نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

طول عمر مانیتور (LCD، LED، CRT، OLED) چقدر است؟

آیا تا به حال فکر کرده اید که مانیتور چه مدت دوام می آورد؟ یا تعجب کرده اید که طول عمر یک مانیتور چقدر است؟ از این گذشته، مانیتورها به احتمال زیاد بخشی از رایانه شخصی هستند که با گذشت زمان بیشترین استفاده را می کنند.

بعلاوه، بیشتر اوقات ممکن است در صورت نیاز به صفحه نمایش جدید، با صفحه نمایش بزرگتر و / یا وضوح بالاتر، تغییر آن برای دیگری تغییر یابد. در این مقاله، من به این سوال پاسخ می دهم، که مطمئن هستیم بیش از یکی از شما از خودتان پرسیده است.

اگرچه در فکر خرید یک مانیتور LCD جدید در پیشرفت تکنولوژی امروز هستید، شاید از خود بپرسید که ماندگاری آنها چقدر است. در انتهای پست، نکاتی را برای افزایش عمر مانیتور خود پیدا خواهید کرد.

دوام مانیتور چقدر طول می کشد؟

بیایید بدانیم که مانیتور چه مدت دوام می آورد؟ یا عمر انواع مختلف مانیتورها.

  1. طول عمر مانیتور LCD

عمر مانیتورهای LCD معمولاً 30 تا 60 هزار ساعت است که اگر مانیتور به مدت هشت ساعت در روز استفاده شود، برابر 10 تا 20 سال است. طول عمر آن بیشتر از مانیتورهای پلاسما و CRT و تا حدی کوتاه تر از مانیتورهای LED فعلی است.

این نمایشگرها دارای صفحه تخت هستند و از محلول کریستال مایع بین دو لایه ماده قطبی برای منبع نور خود استفاده می کنند.

به عنوان مثال، اگر پس از خرید مانیتور در مدت زمان طولانی مدت زمان برق را روشن کنید، می توانید 1095 تا 1825 روز بدون خراب کردن به استفاده از آن ادامه دهید و این کار حدود 3 تا 5 سال طول می کشد.

این را ببینید  مادر برد مانیتور Acer S200HL

به طور کلی، فکر می کنم بسیاری از افراد وقتی از کامپیوتر استفاده نمی کنند، برق را خاموش می کنند، بنابراین اگر شما 12 ساعت در روز از آن استفاده کنید، حدود 10 تا 15 سال طول می کشد.

بسته به مدل و سازنده این اعداد ممکن است کمی نوسان داشته باشند، اما واقعیت همچنان باقی است. پس از این مدت، روشنایی صفحه به طور محسوسی کاهش می یابد، مناطق تاریک در گوشه ها ظاهر می شوند و رنگ نور پس زمینه زرد می شود.

برای اطمینان از طول عمر نمایشگر LCD خود، قطعاً باید تنظیم کنتراست (یک عامل مهم) را برای شرایطی که نمایشگر LCD خود را مشاهده می کنید تنظیم کنید. سطح بالاتر نور و سطح کنتراست بر امید به زندگی مانیتور LCD تأثیر می گذارد و بالعکس.

  1. طول عمر LED مانیتور

طول عمر یک مانیتور LED بین 80،000 تا حدود 120،000 ساعت است. اگر روزانه 8 ساعت استفاده کنیم، بسته به مواد و تولیدکننده آن، معادل حدود 20 سال است.

مانیتورهای LED که در حال حاضر در فروشگاه ها به فروش می رسند تا از جدیدترین متریال ها و تکنولوژی صفحه نمایش برخوردار شوند. مزیت اصلی آنها در صورت داشتن عمر طولانی تر از LCD و CRT با ارائه ویژگی های نمایشگر روشن و زنده است که از نظر انرژی کم است.

در عین حال، ایراد آشکار مانیتورهای LED در حال حاضر قیمت است که در مقایسه با LCD ها کمی گران است.

عامل مهمی که بر طول عمر نمایشگر LED تأثیر می گذارد، شرایطی مانند میزان استفاده، دما و روشنایی است. هرچه استفاده از آن سخت تر باشد، درجه حرارت و روشنایی بالاتر می تواند طول عمر را کاهش دهد و کمتر انتظار دوام LED را دارید.

این را ببینید  پورت آداپتور برق مانیتور

به همین دلیل توصیه می شود که به درستی بهینه سازی شده و میزان روشنایی و کاربرد را به میزان لازم تنظیم کنید و اجازه دهید LED در شرایط بهینه برای افزایش امید به زندگی کار کند.

  1. طول عمر مانیتور OLED

امید به زندگی OLED واقعاً به میزان استفاده شما بستگی دارد. اگر بازی های زیادی انجام دهید یا به طور مداوم از آن روز استفاده کنید، با گذشت زمان اجزای آلی تخریب می شوند و عمر طولانی نخواهد داشت، زیرا می تواند باعث سوختن شود.

در حقیقت، هیچ پاسخ دقیقی برای طول عمر OLED وجود ندارد. با این حال، طبق گزارش و تحقیقات، مانیتور OLED می تواند 100000 ساعت طول بکشد. و اگر 8 ساعت در روز از آن استفاده کنید، می تواند حدود 8 تا 15 سال دوام داشته باشد.

تاثیر تعمیرات در طول عمر مانیتور

 

قطعا شنیده اید ک مه صحییگویند اگر یک قطعه ای را به تعمبرکار بدهید تا آن را مورد بررسی قرار دهد، اگر قبلا یک عیب داشته از این به بعد هزار عیب پیدا می‌کند. می‌توان گفت تا حد معقولی این جمله صحیح است و اگر فرد تعمیرکار وجدان کاری ندشاته باشد باعث می‌شود تا عمر مفید مانیتور شما به دشت کاهش پیدا کند. با این تفاسیر اگر شما مانیترو ایراد دار خود را به نمایندگی تعمیرات مانیتور در تهران یا همان monitor-service.ir بسپارید، به شما ضمانت داده می‌شود که هیچ مشکل دیگری در ادامه این مسیر برای سیستم شما یا همان مانیتور شما پیش نخواهد آمد. از این رو با خیالی آسوده بدون اینکه حتی یک خط در زمان تعمیرات مانیور، بر روی تجهیزات شما بیفتد از خدمات ما بهره مند شوید.

این را ببینید  برد پورت ویدئو مانیتور HP w2216h

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =