نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه جایگزینی نور پس زمینه مانیتورهای LCD

مانیتورهای LCD اجزای پیچیده بسیاری دارند، بنابراین معمولاً برخورد با آنها غیر معمول نیست. بسیاری از مشکلات کمبود آسیب جدی جسمی را می توان در خانه اصلاح کرد. برای ایمنی خود دستورالعمل ها را با دقت بخوانید، زیرا برخی از تعمیرات ممکن است شما را در معرض خطر برق گرفتگی جدی قرار دهد.

جایگزینی نور پس زمینه

مرحله 1 قطع منبع تغذیه

منبع تغذیه را قطع کنید. مانیتور را از برق بکشید یا باتری را از لپ تاپ خارج کنید.

مرحله 2

مانیتور را باز کنید. جعبه پلاستیکی را در هر گوشه باز کنید. با یک چاقوی بتونی پلاستیکی با احتیاط کیس را جدا کنید. تمام اجزای متصل به صفحه نمایش را با توجه به اینکه هر کدام کجا می روند، جدا کنید.

مرحله 3 پیدا کردن نور پس زمینه

نور پس زمینه را پیدا کنید. این چراغ های شیشه ای باید دقیقاً پشت نمایشگر شیشه باشند. برای یافتن آنها باید صفحات اضافی را باز کرده یا به آرامی کاورهای انعطاف پذیر را به عقب بردارید.

برخی از اجزا می توانند شوک الکتریکی خطرناکی ایجاد کنند. در حین جستجو به هیچ یک از بردهای مدار دست نزنید، مگر اینکه دستکش لاستیکی استفاده کنید.

مرحله 4

تعویض دقیق را در یک فروشگاه الکترونیک خریداری کنید. اگر مطمئن نیستید که اینها چه نوع نوری هستند، عکس بگیرید و آن را به کارمند فروشگاه نشان دهید. اندازه چراغ ها را نیز اندازه بگیرید یا اندازه و مدل مانیتور خود را یادداشت کنید.

مرحله 5

چراغ های قدیمی را بردارید و چراغ های جدید را وارد کنید. اگر نور پس زمینه یک نور فلورسنت کاتدی سرد است (CCFL) احتیاط کنید. اینها حاوی جیوه هستند و ممکن است طبق قوانین محلی به دفع خاصی نیاز داشته باشند.

این را ببینید  نمایش خطوط مورب مانیتور

مرحله 6 انجام تعمیرات

تعمیرات اضافی را امتحان کنید. اگر باز هم مانیتور روشن نمی شود، ممکن است مشکل از صفحه روشنایی نور پس زمینه باشد. این صفحه (اینورتر) نامیده می شود و معمولاً در نزدیکی نور پس زمینه قرار دارد و برای هر نوار چراغ یک (درپوش) دارد. یک جایگزین سفارش دهید و این قطعه را با دقت تعویض کنید. برای بهترین نتیجه و حداقل خطر، راهنمای اختصاص داده شده به مدل خاص خود را دنبال کنید.

قبل از اینکه این مورد را امتحان کنید، تأیید کنید که وقتی نور را به صفحه می تابانید، مانیتور هنوز یک تصویر قابل مشاهده تولید می کند. اگر نمایش یک تصویر کاملاً متوقف شده باشد، ممکن است پس از تعویض نور، آن را به درستی متصل نکرده باشید. اتصالات شل را کاملاً بررسی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + بیست =