نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چرا صفحه رایانه من سیاه می شود؟

یک مانیتور که سیاه می شود نشانه آشکاری است که در رایانه شما مشکلی ایجاد می کند. سوال این است که آیا مشکل بی اهمیت است یا جدی؟ اغلب، مقصر یک کابل شل یا خراب است – یک راه حل آسان. با این حال، گاهی اوقات، شما در حال مشاهده یک مانیتور بد یا آسیب رساندن به خود رایانه هستید. با کمی وقت و حوصله می توانید بسیاری از این مشکلات را خودتان تشخیص دهید.

کابل های شل یا آسیب دیده

قبل از فرض بدترین موارد، ابتدا ساده ترین راه حل را بررسی کنید.

بررسی کنید که تمام کابلهای اتصال مانیتور به رایانه محکم و محکم هستند و هیچ علامت قابل مشاهده ای برای آسیب دیدگی وجود ندارد.

شاخه مانیتور را بررسی کنید تا مطمئن شوید به پریز دیواری در حال کار متصل است.

اتصال برق را روی خود مانیتور بررسی کنید. اکثر مانیتورها دارای یک LED کمی در نزدیکی دکمه پاور هستند که هنگام روشن شدن مانیتور روشن می شود، بنابراین بررسی کنید که روشن می شود یا خیر.

کابل های ویدئویی را برای خرج کردن بررسی کنید، زیرا سیم کشی داخل آن ممکن است بدون آسیب دیدگی ظاهری کوتاه شود.

کاور پلاستیکی کابل را بازرسی کنید. باید شکسته نشود و سیم های داخل آن نباید در معرض دید قرار گیرند.

کابل های ویدئو و کابل برق را با هم عوض کنید تا ببینید آیا با کابل های جدید تصویری دریافت می کنید یا خیر.

مانیتور یا کارت ویدیو

با وجود ظرافت، اجزای رایانه برای همیشه دوام ندارند و مستعد خرابی غیرمنتظره هستند. ممکن است مانیتور شما دچار اتصال کوتاه شده باشد یا به دلیل نقص داخلی به راحتی از بین رفته باشد. کارت گرافیک داخل برج رایانه شما هنگام کار گرم می شود که در صورت بالا رفتن دما می تواند آسیب ببیند.

این را ببینید  تنظیم نمایشگر صفحه Flatscreen

برای بررسی عکس، یک مانیتور متفاوت را به رایانه خود متصل کنید. اگر یکی از آنها را بدست آورید، ممکن است به این معنی باشد که مانیتور قبلی شما بالا رفته است. اگر مانیتور جدید هنوز چیزی جز سیاهی جوهر نشان نمی دهد، ممکن است کارت گرافیک رایانه شما خراب شده باشد.

اجزای رایانه ای بیش از حد گرم شده

تمام اجزای موجود در رایانه شما هنگام کار خود گرما تولید می کنند، در صورتی که رایانه به درستی تهویه نشود، درجه حرارت داخلی به سطوح آسیب رساننده اجزای سازنده می رسد. پنکه های پلاستیکی کوچکی برای کمک به تخلیه این گرما قبل از وقوع فاجعه در همه رایانه ها نصب شده است، اما اگر آنها یا دریچه های مجاور آن با گرد و غبار، پرزها و موهای حیوانات خانگی پخته شده باشد، هوای گرم داخل برج شما جایی ندارد.

یک سیستم گرمازدگی معمولاً علائم هشدار دهنده ای مانند قفل شدن مکرر، خاموش شدن تصادفی و از بین رفتن فیلم را نشان می دهد. دریچه های برج خود را باز و واضح نگه دارید و به طور دوره ای قسمت داخلی آن را تمیز کنید تا هوا آزادانه جریان داشته باشد و امور را خنک نگه دارد.

خرابی کل سیستم

وقتی تصویر صفحه سیاه را مشاهده می کنید به رایانه گوش دهید. آیا این سکوت مرده است یا به نظر می رسد هنوز به درستی کار می کند؟ اگر هنگام کارکرد مانیتور، کل رایانه از کار بیفتد، می توانید یک خرابی کلی سیستم را ببینید.

این می تواند به دلیل اجزای بد، ویروس ها یا نرم افزارهای متناقض رخ دهد. مشکل دقیق می تواند کمی آزمایش و خطا طول بکشد تا محدود شود.

این را ببینید  روش های رفع مشکل قرمزی صفحه مانیتور

نرم افزار یا سخت افزار نصب شده اخیر را حذف کنید.

اسکن ویروس به روز را انجام دهید.

رایانه را از نظر علائم گرم شدن بیش از حد بررسی کنید: دریچه های مسدود / غبارآلود، فن نمی چرخد. برای تمیز کردن مناطق آلوده از جاروبرقی یا قوطی اسپری (داستر کامپیوتر) استفاده کنید.

قبل از اینکه همه چیز سیاه شود، چه برنامه هایی را اجرا می کنید یا هر صدایی را که رایانه از آن استفاده می کند یادداشت کنید.

اگر هنوز دلیل آن از شما دور است و خاموشی ها ادامه دارد، از یک تعمیرگاه حرفه ای کمک بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 19 =