نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

در این مقاله اطلاعاتی در مورد پورت های اتصال دهنده مانیتور و موارد استفاده هنگام تنظیم مانیتورها و نحوه تنظیم مانیتورهای دوگانه / چندگانه و تغییر سبک نمایش ارائه می شود.

انواع مختلف پورت های اتصال دهنده مانیتور

مهم است که اطمینان حاصل کنید که پورت های اتصال دهنده مانیتور رایانه شما با یک درگاه ویدیویی موجود در صفحه نمایش مانند VGA، DVI، HDMI یا DisplayPort (DP) مطابقت دارد. با استفاده از کابل سازگار، رایانه شخصی خود را به مانیتور یا دستگاه نمایشگر دیگری مانند پروژکتور یا تلویزیون وصل کنید. این کابل باید از قبل توسط سازنده مانیتور تهیه شود.

پورت های اتصال دهنده Display Port مانیتور

Display Port یک استاندارد دیجیتالی جدید برای اتصال نمایشگرها به رایانه است و توانایی ارائه یک رابط نمایش دیجیتال مقیاس پذیر با قابلیت انتخاب صوتی و محافظت از محتوای با کیفیت بالا (HDCP) را دارد. درگاه اتصال دهنده مانیتور معمولاً شبیه پورت های USB با یک طرف زاویه دار هستند. اگر اتصالات Display Port هم در رایانه و هم در نمایشگر وجود داشته باشد، باید از کابل Display Port استفاده شود.

درگاه اتصال دهنده DVI_Dual_Link نمایشگر

Dual-Link Digital Video Interface (DVI) استاندارد دیجیتالی برای اتصال نمایشگرها به رایانه است. اتصالات DVI معمولاً با پلاستیک سفید و برچسب کدگذاری می شوند. کابل های DVI سیگنال با کیفیت بالاتری نسبت به کابل های VGA ارائه می دهند. اگر کانکتورهای DVI هم روی کامپیوتر و هم مانیتور موجود است، باید از کابل DVI استفاده شود. Dual-Link DVI-D از حداکثر رزولوشن تا 2560×1600 با نرخ تازه سازی 60 هرتز پشتیبانی می کند و از نرخ تازه سازی 144 هرتز در 1080p پشتیبانی می کند.

این را ببینید  عیب یابی روشن نشدن مانیتور

درگاه اتصال دهنده DVI-I Single-Link مانیتور

Single-Link Digital Video Interface (DVI) استاندارد دیجیتالی برای اتصال نمایشگرها به رایانه است. اتصالات DVI معمولاً با پلاستیک سفید و برچسب کدگذاری می شوند. کابل های DVI سیگنال با کیفیت بالاتری نسبت به کابل های VGA ارائه می دهند. اگر درگاه اتصال دهنده DVI مانیتور  هم روی کامپیوتر و هم مانیتور موجود است، باید از کابل DVI استفاده شود. Single-Link DVI-I از حداکثر رزولوشن تا 1920×1200 با سرعت تازه سازی 60Hz و تا 85Hz در 1280×1024 پشتیبانی می کند

درگاه اتصال دهنده VGA نمایشگر

VGA Video Graphics Array (VGA) استاندارد آنالوگ برای اتصال نمایشگرها به رایانه است. اتصالات VGA معمولاً با پلاستیک و برچسب های آبی کدگذاری می شوند. اگر درگاه اتصال دهنده DVI روی مانیتور یا رایانه در دسترس نباشد، باید از کابل VGA استفاده شود.

پورت های اتصال دهنده HDMI مانیتور

کانکتورهای اتصال دهنده HDMI مانیتور رابط د درگاه استاندارد دیجیتالی فعلی برای اتصال انواع دستگاه های ویدئویی است. کابل های HDMI همان کیفیت سیگنال ویدئویی DVI را ارائه می دهند. با این حال، HDMI می تواند صدا را از طریق کابل فراهم کند اما کارت ویدیو باید از طریق عملکرد HDMI از صدا پشتیبانی کند تا بتواند کار کند.

بیشتر بدانید: مقاله تنظیم چند مانیتور در ویندوز 10

 

پورت های اتصال دهنده مانیتور
پورت های اتصال دهنده مانیتور

 

مانیتورها دارای درگاه‌های متفاوتی هستند که هرکدام کاربری مخصوص به خودشان را دارند. عملکرد خاص و متفاوت هر درگاه، موجب شده تا کاربران بر حسب نیازشان، مانیتور مدنظرشان را انتخاب و خریداری کنند. به عنوان مثال برای کاربران گیمینگ درگاه‌های Displayport، HDMI، خروجی صدا و جک 3.5 میلی‌متری جهت استفاده از هدفون ضروری و کاربردی است؛ اما یک کاربر عادی با در اختیار داشتن درگاه‌های USB ،HDMI و DVI می‌تواند به امور خود رسیدگی کند. فراموش نکنید که این درگاه‌ها مانند تمامی قطعات دیگر خراب می‌شوند پس برای تعمیرات مانیتور کامپیوتر خود و درگاه‌های ورودی و خروجی آن می‌توانید به مرکز تعمیرات monitor-service.ir مراجعه کنید.

این را ببینید  رفع مشکلات راه اندازی مانیتور

در گذشته از درگاه آنالوگ VGA برای اتصال نمایشگرهای LCD به کامپیوتر استفاده می‌شد. با توسعه‌ی فناوری نمایشگرهای صفحه تخت، درگاه‌های DVI با استاندارد دیجیتال جایگزین درگاه‌های VGA شدند و در نهایت تولیدکنندگان سیستم‌های سرگرمی و خانگی، رابط HDMI را به بازار عرضه کردند که جایگزینی برای درگاه‌های DVI به حساب می‌آید. بعد از گذشت مدتی، انجمن استانداردهای الکترونیک ویدئو (VESA)، رابط DisplayPort را طراحی و به بازار عرضه کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − یک =