نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علائم خرابی مانیتور PC

مانیتورهای رایانه یک عنصر اساسی در هر تنظیم رایانه هستند. کاربران می توانند از بین مانیتورهای قدیمی CRT (لوله اشعه کاتدی) یا مانیتورهای صفحه تخت مدرن مانند LCD (نمایشگرهای کریستال مایع)، صفحه های LED (دیود ساطع کننده نور) با بازده بالا و نمایشگرهای پلاسما انتخاب کنند. هر نوع مانیتور در معرض خرابی است و ممکن است پس از گذشت چند سال نیاز به تعویض داشته باشد.

قدرت کم

بعضی از مانیتورها حتی وقتی به پریز برق متصل هستند ممکن است قادر به روشن شدن نباشند. صفحه سیاه باقی می ماند و چراغ وضعیت پس از فشار دادن دکمه روشن شدن روشن نمی شود. این می تواند مشکل در منبع تغذیه مانیتور یا اتصال شل در محفظه مانیتور را نشان دهد.

منبع تغذیه جدید ممکن است مشکل را حل کند و برای مانیتورهای دارای منبع تغذیه خارجی یک راه حل آسان است. سیمهای برق خراب می توانند علائم یکسانی را ایجاد کنند، بنابراین استفاده از یک سیم دیگر برای آزمایش مانیتور برای جداسازی مشکل به خود مانیتور مهم است.

تصویر کم نور

مانیتورهای CRT تمایل دارند با گذشت زمان کم نور شوند. مانیتور ممکن است نتواند طیف کاملی از روشنایی را که در گذشته ممکن است ایجاد کند و تصاویر شروع به تخت و تاریک می کنند. این نشان می دهد که لوله اشعه کاتد فرسوده شده است، که یک اتفاق اجتناب ناپذیر با این نوع فن آوری است.

قیمت لوله های جدید ممکن است بیشتر از یک نمایشگر جدید باشد، بنابراین تعویض لوله احتمالاً گزینه مقرون به صرفه ای نیست. تنظیم تنظیمات روشنایی در مانیتور یا از طریق تنظیمات نمایشگر رایانه، ممکن است به طور موقت در تولید یک تصویر کاملاً روشن روی مانیتور CRT که در حال پیری است، کمک کند.

این را ببینید  تعویض پورت آداپتور برق سامسونگ 27E510C

اعوجاج تصویر

هنگامی که یک مانیتور شروع به خرابی می کند، ممکن است تصاویر مخدوش ایجاد کند، اینها می توانند رنگ خاصی داشته باشند، مانند یک گچ زرد یا سبز که با تنظیمات رنگ نمی توان آن را از بین برد.

در موارد دیگر، یک تصویر تحریف ایستایی را نشان می دهد که خطوط یک رنگ ثابت باعث قطع تصویر روی صفحه می شوند. این ممکن است به دلیل خرابی الکترونیک یا تجمع ذرات مغناطیسی روی تفنگ الکترون در مانیتور CRT باشد.

پیکسل های مرده

مانیتورهای LED از هزاران پیکسل کوچک تشکیل شده اند که هر یک از آنها می توانند برای نمایش یک تصویر به سرعت تغییر رنگ دهند. با افزایش سن یک مانیتور LED پیکسل های منفی می توانند از کار بیفتند. پیکسل های مرده یا گیر کرده نمایش طیف رنگی را متوقف می کنند و در عوض تک رنگ باقی می مانند.

شناسایی این موارد بسته به تصویر صفحه دشوار است، اما خوشه های پیکسل های مرده می توانند به تدریج آشکار شوند و شروع به قطع نمایش می کنند.

صفحه سوختگی

مانیتورهای CRT، LCD و پلاسما همه در معرض نوعی سوختن صفحه هستند. این زمانی اتفاق می افتد که یک تصویر برای مدت زمان طولانی روی صفحه باقی بماند و به یک قسمت دائمی از صفحه تبدیل شود.

این ممکن است منجر به یک اثر شبح شود. در بعضی موارد، تصاویر یا متن واقعی حتی زمانی که تصویر دیگری را نمایش می دهد، روی صفحه قابل مشاهده است. سوختن صفحه باعث خستگی شده و نشانگر استفاده بیش از حد از نمایشگر بدون تغییر در تصویری است که نمایش می دهد.

این را ببینید  سوسو کردن مانیتور کامپیوتر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =