نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چه چیزی باعث می شود یک مانیتور کامپیوتر سوسو بزند؟

سوسو زدن مانیتور رایانه که اغلب به دلیل تنظیمات معیوب یا سخت افزار معیوب ایجاد می شود، می تواند دردسر ظریفی باشد که چشم کاربر را تحت فشار قرار داده و تجربه محاسبات را مختل می کند. یک تنظیم بد معمولاً از طریق تنظیم تنظیمات مانیتور و به روزرسانی نرم افزار ویدیویی رایانه قابل حل است. با این وجود قطعات معیوب یا خراب باید تعمیر یا تعویض شوند تا سوسو زدن صفحه متوقف شود.

نرخ تجدید

سوسو زدن مانیتور اغلب با افزایش میزان تازه سازی مانیتور خاموش می شود – یعنی هر چند وقت یکبار صفحه به روز می شود. این مانیتور بر اساس اطلاعاتی که رایانه برای آن ارسال می کند، در هر ثانیه صفحه نمایش خود را به روز می کند: در واقع به یک معنا همیشه سوسو می زند، اما معمولاً این اتفاق آنقدر سریع رخ می دهد که چشم انسان متوجه آن نمی شود. هرچه میزان تازه سازی کمتر باشد، فرد احتمال لرزش صفحه را درک می کند. میزان تازه سازی توسط سیستم عامل کنترل می شود. طبق PC Magazine، سوسو زدن ممکن است در یک اتاق روشن بیشتر دیده شود.

مشکلات کابل

کابل شل یا معیوب مانیتور می تواند با ارسال یک فید ویدئویی متناقض و مختل به مانیتور، باعث سوسو زدن مانیتور شود. برای حل مشکل می توان یک کابل شل را دوباره وصل کرد. اگر پایه های اتصال کابل خم شده باشد، صاف کردن آنها ممکن است اتصال را دوباره برقرار کرده و سوسو زدن را متوقف کند.

این را ببینید  جایگزینی نور پس زمینه مانیتورهای LCD

اگر کابل خود خراب باشد، با تعویض کابل برای کابل جدید، این مشکل برطرف می شود. برخی از رایانه ها و نمایشگرها دارای چند پورت اتصال هستند: برای تشخیص پورت آسیب دیده سعی کنید از پورت های مختلف در هر یک از دستگاه ها استفاده کنید. وقتی اتصال داخلی مادربرد به مانیتور نیز شل یا آسیب دیده باشد، صفحه های لپ تاپ می توانند سوسو بزنند.

میدانهای مغناطیسی

هر دستگاه الکترونیکی دیگری که نزدیک مانیتور باشد ممکن است یک میدان مغناطیسی تولید کند که باعث لرزش صفحه شود. با انتقال وسایل الکترونیکی اطراف مثل فن ها و تلفن ها از کامپیوتر می توانید این تداخل را متوقف کنید.

علاوه بر این، زمین نامناسب و تداخل الکتریکی از پریز برق می تواند باعث سوسو زدن مانیتور شود. سعی کنید مانیتور را به پریز برق دیگری متصل کنید تا ببینید آیا پریز برق باعث لرزش می شود یا خیر.

مشکلات نرم افزار

گاهی اوقات کارت های ویدیویی خاص به دلیل خطاهای برنامه نویسی در درایورها یا نرم افزاری که سخت افزار را اجرا می کند، در مانیتورهای خاص سوسو زدن ایجاد می کنند.

با اجرای Windows Update یا نصب جدیدترین درایورهای کارت گرافیک از وب سایت سازنده دستگاه، ممکن است خطاهای برنامه نویسی باعث ایجاد اختلال شود. طبق PC Magazine، یکی از موارد قابل توجه درایورهای بد که منجر به سوسو زدن صفحه می شود، شامل یک دسته در صورت عرضه iMacs در سال 2010 است.

خرابی سخت افزار

سوسو زدن صفحه می تواند نشانه ای از خرابی مانیتور یا کارت گرافیک باشد. سعی کنید از مانیتور در رایانه با کارت گرافیک متفاوت استفاده کنید تا آن را آزمایش کنید. اگر این مسئله مشکلی را حل نکرد، ممکن است نشان دهنده خرابی مانیتور باشد. همچنین می توانید CPU را با آزمایش آن با مانیتور دیگری آزمایش کنید.

این را ببینید  تعویض برد اینورتر Dell E193FPc

اگر در این حالت همچنان سوسو بزند، این ممکن است نشان دهد که کارت گرافیک باید جایگزین شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 8 =