نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه عیب یابی مانیتور

Benq یک شرکت بین المللی است که راه حل های محاسباتی را برای سه حوزه مجزا ارائه می دهد: ارتباطات، لوازم الکترونیکی مصرفی و محاسبات. یکی از محصولات مهم Benq مانیتور کامپیوتر LCD است که تصاویر با وضوح بالا را در اختیار کاربر قرار می دهد. تمام فناوری ها، صرف نظر از میزان ساخت خوبی که دارند، مستعد مشکلات هستند. بنابراین، عیب یابی مشکلات مانیتور  LCD Benq ممکن است به شما در حل برخی از مشکلات معمول کمک کند.

عیب یابی مشکلات مانیتور

در ابتدا اطمینان حاصل کنید که سیم برق در دو مکان مشخص ثابت شده است: AC در شکاف مانیتور Benq و پریز دیواری. اگر چنین نیست، سیم برق را محکم کنید. بعلاوه، اطمینان حاصل کنید که کلید Power روی On تنظیم شده باشد. بعد از آن اگر مرحله قبلی ناموفق بود، پریز برق خود را آزمایش کنید. دستگاه الکترونیکی دیگری را به پریز دیواری وصل کنید و ببینید آیا دستگاه روشن می شود یا خیر. اگر اینگونه نباشد، عیب یابی مشکلات مانیتور احتمالاً به دلیل کمبود نیرو ایجاد می شود

. مانیتور خود را به یک خروجی دیگر متصل کنید.

مطمئن شوید که کابل اتصال ویدیویی در دو مکان امن است: مانیتور و کامپیوتر. اگر هیچ تصویری روی مانیتور خود ندارید، از منبع ورودی دیگری با مانیتور Benq استفاده کنید. اگر لپ تاپ یا رایانه دیگری دارید، رایانه را به مانیتور خود متصل کنید تا عیب یابی مشکلات مانیتور شما ایجاد شده است یا خیر.

اگر تصویر شما زرد، آبی یا صورتی است، تنظیمات رنگ را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید. برای این کار، دکمه Menu را روی مانیتور خود فشار دهید. سپس )تصویر، رنگ و تنظیم مجدد رنگ را انتخاب کنید. جعبه احتیاط ظاهر می شود که به شما هشدار می دهد در شرف بازنشانی تنظیمات کارخانه هستید. بله را انتخاب کنید و تنظیمات رنگ بازنشانی می شوند.

این را ببینید  نحوه رفع خاموش شدن مانیتور ویندوز

اگر تصویر تار، سوسو یا مخدوش است، وضوح صفحه را تنظیم کنید. برای این کار، Display Settings را در رایانه باز کنید. روی شروع صفحه کنترل، شکل ظاهری و شخصی سازی، شخصی سازی و تنظیمات نمایش کلیک کنید. نوار لغزنده را در زیر وضوح به بالاترین وضوح ممکن منتقل کنید. برای ذخیره تنظیمات، روی تأیید کلیک کنید.

اگر مراحل قبلی مشکل شما را برطرف نکرد، مانیتور Benq خود را مجدداً تنظیم کنید. دکمه پاور را در گوشه پایین سمت راست مانیتور فشار دهید تا خاموش شود. سپس مانیتور را از دیوار جدا کنید. چند دقیقه صبر کنید و مانیتور را دوباره به برق وصل کنید. عیب یابی مشکلات مانیتور ناموفق بود، رایانه خود را دوباره راه اندازی کنید. روی شروع و سپس خاموش کردن کلیک کنید. Restart را از لیست گزینه ها انتخاب کنید.

بیشتر بدانید: مقاله آموزش رایگان عیب یابی و تعمیر مانیتور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 20 =