نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

صفحه سیاه و گوشه سمت چپ بالای مکان نما

رایانه شما هنگام فشار دادن دکمه روشن / خاموش، روشهای مختلفی را برای بررسی خود انجام می دهد، و در نتیجه سیستم عامل شما بوت می شود. اگر فقط یک صفحه سیاه با نشانگر چشمک زن مشاهده می کنید، این نشان دهنده خرابی بوت است. این خرابی می تواند به دلیل مشکلات سخت افزاری، شارژ باقیمانده در دستگاه یا تلاش بوت موفقیت آمیز از منبع دیگر رخ دهد، بنابراین ابتدا این علل بالقوه را عیب یابی کنید.

راه اندازی مجدد

قانون شماره یک عملکرد کامپیوتر ساده است: در صورت شک، راه اندازی مجدد کنید. رایانه ها می توانند سکته قلبی الکترونیکی کمی ایجاد کنند که از عملکرد صحیح جلوگیری کرده و در نتیجه منجر به یک رفتار عجیب و غریب، گاهی اوقات بدون پاسخ شود.

در برخی موارد، راه اندازی مجدد سیستم، فرآیند ها و عملیات مختلف رایانه را بازنشانی می کند و دستگاه را به نظم عملکرد مناسب باز می گرداند. دکمه روشن / خاموش را فشار دهید و آن را نگه دارید تا رایانه شما خاموش شود. دوباره آن را روشن کنید و علائم ادامه مشکلات را تماشا کنید.

شارژ باقیمانده

تمام ترانزیستورها و اجزای مختلف رایانه شما قادر به نگه داشتن یک بار الکتریکی هستند و گاهی اوقات این انرژی می تواند در عملکرد صحیح اختلال ایجاد کند. از بین بردن این هزینه می تواند به رفع مشکلات بوت کمک کند.

دستگاه را خاموش کرده و سیم برق را از پشت سیستم جدا کنید. اگر روی لپ تاپ هستید، باتری را بردارید. تمام دستگاه های جانبی، از جمله مانیتور و سایر لوازم جانبی USB را جدا کنید.

این را ببینید  رفع مشکلات روشن نشدن مانیتور

دکمه روشن / خاموش را تا 30 ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا انرژی باقیمانده از سیستم شما تخلیه شود. سیم و مانیتور را دوباره وصل کنید و سپس رایانه خود را روشن کنید. اگر به درستی بوت شد، سایر دستگاه های جانبی خود را دوباره وصل کنید.

خطای بوت

رایانه شما می تواند از طریق چندین منبع مختلف، از جمله هارد دیسک، درایو نوری یا یک دستگاه متصل مانند درایو USB قابل حمل، راه اندازی شود. صفحه سیاه و نشانگر چشمک زن می تواند نشان دهد که دستگاه شما در تلاش است تا از منبع دیگری غیر از هارد دیسک راه اندازی شود. این نوع خطا اکثر اوقات به عنوان خطایی در نظر گرفته می‌شود که سیستم شما نیاز به تعمیرات مانیتور دارد اما خبری از اینجور موارد نیست. پس همراهی شما در ادامه مطلب تعیین کننده این است که نیازمند به تعمیرات هستید یا خیر.

مطمئن شوید که هیچ دیسکی در درایو نوری نیست و درایوهای USB متصل شده را بردارید. راه اندازی مجدد و مشاهده علائم ادامه خطای راه اندازی مجدد.

شماره سخت افزار

شاید بدترین دلیل بروز خطای راه اندازی و سخت ترین مشکل برای عیب یابی، خرابی سخت افزار باشد. رایانه شما برای راه اندازی موفقیت آمیز به عملکرد درست مادربرد، تراشه های حافظه و هارددیسک نیاز دارد.

اگر هرکدام از این اجزا شل باشند، از طریق اتصال کوتاه یا گرم شدن بیش از حد دچار خرابی شوند یا صدمه ببینند، می توانید به خلأ سیاه مانیتور خود خیره شوید. خاموش شوید و از یک تکنسین بخواهید تا در صورت امکان تمام اجزای داخلی را بررسی کند تا مطمئن شوند در پریزها و پورت ها نشسته اند.

این را ببینید  رفع مشکل برق مانیتور LCD

علائم خوردگی یا خرابی را بررسی کرده و قطعات را با علائم جایگزین کنید. اگر همه چیز در نظم مناسب به نظر برسد، ممکن است هارد دیسک شما خراب شده باشد. برای مشاوره در مورد گزینه های تعمیر یا بازیابی اطلاعات، با یک تکنسین کامپیوتر مشورت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =