نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چرا مانیتور به رنگ صورتی تغییر می کند؟

اگر مانیتور شما در محل کار رنگ عجیبی به خود گرفته است (صورتی یا رنگ دیگری)، ناخن کشیدن ریشه مشکل است زیرا چندین مقصر احتمالی وجود دارد. شما باید مقدار مشخصی از آزمون و خطا را به کار بگیرید تا به اصل موضوع بپردازید و مشکل را برطرف کنید. معمولاً این مشکل به دلیل اتصالات معیوب، کابل کشی معیوب، درایور فیلم ضعیف یا خرابی سخت افزار است.

مرحله 1

اگر صفحه صورتی بلافاصله پس از به روزرسانی درایور رخ داده است، درایور ویدیوی خود را به نسخه قبلی برگردانید (برای مدیریت درایورها باید به عنوان سرپرست وارد سیستم شوید). روی (شروع) کلیک کنید، (مدیر دستگاه) (بدون نقل قول) را در کادر تایپ کنید و هنگامی که در نتایج جستجو ظاهر می شود، (مدیر دستگاه) را انتخاب کنید. روی Display Adapters دوبار کلیک کنید و روی آداپتور ویدیویی خود دوبار کلیک کنید. روی Roll back driver کلیک کنید و Yes را کلیک کنید. سیستم را دوباره راه اندازی کنید تا ببینید آیا مسئله همچنان ادامه دارد. لازم هست تا گفته شود که شاید مانیتور شما نیاز به تعمیرات داشته باشد و باید هرچه سریعتر آن را به نمایندگی تعمیر مانیتور ارسال کنید. گاهی اوقات غفلت و بی‌توجهی نسبت به نکات کوچک سطحی و پیش پا افتاده می‌تواند هزینه‌های گزافی روی دست شما بگذارد.

مرحله 2

اگر رنگ صفحه نمایش صورتی پس از ایجاد هرگونه تغییر در تنظیمات ظاهر شد، تنظیمات نمایشگر خود را به حالت پیش فرض کارخانه بازگردانید. اکثر مانیتورها دارای یک دکمه منو در نزدیکی دکمه روشن / خاموش هستند، و شما می توانید با استفاده از کلیدهای جهت دار مانیتور، که ممکن است کلیدهای جهت دار باشد، یا (+) و (-) در میان گزینه های مختلف پیمایش کنید. در بیشتر موارد، گزینه تنظیم مجدد کارخانه در منوی اصلی قرار دارد.

این را ببینید  علائم اولیه سوختن مانیتور شما

مرحله 3

کابل ویدئو را بررسی کنید تا مطمئن شوید در دو سر آن محکم وصل شده است. اتصال شل اغلب باعث تغییر رنگ در نمایشگر می شود.

مرحله 4

مانیتور را خاموش کرده و کابل ویدئو را هم از رایانه و هم از مانیتور جدا کنید. اطمینان حاصل کنید که کابل به خود آسیب نبیند و گره خورده باشد و هیچ یک از پایه های اتصال دهنده آن خم یا خراب نباشد. اگر کابل خراب است، تعویض آن می تواند مشکل را برطرف کند. حتی اگر کابل آسیب دیده به نظر نرسد، ممکن است باز هم معیوب باشد، بنابراین سعی کنید آن را با کابل دیگری عوض کنید و ببینید آیا صفحه نمایش به حالت عادی برمی گردد.

مرحله 5

مانیتور را با دفتر دیگری که می دانید به درستی کار می کند، بیرون بکشید. اگر صفحه هنوز صورتی است، به احتمال زیاد مشکل از آداپتور ویدئو بد یا درایور بد است.

مرحله 6

رایانه را دوباره راه اندازی کنید، سپس روی F8 ضربه بزنید تا منوی Windows Advanced Startup Options (منوی تنظیمات راه اندازی پیشرفته Windows) را بلند کنید. ) حالت ایمن( را از لیست انتخاب کرده و Enter را فشار دهید. طبق معمول وارد شوید. اگر صفحه نمایش دیگر صورتی نیست، احتمالاً یک راننده معیوب فیلم مقصر است. مراحل زیر را دنبال کنید. اگر صفحه هنوز صورتی است، ممکن است به دنبال یک آداپتور ویدیوی معیوب باشید. بسته به پیکربندی سخت افزار رایانه، تعمیر آداپتور ویدیوی معیوب ممکن است شامل تعویض کارت الحاقی یا تعویض کامل مادربرد باشد. تا زمانی که تجربه تعمیر کامپیوتر را نداشته باشید، هر یک از این کارها را باید بخش IT یا تکنسین تعمیرگاه رایانه انجام دهید.

این را ببینید  بررسی مانیتور سامسونگ C27RG5

مرحله 7

رایانه را دوباره راه اندازی کنید و به طور معمول وارد ویندوز شوید.

مرحله 8

با مراجعه به وب سایت سازنده رایانه، جدیدترین درایور آداپتور خود را بارگیری کنید. ممکن است لازم باشد به بخش اختصاصی )درایورها و بارگیری ها( بروید یا صفحه محصول مدل رایانه خود را بالا بکشید. اگر کارت ویدیو در دستگاه شما هنگام حمل و نقل از کارخانه با رایانه همراه نبود، به وب سایت سازنده کارت گرافیک برای راننده مراجعه کنید. می توانید با باز کردن دستگاه مدیریت دستگاه، کارت ویدئوی خود را تهیه و مدل کنید (مرحله 1 را ببینید).

مرحله 9

روی نصب کننده راننده دوبار کلیک کنید و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید. پس از آن سیستم خود را دوباره راه اندازی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 13 =