیکسل گیر کرده در مانیتور LCD

پیکسل گیر کرده در مانیتور LCD با پیکسل های مرده تفاوت دارند. یک پیکسل گیر کرده همیشه یک رنگ – قرمز، سبز یا آبی است. یک پیکسل مرده در عوض سیاه است.

در حالی که اغلب می توان یک پیکسل گیر کرده را “بازکردن” کرد، اما احتمال اینکه پیکسل مرده ثابت شود بسیار کمتر است. در حالی که یک پیکسل مرده ممکن است به سادگی روی سیاهی گیر کرده باشد، این امکان وجود دارد که پیکسل اصلاً برق دریافت نکند. پیکسل معیوب که همیشه رنگ سفید را نمایش می دهد به عنوان “پیکسل داغ” شناخته می شود.

مکان یابی پیکسل های گیر کرده

آیا پیکسل گیر کرده در مانیتور LCD دارید؟ گفتنش می تواند سخت باشد. ساده ترین راه برای جلب توجه این است که صفحه نمایش را تک رنگ کنید. برای انجام آسان این کار، از وب سایت Dead Pixels Test استفاده کنید – روی پیوندهای موجود در صفحه کلیک کنید تا یک پنجره مرورگر جدید با رنگ باز شود و F11 را فشار دهید تا کل صفحه شما را بگیرد. چندین پیوند را امتحان کنید تا مطمئن شوید که پیکسل را بدون توجه به رنگی که گیر کرده است، متوجه می شوید.

این را ببینید  انواع پورت های مانیتور

البته، یک لکه روی صفحه نمایش شما ممکن است در واقع یک تکه خاک یا گرد و غبار باشد – انگشت خود را روی آن بکشید (به آرامی!) تا مطمئن شوید. اگر حرکت نکند، یک پیکسل گیر کرده (یا مرده) است.

تعمیر پیکسل گیر کرده در مانیتور LCD

برای تعمیر پیکسل گیر کرده در مانیتور LCD برخی از روش‌های ادعایی برای رفع گیر پیکسل وجود دارد، اگرچه هیچ چیز قطعی وجود ندارد. این مانیتور کامپیوتر معادل ضربه زدن به کناره تلویزیون شماست (نه، مانیتور کامپیوتر خود را نزنید!). اینکه آیا هر یک از این روش ها کار می کنند بستگی به این دارد که دقیقاً چه مشکلی در پیکسل وجود دارد، بنابراین هیچ تضمینی وجود ندارد.

  • صبر کن. برخی از پیکسل های گیر کرده پس از مدتی خود را باز می کنند – این می تواند ساعت ها، روزها، هفته ها یا حتی سال ها طول بکشد.
  • از نرم افزار استفاده کنید. بله، این یک مشکل سخت افزاری است – پس چگونه نرم افزار آن را برطرف می کند؟ برنامه‌های نرم‌افزاری وجود دارند که به سرعت رنگ‌ها را تغییر می‌دهند و از رنگ‌های مختلف روی صفحه‌نمایش شما عبور می‌کنند. اگر یک پنجره چرخه رنگ در ناحیه پیکسل گیر کرده قرار داده شود، برنامه دائماً از پیکسل گیر کرده می خواهد که رنگ را تغییر دهد. برخی از افراد گزارش کرده‌اند که این می‌تواند به از بین بردن پیکسل گیر کرده کمک کند.

امتحان کردن UndeadPixel

اگر به دنبال برنامه ای هستید که این کار را انجام دهد، UndeadPixel (UDPixel) را امتحان کنید. این یک پیکسل یاب داخلی دارد که رنگ ها را روی صفحه نمایش شما چرخش می دهد. ابزار اصلی آن یک نقطه چشمک زن کوچک به شما می دهد که می توانید آن را در هر نقطه از صفحه خود بکشید و رها کنید – آن را روی پیکسل مرده بکشید و بگذارید حداقل چند ساعت کار کند.

این را ببینید  رفع سیاهی مانیتور با مشکل مکان نما  

برای پیکسل گیر کرده در مانیتور LCD روی پیکسل فشار دهید. برخی از افراد گزارش می دهند که فشار دادن و مالیدن روی پیکسل می تواند به تنظیم مجدد آن کمک کند. اگر فشار می‌دهید و مالش می‌دهید، سعی کنید از چیزی استفاده کنید که به صفحه‌نمایش آسیبی نرساند، مانند یک پارچه میکروفیبر – و خیلی محکم فشار ندهید!

برخی از افراد همچنین گزارش می دهند که ضربه زدن روی صفحه نمایش با یک شی باریک و صاف مانند نوک پاک کن یا درپوش یک شارپی (ممکن است ایده خوبی باشد که آن را در چیزی مانند پارچه میکروفیبر نیز بپیچید) می تواند کمک کننده باشد. باز هم مراقب باشید – فشار زیادی وارد نکنید یا از چیز تیز استفاده نکنید. شما به راحتی می توانید به مانیتور خود آسیب برسانید و در نهایت آرزو کنید ای کاش تنها مشکل شما یک پیکسل گیر بود.

ملاحظات گارانتی

متأسفانه، یک پیکسل معیوب ممکن است برای دریافت خدمات تحت گارانتی کافی نباشد – حتی اگر به تازگی رایانه خود را خریداری کرده باشید. سازندگان مختلف سیاست های متفاوتی برای مقابله با پیکسل های گیر کرده یا مرده دارند. برخی از تولیدکنندگان مانیتوری را جایگزین می‌کنند که حتی یک پیکسل معیوب داشته باشد، در حالی که اکثر سازندگان قبل از ارائه خدمات گارانتی، به حداقل تعداد پیکسل‌های معیوب نیاز دارند.

ممکن است لازم باشد حداقل پنج پیکسل گیر روی صفحه نمایش خود داشته باشید تا سازنده شما آن را تحت ضمانت تعویض کند. برای جزئیات بیشتر، به اطلاعات ضمانت نامه همراه با مانیتور لپ تاپ یا رایانه خود مراجعه کنید یا با سازنده تماس بگیرید.

این را ببینید  آشنایی با مشخصات مانیتور

بیشتر بدانید: علت سفیدی صفحه کامپیوتر هنگام راه اندازی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − سیزده =