نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه عیب یابی روشن نشدن مانیتور در رایانه

می توانید به همان اندازه که می توانید روی رایانه ای که در حالت آماده به کار است گیر کنید، کار را روی رایانه ای که اصلاً بوت نمی شود انجام دهید. برای عبور از این نوع مشکلات عملیاتی، شما باید به عیب یابی روشن نشدن مانیتور بپردازید و با شروع تشخیص، به سرعت متوجه می شوید که علائم ظاهراً ساده می توانند از چندین منبع نشأت بگیرند. با عیب یابی هدفمند طراحی شده برای تأمین منبع سوعملکرد خود، سرعت خود را به کار برگردانید.

عیب یابی اتصالات جهت روشن نشدن مانیتور

تا زمانی که رایانه شما به پشتیبانی از ویدئو در مادربرد متکی نباشد، مانیتور شما به یک کارت گرافیک متصل می شود که در شکاف انبساطی در داخل CPU شما نصب می شود. کارت باید محکم در شیار قرار بگیرد تا بتواند عملکرد داده های عملکردی را فعال کند. به همین ترتیب، کابلی که مانیتور شما را به درگاه ویدئویی کارت متصل می کند، به اتصال متصل نیاز دارد.

در مرحله دوم عیب یابی روشن نشدن مانیتور اگر مانیتور شما از یک کابل جداشونده استفاده می کند، دو سر آن را برای اتصال کامل بررسی کنید یا کابل دیگری را امتحان کنید تا مشکلات مربوط به خود اتصال را رد کند. با خاموش بودن کامپیوتر و خاموش بودن کیس، کارت ویدیو را مجدداً نصب کنید تا مطمئن شوید که به طور ایمن متناسب است.

برای جلوگیری از آسیب رساندن به لوازم الکترونیکی ظریف، از یک دستگاه آنتی استاتیک استفاده کنید. اگر از مهارت های حل مسئله در مورد خود اطمینان ندارید، یک حرفه ای استخدام کنید تا به شما کمک کند.

این را ببینید  رفع صفحه نمایش سیاه مانیتور با روش ساده

عیب یابی درایورهای دستگاه مانیتور

درایورهای دستگاه نرم افزاری را ارائه می دهند که سیستم پشتیبانی فیلم شما را قادر می سازد سیستم عامل و برنامه های شما را روی مانیتور نمایش دهد. در عیب یابی روشن نشدن مانیتور اگر درایورهای شما خراب شده اند، یا اگر می خواهید از درایوری استفاده کنید که با سخت افزار ویدئو یا نسخه سیستم عامل شما مطابقت نداشته باشد، ممکن است با مشکلاتی روبرو شوید که عملکرد صحیح رایانه شما را مختل می کند.

همین انواع مشکلات می تواند سیستمی را که از صفحه کلید یا ماوس استفاده می کند و به درایورهای خاصی نیاز دارد، آزار دهد.

برای عیب یابی روشن نشدن مانیتور  خود می توانید سیستم خود را از طریق دی وی دی نصب سیستم عامل یا درایو ریکاوری که روی درایو فلش یا DVD-R راه اندازی کرده اید، راه اندازی کنید.

Windows Update باید نرم افزار جدیدی را برای سیستم شما شناسایی کند، اما همچنین می توانید وب سایت سازنده کارت ویدیوی خود را از نظر نرم افزار درایور بررسی کنید.

مشکلات را کنترل کنید

یک مانیتور معیوب یا مانیتور که در مسیر خرابی قرار دارد، نمی تواند نمای قابل قبولی از عملکرد رایانه شما ارائه دهد. ساده ترین راه برای رد کردن نمایشگر خود به عنوان دلیل بروز مشکلات ویدئویی، جایگزینی صفحه نمایش دیگری است که به نقص عملکرد آن فکر می کنید.

اگر سیستم شما فقط با مانیتور اصلی شما که به آن مجهز به کابل است رفتار نادرستی دارد و مانیتور مظنون نمی تواند به درستی در رایانه دیگری کار کند، مقصر خود را پیدا کردید.

این را ببینید  جایگزینی نور پس زمینه مانیتورهای LCD

به روز رسانی های سیستم عامل

مایکروسافت برای بهبود عملکرد سیستم و از بین بردن اشکالاتی که در عملکرد صحیح رایانه های شخصی دارای Microsoft Windows تداخل ایجاد می کند، به روزرسانی ها و وصله هایی را صادر می کند. اگر از نسخه سیستم عامل استفاده می کنید که برچسب های موجود را روی آن اعمال نکرده اید، مشکلات شما ممکن است به دلیل عدم وجود این به روزرسانی ها باشد.

مانند به روزرسانی درایورها، وصله های کلی سیستم عامل باید در Windows Update نشان داده شوند. برای گذر از عدم توانایی راه اندازی صحیح سیستم خود، ممکن است برای اصلاح مشکلات قبل از به روزرسانی سیستم عامل خود به خدمات DVD یا Recovery Drive نصب خود نیاز داشته باشید. اطلاعات مقاله عیب یابی روشن نشدن مانیتور برای Microsoft Windows 8.1 اعمال می شود. ممکن است با سایر نسخه ها یا محصولات تفاوت کمی یا قابل توجهی داشته باشد.

بیشتر بدانید: مقاله آموزش رایگان عیب یابی و تعمیر مانیتور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =