نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهنمای خرید برای مانیتورهای کامپیوتر LCD

پیدا کردن یک مانیتور LCD مناسب برای نیازهای شما، به خصوص با کلمات اختصاری و اصطلاحات واژگون در همه تبلیغات، پیچیده به نظر می رسد. این فرایند در واقع بسیار ساده است، هرگاه بدانید که به چه چیزهایی نیاز دارید و چه می خواهید. قبل از شروع خرید، در مورد چند متغیر تحقیق کنید که می تواند قیمت مانیتور آینده شما را به طرز چشمگیری تغییر دهد.

اندازه مهم است

مانیتورها از اندازه ها و شکل های متنوعی برخوردارند و یافتن مورد مناسب برای نیازهای شما به چند مورد اصلی نیاز دارد. برای مبتدیان، شما باید بدانید که با چه میز کار باید کار کنید – مانیتورهای هیولا از نظر تئوری شگفت انگیز هستند، اما اگر متناسب نباشند خیلی عالی نیستند.

شما همچنین می خواهید وضوح ایده آل و نسبت ابعاد خود را دریابید. بیشتر نمایشگرها با وضوح 720p و 1080p با وضوح تصویر بالا و نسبت ابعاد 16: 9 در دسترس هستند، اما مانیتورهای 4k Ultra-HD و 21: 9 UltraWide به طور فزاینده ای به گزینه های محبوب تبدیل می شوند.

فناوری در کار

فناوری موجود در پشت مانیتور شما هم روی عملکرد و هم روی هزینه آن تأثیر می گذارد. چهار فناوری اصلی در ساخت نمایشگرهای LCD وجود دارد: نماتیک پیچ خورده، تراز بندی عمودی، سوئیچینگ درون صفحه ای و Super-IPS. Twatic Twinted قدیمی ترین فناوری و کم هزینه ترین است، اگرچه عملکرد و زمان پاسخ دهی آن از بقیه عقب است و باعث زاویه دید باریک می شود.

VA کنتراست قوی تر و زوایای دید بهتری را ارائه می دهد، اما دارای مشکلات تاخیر و شبح است. IPS در مقایسه با TN و VA رنگ، زاویه دید و زمان پاسخگویی بالاتری را ارائه می دهد، اما گران تر است.

این را ببینید  اصطلاح خواب مانیتور

S-IPS گران ترین است، اما بهترین زمان پاسخ، زاویه دید و وفاداری رنگ به فناوری ها را ارائه می دهد. بیشتر نمایشگرهای 4k از فناوری S-IPS استفاده می کنند.

نور پس زمینه کارآمد

نور پس زمینه یکی دیگر از اجزای مهم است و تنها تفاوت موثر بین مانیتورهای LCD و LED است. مانیتورهای LCD استاندارد از نور فلورسنت کاتدی سرد برای روشنایی صفحه نمایش استفاده می کنند، در حالی که مانیتورهای LED به جای آن از دیودهای ساطع کننده نور استفاده می کنند.

مانیتورهای LED می توانند کمی گران تر باشند، اما کیفیت رنگ و سطح کنتراست بهتری را ارائه می دهند. آنها همچنین برق کمتری مصرف می کنند. عملکرد کلی و اندازه مانیتور به فناوری LED در بازی بستگی دارد. مانیتورهای LED سفید از کمترین توان استفاده می کنند و LED های سفید را در اطراف لبه مانیتور تراز می کنند، اما از وفاداری و کنتراست رنگ کمی کمتری برخوردار هستند.

مانیتورهای RGB LED از LED هایی در سراسر پنل استفاده می کنند که نور قرمز، سبز و آبی تولید می کنند. این منجر به وفاداری بهتر رنگ و کنتراست، اما مصرف برق بیشتر، صفحه ضخیم تر و هزینه کمی بیشتر است.

دستی محاسبات

همچنین باید تصمیم بگیرید که آیا صفحه نمایشی با قابلیت لمس می خواهید یا خیر. با بهینه سازی ویندوز 8 برای هر دو رابط لمسی و ماوس و صفحه کلید، مانیتورهای صفحه لمسی می توانند گزینه مناسبی باشند – به شرطی که هزینه اضافه شده عاملی نباشد. به طور کلی مانیتورهای صفحه لمسی گران تر از استاندارد هستند.

این را ببینید  راه های برای رفع خستگی چشم ناشی از نمایشگرها

در ارتباط باش

انواع اتصال نیز از عوامل مهم هستند. بدون اتصال متناسب با خروجی فیلم رایانه، نمایشگر شما به یک وزن کاغذ نسبتاً گران تبدیل می شود. چهار نوع ارتباطی که در بیشتر نمایشگرها پیدا خواهید کرد عبارتند از: آرایه گرافیک ویدیویی، رابط تصویری دیجیتال، پورت DisplayPort و رابط چندرسانه ای با وضوح بالا.

VGA آنالوگ قدیمی ترین مجموعه است. ارزان تر از بقیه است اما برای محتوای با کیفیت بالا ساخته نشده است. DVI یک قالب دیجیتالی رایج است اما به فضای رنگی RGB محدود می شود و در مقایسه با سایر اتصالات از وفاداری رنگ می کاهد. DisplayPort نوعی اتصال دهنده با پهنای باند با کیفیت بالا است که دارای سبک وزن و محبوبیت فزاینده ای است. HDMI یکی از جدیدترین رابط ها در ژوئیه 2014 است و محتوای صوتی و تصویری را با کیفیت بالا انتقال می دهد.

همچنین طیف گسترده ای از رنگ شامل YCbCr 4: 4: 4 و YCbCr 4: 2: 2 ارائه می شود، وفاداری رنگی برتر را ارائه می دهد. همچنین در سایر لوازم الکترونیکی مصرفی مانند پخش کننده های Blu-ray، تلویزیون ها، کنترلرهای A / V و کنسول های بازی از محبوبیت بیشتری برخوردار است. همچنین باید قبل از خرید مطمئن شوید که نمایشگر شما با کارت گرافیک شما سازگار است.

زنگ ها و سوت ها

اگر بودجه شما اجازه می دهد، برخی از ویژگی های جالب جالب در برخی از مدل ها وجود دارد. برخی از مانیتورها قادر به نمایش 3D هستند یا دارای صدای داخلی هستند که می تواند از شلوغی دسک تاپ بکاهد. برخی از آنها همچنین از میکروفون ها و وب کم های یکپارچه ای بهره می برند که می تواند شما را از خرید سایر تجهیزات برای چت در وب بی نیاز کند.

این را ببینید  طول عمر مانیتور رایانه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 3 =