نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

هنگامی که رایانه شما یک صفحه سیاه نشان می دهد، به این معنی است که داده هایی که می خواهد نمایش دهد دریافت نمی شود. برای تعمیر نمایشگرهای خود، ابتدا باید منبع مشکل رفع صفحه نمایش سیاه مانیتور را شناسایی کنید.

رفع صفحه نمایش سیاه مانیتور

رفع صفحه نمایش سیاه مانیتور

هنگامی که شکستگی مانیتور یا کابل معیوب را رد کردید، باید عمیق تر به کامپیوتر نگاه کنید تا بفهمید چه چیزی مانع از کارکرد آن و راه های رفع صفحه نمایش سیاهی مانیتور می شود.

در اینجا چند دلیل متداول سیاه ماندن صفحه نمایش حتی زمانی که رایانه روشن است، آورده شده است.

  • PSU معیوب
  • مشکلات پردازنده گرافیکی
  • تنظیمات بایوس

نحوه تعمیر سیاه صفحه نمایش

برای رفع صفحه نمایش سیاه مانیتور بهترین راه برای عیب یابی رایانه این است که با تعمیرات آسان شروع کنید که فقط چند لحظه طول می کشد. اگر این اصلاحات به بازگرداندن تصویر به صفحه نمایش شما کمک نمی کند، ممکن است مجبور شوید برخی از اجزای رایانه خود را آزمایش کنید.

راه اندازی مجددا

یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید کامپیوتر شما به طور کامل راه اندازی مجدد شده است. گاهی اوقات وقتی فکر می کنید رایانه شما خاموش است، در واقع هنوز در حالت کم مصرف روشن است تا سرعت راه اندازی را افزایش دهد. خاموش کردن کامل رایانه تضمین می کند که وقتی آن را مجدداً راه اندازی می کنید، شروعی واقعاً تازه است.

برای راه اندازی مجدد کامل کامپیوتر، دکمه پاور کامپیوتر را فشار دهید. قبل از رها کردن، آن را به مدت پنج ثانیه نگه دارید. قبل از ادامه عیب یابی، اجازه دهید رایانه به طور کامل راه اندازی شود.

این را ببینید  سیاه شدن مانیتور

بررسی اتصالات و رفع صفحه نمایش سیاه مانیتور

برای رفع صفحه نمایش سیاه مانیتور مطمئن شوید که مانیتور شما به دستگاه خروجی ویدیو وصل است. برخی از مادربردها دارای گرافیک داخلی هستند و می توانند بدون GPU کار کنند. برخی دیگر گرافیک داخلی ندارند و برای نمایش هر چیزی به GPU نیاز دارند.

اگر پردازنده گرافیکی دارید، مطمئن شوید که مانیتور مستقیماً به آن وصل است. اگر این کار را نکردید، مطمئن شوید که به مادربرد وصل شده است.

همچنین باید مطمئن شوید که تمام کابل‌های برق مورد نیاز رایانه به برق وصل هستند. اگر GPU شما نیاز به اتصال اضافی دارد، ممکن است از ارسال ویدیو به صفحه نمایش توسط رایانه جلوگیری کند.

بررسی روشنایی

گاهی اوقات روشنایی سیستم شما آنقدر کم است که فکر می کنید چیزی روی صفحه نمایش داده نمی شود زیرا قابل مشاهده نیست.

به صفحه کلید خود برای یافتن کلید میانبر روشنایی که ممکن است بدون معنی آن را تنظیم کرده باشید نگاه کنید. هنگامی که رایانه به صفحه نمایشی که فکر می کنید کار می کند متصل است، کلیدها را فشار دهید تا روشنایی بیشتر شود.

تعمیرات مانیتور

ریست کردن مانیتور

برای رفع صفحه نمایش سیاه مانیتور تنظیم مجدد مانیتور تضمین می کند که تنظیمات عجیب و غریب ناسازگار با رایانه انتخاب شده ندارید. این روش بسته به مانیتوری که دارید متفاوت خواهد بود.

مطمئن شوید که ورودی برای کامپیوتر انتخاب شده است. اگر سیم‌هایی را که برای اتصال مانیتور به رایانه استفاده می‌کنید تغییر داده‌اید، ممکن است لازم باشد تنظیمات ورودی را نیز تغییر دهید.

وقتی مانیتور روی پیش‌فرض تنظیم شد، رایانه خود را مجدداً راه‌اندازی کنید و ببینید آیا اتصالی برقرار می‌کند یا خیر.

این را ببینید  7 راه شناسایی خرابی مانیتور کامپیوتر

بررسی دستگاه های جانبی

هر چیز غیرضروری مانند نمایشگرهای اضافی، درایوهای خارجی یا هاب USB را از رایانه جدا کنید. کامپیوتر را با یک مانیتور وصل مجدد راه اندازی کنید. اگر صفحه همچنان سیاه است، کابلی را که مانیتور را به کابل دیگری متصل می کند تغییر دهید. سعی کنید آن را با نوع کابل دیگری یا به پورت دیگری در رایانه خود وصل کنید.

هنگامی که متوجه شدید که مانیتور کار می کند، کابل مناسب است و رایانه شما یک کانکتور معیوب ندارد، وقت آن است که به فکر کنید چه چیز دیگری ممکن است برای نمایش صفحه سیاه مانیتور شکست بخورد.

تعویض رم و رفع صفحه نمایش سیاه مانیتور

برای رفع صفحه نمایش سیاه مانیتور سعی کنید تمام RAM را از رایانه خود بردارید، یک چوب را در یک شکاف قرار دهید و با همان چوب درج شده بوت کنید. اگر کار نکرد، چوب دیگری را در همان شکاف امتحان کنید.

اگر باز هم کار نکرد، یک چوب را در شکاف دیگری امتحان کنید. با این روش، شما سعی می کنید اسلات های آسیب دیده یا رم های آسیب دیده را پیدا کنید. اگر با یک حافظه رم در یک مکان خاص شروع به کار کرد و کار کرد، ممکن است رم آسیب دیده باشد یا اسلات شما آسیب دیده باشد.

مطمئن شوید که RAM را با فشار محکم در شکاف قرار داده اید تا زمانی که در جای خود کلیک کند. رمی که به درستی قرار نگرفته است می تواند از کارکرد کامپیوتر جلوگیری کند.

تست منبع تغذیه

اگر اغلب با رایانه کار می کنید، یک تستر منبع تغذیه را در نظر بگیرید. این یک راه امن تر و آسان تر برای آزمایش PSU نسبت به استفاده از مولتی متر است.

  • کامپیوتر خود را از برق جدا کرده و باز کنید.
  • هر گونه کابل برقی که از PSU به سایر قطعات می رود را جدا کنید. وقتی کارتان تمام شد، نباید به چیزی متصل شود.
  • سوئیچ ولتاژ PSU را بررسی کنید تا مطمئن شوید که درست است. تنظیم برای کامپیوترهای ایالات متحده 110V/115V است.
  • بسته به مدلی که استفاده می کنید، کانکتور برق بزرگتر و یکی از کوچکترها را وصل کنید.
  • PSU خود را به پریز برق وصل کنید. اگر مدلی با سوئیچ است، برق را روشن کنید.
  • تستر منبع تغذیه را روشن کنید و به صفحه نمایش دستگاه مراجعه کنید. اگر صفحه نمایش روشن نمی شود، منبع تغذیه خراب است.
  • بررسی کنید هیچ یک از اعداد LL یا HH را نشان نمی دهند. یعنی منبع تغذیه خراب است و باید تعویض شود.
  • کتابچه راهنمای تستر منبع تغذیه خود را در برابر ولتاژهای گزارش شده روی صفحه بررسی کنید. اطمینان از محدوده صحیح PSU. اگر اعداد خارج از محدوده قابل قبول هستند یا مقدار تاخیر 100-500 میلی ثانیه نیست، باید منبع تغذیه را تعویض کنید.
  • در صورت لزوم سایر کابل ها را بررسی کنید. بستگی به این دارد که از چه مدل PSU استفاده می‌کنید و چه کابل‌های برق از آن خارج می‌شوند.
این را ببینید  تعویض جک صوتی سامسونگ 27E510C

اگر مجبور به تعویض PSU خود هستید، مطمئن شوید که مدلی با درجه بندی برای کنترل بارهای برق تمام اجزای رایانه شخصی خود دریافت کرده اید.

بیشتر بدانید: رفع خرابی های رایج کارت گرافیک مانیتور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − دو =