نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشستن پشت رایانه برای شروع کار در صبح فقط برای اینکه متوجه شوید مانیتور کار نمی کند بهترین راه برای شروع روز نیست، اما برخی عیب یابی های اولیه می توانند به سرعت مشکل را ردیابی کنند. با حذف روشی علل احتمالی از طریق تعویض کابل‌ها، نمایشگرها و استفاده از ابزارهای تشخیصی رایانه، می‌توانید علت اصلی عدم راه اندازی مانیتور را پیدا کنید و در کمترین زمان به کار خود بازگردید.

عدم راه اندازی مانیتور

عیب یابی اولیه عدم راه اندازی مانیتور

برای رفع  عدم راه اندازی مانیتور با تأیید برخی الزامات اساسی شروع کنید. دکمه پاور را فشار دهید و مطمئن شوید که مانیتور در حال روشن شدن است. مطمئن شوید که سیم برق مانیتور وصل شده باشد و کابل ویدئو به پورت صحیح پشت کامپیوتر وصل شده باشد. با بررسی چراغ‌های پاور روی کیس یا گوش دادن به چرخش فن‌ها و هارد دیسک، مطمئن شوید که رایانه واقعاً روشن و کار می‌کند.

راهکارهای فرآیند حذف عدم راه اندازی مانیتور

اگر عدم راه اندازی مانیتور هنوز حل نشد، ببینید آیا مشکل مربوط به مانیتور، کامپیوتر یا کابل هاست. در صورت امکان، کابل های برق و ویدئو را با کابل های خوب شناخته شده تعویض کنید تا خرابی کابل را رد کنید. در مرحله بعد، مانیتور را به رایانه دیگری وصل کنید و مانیتور دیگری را به رایانه اصلی وصل کنید تا مشخص کنید کدام مؤلفه خراب شده است.

بهتر است بخوانید: روشن/ خاموش شدن خودکار مانیتور

عیب یابی پیشرفته

اگر ثابت شود که مانیتور روی رایانه دیگری کار می کند، مشکل از خود رایانه است. کامپیوتر را خاموش کنید، سپس دوباره آن را روشن کنید و به تعداد و طول بوق هایی که هنگام شروع به بوت شدن کامپیوتر می شنوید توجه ویژه ای داشته باشید.

این را ببینید  راه های برای رفع خستگی چشم ناشی از نمایشگرها

هنگامی که رایانه روشن می شود، یک آزمایش خودکار روشن را انجام می دهد تا مطمئن شود که حداقل سخت افزار مورد نیاز برای ادامه فرآیند بوت به سرعت کار می کند. الگوی بوق هایی را که می شنوید یادداشت کنید و با سازنده مادربرد رایانه شخصی چک کنید تا مشخص شود کد بوق به چه معناست، زیرا هر کدام دارای مجموعه ای از الگوهای بیپ متفاوتی هستند.

به عنوان مثال، بردهای اینتل قبل از تکرار دو و نیم ثانیه بعد، یک بوق یک ثانیه‌ای، یک مکث یک ثانیه‌ای و یک بوق دیگر یک ثانیه‌ای خواهند داشت و پس از آن فرآیند بوت ادامه می‌یابد تا خطای کارت گرافیک را نشان دهد.

بررسی اجزای داخلی کیس

اگر کد POST مشکلی در کارت گرافیک نشان داد، رایانه را خاموش کنید و رایانه را باز کنید. با توجه به دوشاخه ای که مانیتور به آن وصل می شود، کارت گرافیک را پیدا کنید. اطمینان حاصل کنید که به درستی در شکاف خود روی مادربرد قرار گرفته است، و اگر نه، با برداشتن پیچی که آن را نگه می‌دارد و با کشیدن آرام اما محکم به بیرون، آن را دوباره در جای خود قرار دهید.

برای عدم راه اندازی مانیتور با استفاده از یک قوطی هوای فشرده، شیار را تمیز کنید، سپس با فشار دادن محکم به داخل و تعویض پیچ، کارت را دوباره نصب کنید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، ممکن است کارت گرافیک نیاز به تعویض داشته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =