نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خرابی تصویر مانیتور . خطوط چشمک زن، کشیده، پیکسلی، رنگ های عجیب و غریب و سایر اعوجاج ها به شما اجازه کار نمی دهند. به خصوص، اگر شما یک طراح یا حرفه ای باشید، نمی توانید با چنین صفحه نمایشی کار کنید. برای رسیدگی به این مشکل، در اینجا روش‌هایی را آورده‌ایم که می‌توانید سعی کنید تصاویر اعوجاج، چشمک‌زن یا کج‌شده روی مانیتور خود را برطرف کنید.

خرابی تصویر مانیتور

روش‌هایی برای رفع خرابی تصویر مانیتور

مانیتور مخدوش همیشه نیاز به تعمیر حرفه‌ای ندارد. روش های ساده ای برای عیب یابی DIY وجود دارد که می توانید امتحان کنید. روش های زیر را برای رفع مشکلات چشمک زدن یا اعوجاج مانیتور لپ تاپ یا دسکتاپ امتحان کنید:

روش 1 بررسی کابل ها و اتصالات کامپیوتر

اگر کابل ها آسیب دیده، شکسته، سوخته یا شل شده باشند، ممکن است تصاویر تحریف شده روی لپ تاپ یا مانیتور دسکتاپ رخ دهد. بنابراین، با بررسی کابل ها و اتصالات رایانه خود شروع کنید.

اطمینان حاصل کنید که همه کابل ها از جمله کابل ویدیو یا کابل VGA به درستی به دستگاه وصل شده اند. آکوردها نباید خمیده شوند، از دست بروند یا دچار نقص شوند.

روش 2 راه اندازی مجدد کامپیوتر

پس از به‌روزرسانی یا نصب نرم‌افزار، راه‌اندازی مجدد درایورها و قطعات سخت‌افزاری. راه اندازی مجدد می تواند بسیاری از مشکلات منطقی و فیزیکی از جمله نمایش معیوب نمایشگر را برطرف کند.

روش 3 بازنشانی مانیتور به حالت پیش فرض

با استفاده مداوم در طول زمان، تنظیمات صفحه ممکن است تغییر کند. مانیتور را به تنظیمات پیش فرض خود بازگردانید. دکمه منو یا تنظیمات را روی دسکتاپ یا نمایشگر LCD فشار دهید. با این کار منوی اصلی باز می شود. اکنون گزینه “Restore Factory Settings” را انتخاب کنید.

این را ببینید  تنظیم چند مانیتور در ویندوز 10

گزینه های تنظیم منو بسته به برند و مدل متفاوت است. به عنوان مثال، مانیتورهای دل معمولاً «بازنشانی کارخانه» دارند در حالی که مانیتورهای سامسونگ گزینه «بازنشانی همه» را نشان می‌دهند.

توجه: اگر هیچ گزینه تنظیم مجدد پیدا نکردید، با فشار دادن دکمه «روشن/خاموش»، مانیتور خود را خاموش کنید. سپس مانیتور را از کامپیوتر جدا کنید. این باید تنظیمات مانیتور را به حالت پیش فرض بازنشانی کند.

بازنشانی مانیتور

روش 4 فشار دادن دکمه degauss

Degaussing به حذف میدان مغناطیسی اشاره دارد. تجمع الکترومغناطیسی گاهی اوقات می تواند تصویر نمایشگر را مخدوش کند. این مورد در مانیتورهای قدیمی CRT (لوله پرتو کاتدی) رایج است. اگر از مانیتورهای CRT استفاده می‌کنید، برای رفع مشکل نمایشگر اعوجاج، دیگ‌زدایی را امتحان کنید.

روش Degauss ممکن است با مانیتورهای زیر متفاوت باشد:

  • مانیتورهای CRT دارای دکمه Degauss در جلو هستند. آن را فشار دهید تا اثر مغناطیس روی نمایشگر حذف شود.
  • مانیتور خود را خاموش و روشن کنید. این می تواند برخی از مانیتورها را به طور خودکار از بین ببرد.
  • در برخی از مانیتورها باید منوی صفحه را باز کنید. روی آیکون نعل اسبی شکل کلیک کنید تا از بین برود.

Degaussing فقط به CRT محدود می شود و در نمایشگرهای LCD و Plasma مورد نیاز نیست.

روش 5 حذف تمام دستگاه های متصل

گاهی اوقات دستگاه های خارجی متصل یا نزدیک به رایانه شما میدان الکترومغناطیسی ایجاد می کنند که منجر به همپوشانی، درهم ریختگی یا اعوجاج صفحه می شود.

سعی کنید صفحه نمایش را با دور نگه داشتن هر گونه بلندگو، موبایل یا سایر دستگاه های الکترونیکی از رایانه خود تعمیر کنید.

این را ببینید  اجزای سمی مانیتورها

روش 6 تنظیم وضوح صفحه نمایش مانیتور

اگر در مانیتور یا لپ تاپ با صفحه نمایش عریض، کشیده، پیکسلی یا تار روبرو هستید، وضوح صفحه را تنظیم کنید. توجه: گزینه مسیر به وضوح صفحه ممکن است بسته به سازنده و مدل دسکتاپ یا لپ تاپ شما متفاوت باشد.

مراحل رفع تحریف تصویر در لپ تاپ توشیبا

  • دسکتاپ کامپیوتر خود را باز کنید. راست کلیک کرده و روی Display setting کلیک کنید. همچنین می‌توانید «تنظیمات نمایش» را در نوار جستجو تایپ کنید.
  • به Scale and layout به پایین بروید. آن را روی «توصیه شده» تنظیم کنید.
  • به صفحه نمایش رزولوشن بروید. آن را روی «توصیه شده» تنظیم کنید.

رفع تحریف تصویر مانیتور

بعد، پنجره تنظیمات را ببندید. اکنون، بررسی کنید که آیا صفحه نمایش اعوجاج، کشیده یا تار در لپ تاپ برطرف شده است یا خیر.

می‌توانید از وب‌سایت سازنده بازدید کنید و دفترچه راهنمای رایانه‌تان را برای وضوح مناسب CRT، LCD یا لپ‌تاپ خود بررسی کنید.

روش 7 به روز رسانی درایورهای کامپیوتر

درایور رایانه خود را به‌روزرسانی کنید، اگر روش‌های بالا تصویر مخدوش را در مانیتور برطرف نکردند.

مراحل به روز رسانی درایور دستگاه:

  • در کادر جستجو، مدیریت دستگاه را تایپ کنید.
  • Device Managerرا انتخاب کنید.
  • در قسمت Display adapter، روی کارت گرافیک خود کلیک راست کرده و روی Update driver کلیک کنید.

به روز رسانی درایور

جستجوی خودکار برای نرم افزار درایور به روز شده را انتخاب کنید.

Update Driverرا انتخاب کنید.

همچنین می توانید درایورها را مستقیماً از سایت سازنده دانلود کنید. ساخت و مدل مانیتور دسکتاپ خود را یادداشت کنید. از صفحه پشتیبانی وب سایت سازنده بازدید کنید و دستورالعمل های آنها را دنبال کنید.

روش 8 دوباره نصب درایورها

اگر به‌روزرسانی کارت‌های گرافیک کمکی نکرد، آنها را دوباره نصب کنید. نصب مجدد بسیاری از مشکلات مربوط به کارت‌های ویدیویی مانند تغییر شکل تصویر، همپوشانی یا صفحه نمایش خراب را برطرف می‌کند.

این را ببینید  پورت های اتصال دهنده مانیتور

مراحل حذف درایور مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی My Computer/ This PC کلیک راست کنید.
  • روی Manage > Device Manager کلیک کنید.
  • از لیست روی Display Adapters دوبار کلیک کنید.

نصب درایور

  • بر روی درایور گرافیک کلیک راست کرده، Uninstall را کلیک کنید.
  • روی OK کلیک کنید.

پس از حذف درایورهای گرافیکی، کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید. ویندوز به طور خودکار درایورها را دوباره نصب می کند.

روش 9 تعویض کارت گرافیک

کارت گرافیک معیوب می تواند باعث اعوجاج، چشمک زدن یا کج شدن نمایشگر روی مانیتور شود. کارت گرافیک را تعویض کنید و بررسی کنید که آیا مشکل نمایش اعوجاج را برطرف می کند.

اگر کامپیوتر شما بسیار قدیمی است، ممکن است مجبور شوید مادربرد کامل را تعویض کنید. این به این دلیل است که کامپیوترهای قدیمی از فناوری AGP استفاده می کردند که ممکن است امروزه یافت نشود. کارت های گرافیک مدرن با رابط PCIe اجرا می شوند.

روش 10 تعویض مانیتور

این آخرین راه حل است. وقتی همه روش‌های بالا، از جمله تعویض کارت ویدیوی خود، شکست خوردند، مانیتور کامپیوتر را عوض کنید. در اینجا پیشنهاد می کنیم ابتدا با یک مانیتور متفاوت تست کنید. اگر مشکل حل شد، یک مانیتور جدید انتخاب کنید.

اگر مشکل صفحه نمایش ادامه داشت، مشکل سخت افزاری است که نیاز به تعمیر توسط یک متخصص دارد. با سازنده یا مرکز خدمات مجاز رایانه یا مانیتور خود تماس بگیرید.

پیشنهاد مطالعه: دلایل خرابی بک لایت مانیتور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 11 =