نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه مشکل برق مانیتور LCD را برطرف کنیم؟

تخمین زده می شود که در حدود یک میلیارد رایانه شخصی در سراسر جهان وجود دارد و با هر رایانه رومیزی، یک مانیتور نیز به آن متصل است. هر روز صدها مانیتور رایانه خراب می شوند و اگر شما یک مانیتور LCD دارید که اخیراً خریداری کرده اید و می پرسیدید چرا دیگر روشن نمی شود، به احتمال زیاد این یک مشکل برق است که می تواند برطرف شود تا صدها دلار صرفه جویی کنید . این راهنما در مانیتور کامپیوتر مدل LG L196WTQ-BF تخصص خواهد داشت، اما اکثر مانیتورها از طراحی مشابهی پیروی می کنند و به طور کلی با استفاده از همان دستورالعمل ها قابل رفع هستند.

مرحله 1 برداشتن پایه

پایه را بردارید. از چهار پیچ استفاده می کند و به راحتی از پشت مانیتور جدا می شود. این توسط فلشهای قرمز رنگ در تصویر نشان داده شده است.

مرحله 2

مانیتور را با احتیاط دراز بکشید، از پشت به پشت. 4 پیچ دیگر را که نگهدارنده قاب هستند بردارید.

مرحله 3 برداشتن پوشش

این قسمت بعدی سخت ترین مرحله است و این ممکن است به لبه های پوشش صفحه آسیب برساند، اما معمولاً قابل مشاهده نیستند. درپوش مانیتور از 2 درپوش پلاستیکی تشکیل شده است که در طرفین به هم متصل شده اند و برای باز شدن باید یک جداسازی کنید. تصویر نشان می دهد که پیچ گوشتی در وسط پوشش ها قرار گرفته و فضای کوچکی ایجاد کرده است. صفحه توسط قفل های پلاستیکی اطراف صفحه نگه داشته می شود و برای باز کردن این قفل ها از پیچ گوشتی استفاده می کنید، به همین دلیل پیچ گوشتی شکاف دار (Straight) اجباری است.

این را ببینید  تعمیر روشن نشدن مانیتور

مرحله 4

با استفاده از این فضای کم، پیچ گوشتی را بچرخانید تا قفل ها باز شوند، با استفاده از این روش باید تمام طرفین مانیتور را دور بزنید. این مرحله با پیشرفت آسان تر و راحت تر می شود، بنابراین اگر در شروع کار نگران نباشید راحت تر خواهد شد.

مرحله 5

پس از برداشتن پوشش، بدنه اصلی مانیتور دیده می شود.

مرحله 6 برداشتن پانل کناری

پانل کناری را بردارید.

مرحله 7 برداشتن نوار

نوار را بردارید و کابلی را که در بالا قرار دارد از برق بکشید. این کابل سیگنال صفحه نمایش است.

مرحله 8

نوار را برداشته و کابل را که در پایین قرار دارد از برق بکشید. این کابل صفحه کنترل است. این کابل دارای قفل است، بنابراین باید همزمان فشار داده و خارج شود.

مرحله 9

کابلی را که در کنار آن قرار دارد از برق جدا کنید. این نیز دارای قفل است و باید فشار داده شود تا آزاد شود. این چهار کابل شاخه های نور پشت هستند.

مرحله 10 برداشتن پوشش فلزی

پوشش فلزی را برگردانید تا صفحه راننده و صفحه قدرت مشخص شود. شما باید کابل برق را که به صفحه راننده نشان داده شده با فلش است بردارید.

مرحله 11 حذف برد پاور

برای حذف برد پاور باید 4 پیچ ذکر شده در تصویر را بردارید.

مرحله 12

خازن ها در پایین سمت راست قرار دارند و خوشه در این تصویر نشان داده شده است. لیست و مکان خازن برای این مدل خاص در زیر ذکر شده است. مکانها باید روی خود تابلو ذکر شوند.

مرحله 13 خارج کردن خازن ها

اکنون با استفاده از آهن لحیم کاری می توانید خازن های بد را از بین ببرید. تخته برق را بچرخانید و از آهن لحیم کاری به خردهای فلزی مربوط به خازن هایی که باید خارج شوند استفاده کنید. این باید سوراخ جدیدی برای خازن های جدید ایجاد کند.

این را ببینید  رفع مشکلات راه اندازی مانیتور

مرحله 14

حالا خازن ها را با توجه به محل قرارگیری آنها متناسب کنید و آنها را در داخل لحیم کنید.

مرحله 15

اکنون از طریق این راهنما معکوس کنید تا مانیتور دوباره مونتاژ شود.

 

ﻧﺤﻮه ﺑﺮرﺳﯽ و ﺗﻌﻤﯿﺮ ﻣﺸﮑﻞ روﺷﻦ و ﺧﺎﻣﻮش ﺷﺪن ﻣﺎﻧﯿﺘﻮر LCD

دو ﻗﺴﻤﺖ در ﻣﺎﻧﯿﺘﻮر وﺟﻮد دارد ﮐﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﺑﺮوز اﯾﻦ ﻣﺸﮑﻞ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ. ﺑﺨﺶ اوﻟﯿﻪ ﯾﺎ ﺛﺎﻧﻮﯾﻪ ﯾﺎ اﮔﺮ ﻫﺮ دو ﺑﺨﺶ ﻣﻨﺒﻊ ﺗﻐﺬﯾﻪ ﻣﺸﮑﻞ ﭘﯿﺪا ﮐﻨﻨﺪ ﺑﺎﻋﺚ ﺑﺮوز اﯾﻦ ﻣﺸﮑﻞ ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﺷﺪ. ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ دو ﺑﺨﺶ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺟﺪاﮔﺎﻧﻪ ﺑﺮرﺳﯽ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ ﺗﺎ اﯾﺮاد دﻗﯿﻖ دﺳﺘﮕﺎه ﻣﺸﺨﺺ ﺷﻮد.

 

رفع مشکل برق مانیتور LCD
رفع مشکل برق مانیتور LCD

 

ﺑﺮای تست وﻟﺘﺎژ 12 وﻟﺖ ، از ﻻﻣﭗ 24 وﻟﺖ اﺗﻮﻣﺒﯿﻞ اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽ ﺷﻮد. ﯾﮏ ﺳﺮ آن را ﺑﻪ ﭘﯿﮑﻮ ﻓﯿﻮز (ﻣﺴﯿﺮ وﻟﺘﺎژ 12 وﻟﺖ) و دﯾﮕﺮی را ﺑﻪ زﻣﯿﻦ ﺳﺮد وﺻﻞ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ (ﭘﯿﮑﻮ ﻓﯿﻮز را از روی ﺑﺮد ﺧﺎرج ﮐﻨﯿﺪ). اﮔﺮ ﻻﻣﭗ ﺧﺎﻣﻮش و روﺷﻦ ﺷﺪ ﻣﺸﮑﻞ از ﻗﺴﻤﺖ اوﻟﯿﻪ ﻣﻨﺒﻊ ﺗﻐﺬﯾﻪ اﺳﺖ. وﻟﺘﺎژﻫﺎی دﯾﮕﺮ ﻣﺜﻞ 3.3 وﻟﺖ و 5 وﻟﺖ را اﻧﺪازه ﮔﯿﺮی ﮐﻨﯿﺪ و از ﺻﺤﺖ آﻧﻬﺎ اﻃﻤﯿﻨﺎن ﺣﺎﺻﻞ ﮐﻨﯿﺪ که آیا تعمیرات مانیتور کامپیوتر شما یک اقدام ضروری است یا خیر؟ اﮔﺮ ﻗﻄﻌﻪ ای ﮐﻪ وﻟﺘﺎژﻫﺎی 3.3 وﻟﺖ و 5 وﻟﺖ را ﺗﺎﻣﯿﻦ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ اﺗﺼﺎل ﮐﻮﺗﺎه ﭘﯿﺪا ﮐﺮده ﺑﺎﺷﺪ ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ ﺑﺎﻋﺚ ﺧﺎﻣﻮش و روﺷﻦ ﺷﺪن ﻣﻨﺒﻊ ﺗﻐﺬﯾﻪ ﺷﻮد. اﮔﺮ ﻻﻣﭗ روﺷﻦ ﺷﺪ ﺑﺎ ﻓﺮض ﺳﺎﻟﻢ ﺑﻮدن ﻣﻨﺒﻊ ﺗﻐﺬﯾﻪ ، در ﻗﺴﻤﺖ ﻫﺎی ﺑﻌﺪی ﻗﻄﻌﺎﺗﯽ اﺗﺼﺎل ﮐﻮﺗﺎه ﮐﺮده اﻧﺪ ﮐﻪ وﻟﺘﺎژ ﻣﺴﯿﺮ را ﭘﺎﯾﯿﻦ ﻣﯽ آورﻧﺪ و ﺑﺎﻋﺚ ﺧﺎﻣﻮش و روﺷﻦ ﺷﺪن ﻣﻨﺒﻊ ﺗﻐﺬﯾﻪ ﻣﯽ ﮔﺮدﻧﺪ. اﮔﺮ ﻻﻣﭗ روﺷﻦ ﻣﯽ ﺷﻮد ، ﻧﺒﺎﯾﺪ وﻗﺖ را ﺑﻪ ﻋﯿﺐ ﯾﺎﺑﯽ ﻣﻨﺒﻊ ﺗﻐﺬﯾﻪ ﻣﻌﻄﻮف ﮐﺮد ، ﺑﻪ ﺟﺎی آن ﺑﺎﯾﺪ ﻓﻘﻂ روی ﻗﺴﻤﺖ ﺛﺎﻧﻮﯾﻪ ﻣﺪار ﺗﻤﺮﮐﺰ ﺷﻮد ﻣﺎﻧﻨﺪ ﭼﻬﺎر ﺗﺮاﻧﺰﯾﺴﺘﻮر C5707 ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻣﺪار اﯾﻨﻮرﺗﺮ ﮐﻪ ﺗﺮاﻧﺲHigh Voltage را راه اﻧﺪازی ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ.

این را ببینید  فواید استفاده از رزولوشن اصلی مانیتور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + دو =