نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اگر مانیتور روشن شود اما تصویری نمایش داده نشود چگونه می توان عیب یابی کرد

مانیتوری که بوت نشود همیشه در بعضی موارد باعث نگرانی و حتی وحشت می شود. اگر مانند بسیاری از افراد هستید، مانیتور شما نه تنها به عنوان منبع سرگرمی، بلکه به عنوان مخزن داده ها و اسناد مهم نیز عمل می کند. بنابراین، اگر مانیتور شما روشن است، اما قادر به نمایش چیزی روی صفحه نیست، اضطراب زیاد می شود – حداقل این که بگویید. اگر مانیتور شما هنوز تحت ضمانت است، بلافاصله با خرده فروش یا سازنده تماس بگیرید و درخواست کمک کنید. اگر ضمانت مانیتور شما منقضی شده است، از چند مرحله ساده برای عیب یابی نوت بوک استفاده کنید و تعیین کنید آیا خودتان می توانید واحد را تعمیر کنید.

باتری و کابل ها را دوباره تنظیم کنید

مرحله 1

مانیتور را خاموش کرده و صفحه LCD را ببندید. سیم برق AC و سایر کابل ها را از مانیتور خارج کنید. مانیتور را ورق بزنید و بسته باتری را بردارید.

مرحله 2

برای پاک کردن مخاطبین فلزی باتری و محل باتری از پاک کن استفاده کنید. هرگونه لکه یا لکه ایجاد شده در مخاطبین را پاک کنید. بیت های پاک کن اضافی را از باتری و محل باتری منفجر کنید.

مرحله 3

باتری را دوباره در محفظه آن قرار دهید و سیم برق و سایر کابل ها را دوباره وصل کنید. اطمینان حاصل کنید که اتصالات کابل محکم است و باتری را در محفظه آن قفل می کنید.

مرحله 4

مانیتور را روشن کنید و بررسی کنید آیا می توانید تصویری را بر روی صفحه نمایش مشاهده کنید.

این را ببینید  تعویض فیوز NEC LCD1770NX

درایوها و حافظه را دوباره جستجو کنید

مرحله 1

مانیتور را خاموش کنید، آداپتور برق را از برق بکشید و صفحه LCD را ببندید. مانیتور را به سمت پایین برگردانید تا زیر و رو شود.

مرحله 2

درپوش ماژول حافظه را پیدا کنید. در اکثر مانیتور ها، در قاب اسلات حافظه یک تصویر کوچک از یک حافظه استیک یا برچسب وجود دارد. با پیچ گوشتی فیلیپس پیچی را که درپوش خود را ثابت نگه داشته است بردارید.

مرحله 3

مچ دست خود را داخل حلقه بند مچ دست آنتی استاتیک قرار داده و سر دیگر آن را به یک سطح فلزی ببندید.

مرحله‌ 4

کلیپ هایی را که ماژول حافظه را در شکاف خود ایمن می کنند، باز کنید. ماژول حافظه را برداشته و دوباره در شکاف قرار دهید. ماژول را به سمت پایین فشار دهید تا در جای خود قرار گیرد. شیار درپوش حافظه را تعویض کرده و با پیچ نگهدارنده محکم کنید.

مرحله 5

درپوش هارد را بیابید و پیچ نگهدارنده را بردارید. هارد را بردارید و دوباره در شکاف آن قرار دهید. همین کار را برای درایو CD / DVD مانیتور خود انجام دهید.

مرحله 6

آداپتور برق متناوب را به مانیتور وصل کنید. مانیتور را روشن کنید و بررسی کنید که آیا تصویری روی صفحه نمایش می یابد یا خیر.

با مانیتور یدکی بررسی کنید

مرحله 1

مانیتور را خاموش کرده و آداپتور AC را جدا کنید.

مرحله 2

کابل مانیتور را از یک مانیتور خارجی اضافی به پورت خروجی ویدئو VGA یا DVI در پشت مانیتور وصل کنید. سیم برق را به یک پریز برق موجود وصل کنید.

این را ببینید  بزرگنمایی دسک تاپ

مرحله 3

روشن کردن مانیتور پس از ظاهر شدن چراغ های LED مانیتور، یا شنیدن چرخش دیسک سخت در داخل، کلید ترکیبی Fn را فشار دهید که نمایشگر را به یک نمایشگر خارجی می فرستد. در بیشتر صفحه کلیدهای مانیتور، یک تصویر کوچک از نماد مانیتور وجود دارد. چند بار کلید Fn و کلید را با نماد مانیتور فشار دهید تا ببینید آیا تصویری در مانیتور خارجی ظاهر می شود یا خیر. اگر تصویری روی مانیتور ظاهر شود، مشکل از صفحه LCD مانیتور است. اگر هیچ تصویری روی مانیتور ظاهر نشود، احتمالاً کارت گرافیک یا مادربرد در مانیتور معیوب است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 9 =