نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چرا رایانه شروع به کار می کند و مانیتور روشن نمی شود

نشستن در کامپیوتر برای شروع کار صبح فقط برای اینکه مانیتور کار نمی کند بهترین راه برای شروع روز شما نیست، اما برخی از عیب یابی های اساسی می توانند به سرعت مشکل را ردیابی کنند. با از بین بردن متد دلایل احتمالی از طریق تعویض کابل ها، مانیتورها و استفاده از ابزارهای تشخیصی رایانه، می توانید علت اصلی مشکل را پیدا کرده و در کمترین زمان به کار خود برگردید.

عیب یابی اساسی

با تأیید برخی از الزامات اساسی شروع کنید. دکمه روشن / خاموش را فشار دهید و اطمینان حاصل کنید که مانیتور در حال روشن شدن است. مطمئن شوید که سیم برق مانیتور متصل است و کابل ویدئو به پورت درست پشت رایانه متصل است. با بررسی چراغ های روشن روی کیس یا گوش دادن به فن ها و چرخش دیسک سخت، تأیید کنید که رایانه در حقیقت روشن و روشن است.

روند حذف

اگر هنوز مشکلی برطرف نشده است، دریابید که آیا مشکل از مانیتور، کامپیوتر یا کابل ها است. در صورت امکان، کابلهای برق و فیلم را با کابلهای شناخته شده عوض کنید تا احتمال خرابی کابل را رد کنید.

در مرحله بعدی، اتصال مانیتور به رایانه دیگری را امتحان کنید و مانیتور دیگری را به رایانه اصلی متصل کنید تا مشخص شود کدام ملفه خراب است.

عیب یابی پیشرفته

اگر اثبات شود که مانیتور روی رایانه دیگری کار می کند، مشکل از خود رایانه است. رایانه را خاموش کنید، سپس دوباره آن را روشن کنید و به تعداد و طول بوقهایی که با شروع بوت شدن رایانه می شنوید توجه ویژه کنید. هنگامی که رایانه روشن می شود، خودآزمایی خود را انجام می دهد تا مطمئن شود حداقل سخت افزار مورد نیاز برای ادامه روند راه اندازی به سرعت کار می کند.

این را ببینید  صفحه مانیتور چشمک زن

الگوی بوق هایی را که می شنوید یادداشت کنید و با سازنده مادربرد PC بررسی کنید که کد بوق چه معنی دارد، زیرا هر یک از آنها مجموعه متفاوتی از الگوی بوق را دارند. به عنوان مثال، بردهای اینتل قبل از تکرار دوباره دو و نیم ثانیه، بوق یک ثانیه، مکث یک ثانیه و بوق یک ثانیه دیگر خواهند داشت و به دنبال آن روند راه اندازی ادامه می دهد تا خطای کارت گرافیک نشان داده شود.

در زیر کاپوت

اگر کد POST مشکلی در کارت گرافیک نشان داده است، رایانه را خاموش کرده و رایانه را باز کنید. کارت کارت را با یادداشت افزونه ای که مانیتور به آن متصل می شود، قرار دهید.

بررسی کنید که به درستی در شکاف مادربرد قرار گرفته باشد و در غیر اینصورت، با برداشتن پیچی که آن را نگه می دارد، دوباره آن را نشسته و با کشیدن آرام اما محکم آن را بیرون بیاورید.

شکاف را با استفاده از یک قوطی هوای فشرده تمیز کنید، سپس کارت را دوباره محکم فشار دهید و دوباره پیچ را تعویض کنید. در صورت ادامه مشکل، ممکن است نیاز باشد کارت ویدیو تعویض شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + ده =