نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

شما در مورد صفحه آبی مرگ (BSOD) شنیده اید، یک صفحه خطای رایج ویندوز که هنگام بروز خطای سیستم نمایش داده می شود. حل کردن صفحه سیاه مرگ می تواند دشوارتر باشد زیرا پیام خطا را نمایش نمی دهد. این به سادگی یک صفحه سیاه است، اغلب با یک اشاره گر ماوس متحرک. در اینجا چند علت رایج و راه حل برای خطای صفحه سیاه مرگ آورده شده است.

خطای صفحه سیاه مرگ

علت خطای صفحه سیاه مرگ در ویندوز 10

مسائل مختلف می تواند باعث ایجاد خطای صفحه سیاه مرگ شود. در این راهنما، ما راه حل هایی را برای رایج ترین علل به شما ارائه می دهیم:

  • نصب ناقص ویندوز 10
  • به روز رسانی ویندوز
  • خطاهای نرم افزار و درایور
  • نمایش مسائل
  • گرم شدن بیش از حد
  • مشکلات منبع تغذیه

تمام موارد فوق می تواند باعث شود که یک کامپیوتر ویندوزی روی صفحه سیاه گیر کند. هر کامپیوتر ویندوز 10 ممکن است از این مشکل رنج ببرد – دسکتاپ یا لپ تاپ. حتی یک مایکروسافت سرفیس پرو نیز می تواند صفحه نمایش سیاه مرگ داشته باشد. خوشبختانه، تقریباً تمام موارد Black Screen of Death قابل حل است.

مجدد راه اندازی سریع

گاهی اوقات، تنها چیزی که نیاز دارید راه اندازی مجدد است. تعجب خواهید کرد که هر چند وقت یکبار یک راه اندازی مجدد سریع تنها چیزی است که برای رفع انبوهی از مشکلات سیستم عامل ویندوز شما لازم است – به خصوص اگر سیستم برای مدتی کار کرده باشد. بنابراین قبل از اینکه به هر چیز پیچیده ای بروید، کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید و ببینید که آیا خطای صفحه سیاه را در رایانه شما برطرف می کند و همه چیز را به حالت عادی برمی گرداند.

این را ببینید  تعویض برد پورت تصویری HP w2216h

راه اندازی File Explorer

در برخی موارد، حتی اگر دسکتاپ شما کاملاً خطای صفحه سیاه مرگ شده باشد، ممکن است همچنان بتوانید نشانگر ماوس را ببینید. این بدان معناست که File Explorer شما کار نمی کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که فایل اکسپلورر را راه اندازی کنید و صفحه نمایش شما دوباره شروع به کار عادی می کند. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

Task Manager را با فشار دادن کلیدهای Ctrl + Alt + Delete راه اندازی کنید. از طرف دیگر، به نوار جستجوی منوی استارت بروید، «مدیر وظیفه» را تایپ کنید و بهترین تطابق را انتخاب کنید.

  1. در Task Manager روی File > Run new task کلیک کنید.
  2. “exe” را در کادر گفتگوی Create new task تایپ کنید و Enter را بزنید.
  3. این باید خطای صفحه سیاه را در ویندوز 10 شما برطرف کند. اگر اینطور نشد امیدتان را از دست ندهید. فقط به روش بعدی بروید
  4. نصب ویندوز 10 و خطای صفحه سیاه مرگ

رفع خطای صفحه سیاه مرگ با هارد دیسک

اگر ویندوز 10 را نصب می‌کنید، چه در حال به‌روزرسانی از نسخه قبلی یا روی یک هارد دیسک فرمت‌شده، ممکن است خطاهایی رخ دهد.

از جمله آنها می توان به خطای صفحه سیاه مرگ ویندوز 10 اشاره کرد که در این مورد می تواند رخ دهد:

  • راه‌اندازی هنوز در حال انجام است: در این مورد، بررسی کنید که LED هارد درایو چشمک می‌زند. راه اندازی احتمالا هنوز در حال اجرا است، اما کند است، که ممکن است به دلیل قدیمی بودن رایانه باشد. ویندوز 10 در بیشتر موارد باید ظرف چند ساعت نصب شود.
  • راه اندازی گیر کرده است: اگر این اتفاق افتاده است و هیچ فعالیتی در هارد دیسک وجود ندارد، با نگه داشتن دکمه روشن/خاموش به مدت پنج ثانیه، رایانه را خاموش کنید. وسایل جانبی غیر حیاتی را جدا کنید، سپس دوباره روشن کنید. راه اندازی باید دوباره راه اندازی شود. اگر نه، و شما در حال به روز رسانی از نسخه قدیمی ویندوز هستید، سعی کنید با ابزار ایجاد رسانه نصب کنید.
  • درایور دستگاه ناموفق است: در این مورد، رایانه را در حالت ایمن راه‌اندازی مجدد کنید. برای اطلاعات بیشتر در این مورد به بخش «تعمیر صفحه نمایش سیاه مرگ در حالت ایمن» در زیر مراجعه کنید.
این را ببینید  عیب یابی سینگال مانیتور

نصب ویندوز 10 و ضربه زدن به صفحه سیاه مرگ ممکن است شما را از ادامه کار منصرف کند. اگر اینطور است و از سخت افزار قدیمی استفاده می کنید، یک سیستم عامل جایگزین رایگان را در نظر بگیرید.

نمایشگر سیاه مرگ

یک صفحه سیاه پس از به روز رسانی ویندوز 10

در سیستم‌های ویندوز 10، خطای صفحه سیاه مرگ می‌تواند ناشی از به‌روزرسانی ناتمام ویندوز باشد. آنچه معمولاً اتفاق می‌افتد این است که سیستم به عنوان بخشی از به‌روزرسانی راه‌اندازی مجدد می‌شود و یک صفحه ورود به سیستم برای شما نمایش داده می‌شود. با این حال، پس از وارد کردن رمز عبور، رایانه شخصی ویندوز 10 شما پس از ورود به صفحه روی صفحه سیاه گیر می کند.

ماوس پاسخگو است. ممکن است برخی از نمادهای دسکتاپ را مشاهده کنید. نوار وظیفه وجود ندارد به طور خلاصه، ویندوز 10 با یک صفحه سیاه گیر کرده است.

برای حل این مشکل کافی است دکمه پاور را روی کامپیوتر یا لپ تاپ خود نگه دارید تا کامپیوتر خاموش شود. شروع سرد باید منجر به بوت شدن صحیح سیستم شود. اگر نه، نکات ما را در مورد نحوه بازیابی ویندوز 10 بررسی کنید.

خطای صفحه سیاه مرگ نرم افزار در رایانه

خطای صفحه سیاه مرگ اغلب به دلیل نقص نرم افزار ایجاد می شود. این اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که با برنامه‌ای مواجه می‌شوید که کل صفحه‌نمایش شما را اشغال می‌کند. مجرمان معمولی بازی های رایانه شخصی یا پخش کننده های رسانه ای هستند که در حالت تمام صفحه اجرا می شوند.

در این موارد، در غیر این صورت کامپیوتر باید به خوبی کار کند. تشخیص باید به راحتی قابل بازتولید باشد. به سادگی برنامه را برای یک بازی یا پخش کننده رسانه اجرا کنید و در حالت تمام صفحه مشاهده کنید.

این را ببینید  عیب یابی مانیتور

با این حال، حل مشکل می تواند دشوار باشد. اگر اشکال در نرم افزار باشد، ممکن است راه حلی وجود نداشته باشد. می توانید با اجرای برنامه با وضوح متفاوت سعی کنید آن را برطرف کنید.

همچنین سعی کنید نرم افزار را به عنوان مدیر اجرا کنید. اگر این کمکی نکرد، ممکن است زمان به روز رسانی نرم افزار فرا رسیده باشد. اگر این امکان پذیر نیست، ممکن است لازم باشد به نسخه ویندوز قدیمی آن برنامه برگردید. اگر یک رایانه دارید یا یک سیستم عامل ویندوز قبلی را در ماشین مجازی نصب کرده اید، از رایانه دیگری استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: علت سفیدی صفحه کامپیوتر هنگام راه اندازی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 6 =