نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

احتمالاً شنیده اید که استفاده از رزولوشن اصلی صفحه نمایش شما مهم است – با فرض اینکه از یک مانیتور صفحه تخت LCD به جای مانیتور CRT قدیمی استفاده می کنید. با استفاده از LCD، استفاده از رزولوشن کمتر باعث کاهش کیفیت تصویر می شود. ویندوز معمولاً رزولوشن اصلی مانیتور شما را پیش‌فرض می‌کند، اما بسیاری از بازی‌های رایانه‌ای معمولاً رزولوشن پایین‌تری دارند. آیا در رابطه با فواید استفاده از رزولوشن اصلی مانیتور اطلاعاتی دارید؟ همراه ما باشید.

فواید استفاده از رزولوشن اصلی مانیتور

اثرات استفاده از وضوح غیر بومی و فواید استفاده از رزولوشن اصلی مانیتور

اگر از مانیتور LCD استفاده می کنید، می توانید اثرات استفاده از وضوح غیربومی و فواید استفاده از رزولوشن اصلی مانیتور  را خودتان مشاهده کنید. روی دسکتاپ خود کلیک راست کرده و وضوح صفحه را انتخاب کنید. از پنجره‌ای که ظاهر می‌شود، روی کادر Resolution کلیک کنید و رزولوشنی غیر از وضوحی که برای مانیتور خود توصیه می‌شود انتخاب کنید (این وضوح اصلی مانیتور شما است).

پس از انتخاب وضوح کمتر، نتایج آن را خواهید دید. فونت ها و تصاویر تار خواهند بود و همه چیز به طور کلی با کیفیت پایین تر و واضح تر به نظر می رسد. این با نحوه عملکرد مانیتور CRT (لوله اشعه کاتدی) بسیار متفاوت است. با یک مانیتور قدیمی CRT، هنگام استفاده از وضوح پایین تر، کیفیت تصویر بدتری را مشاهده نمی کنید.

LCD در مقابل CRT

در یک CRT، یک تفنگ الکترونی جریانی از الکترون‌ها را شلیک می‌کند که فیلتر می‌شود تا به تصویری تبدیل شود که روی صفحه نمایش شما ظاهر می‌شود. جزئیات دقیق در مورد نحوه کار مانیتورهای CRT خارج از حوصله این مقاله است، اما نکته مهم در فواید استفاده از رزولوشن اصلی مانیتور این است که یک مانیتور CRT می تواند تصویری را در هر رزولوشنی با حداکثر وضوح یا کمتر از آن نمایش دهد. هنگامی که یک سیگنال 800×600 به مانیتور ارسال می شود، تصویری با ابعاد 800×600 تولید می کند که تمام سطح صفحه را اشغال می کند.

این را ببینید  باز کردن تنظیمات مانتیور ویندوز 11

برخلاف مانیتور CRT، یک صفحه نمایش LCD مدرن حاوی تعداد مشخصی پیکسل است. هر پیکسل را به عنوان یک نور کوچک در نظر بگیرید که می تواند یکی از چندین رنگ باشد (در واقع از ترکیب عناصر قرمز، سبز و آبی رنگی تولید می کند). تصویر روی صفحه نمایش شما از ترکیب این پیکسل ها ساخته شده است. تعداد پیکسل‌های یک LCD منجر به رزولوشن اصلی آن می‌شود – برای مثال، لپ‌تاپ با رزولوشن 1366×768 دارای 1366×768 پیکسل است.

هنگامی که یک مانیتور LCD با وضوح اصلی خود کار می کند – 1366×768 در مثال بالا – هر پیکسل روی LCD با یک پیکسل در تصویر ارسال شده توسط کارت گرافیک رایانه شما مطابقت دارد. این یک تصویر واضح و واضح ایجاد می کند.

استفاده از یک رزولوشن غیر بومی

حالا تصور کنید که کارت گرافیک کامپیوتر شما یک تصویر 800×600 را به یک ال سی دی 1366×768 می فرستد – خواهید دید که تصویر 800×600 به تعداد پیکسل های LCD مطابقت ندارد. برای تولید تصویری کوچکتر از رزولوشن اصلی خود، نمایشگر همچنان از 1366×768 پیکسل استفاده می کند – بنابراین نمایشگر باید تصویر را بزرگتر (مقیاس) کند و صفحه را پر کند. در مثال اینجا، نسبت‌های تصویر (4:3 برای 800×600 و 16:9 برای 1366×768) متفاوت است – بنابراین نه تنها تصویر بزرگ‌تر می‌شود، بلکه تصویر نیز تحریف می‌شود.

در فواید استفاده از رزولوشن اصلی مانیتور این شبیه به بزرگ‌نمایی تصویر در برنامه‌های ویرایش تصویر است – وضوح تصویر را از دست می‌دهید و اگر تصویر نسبت ابعاد متفاوتی داشته باشد، مخدوش به نظر می‌رسد. به عنوان مثال، در اینجا من یک اسکرین شات از How-To Geek در 800×600 گرفتم و آن را به 1366×768 بزرگ کردم (سپس آن را کوچک کردم، نسبت تصویر را حفظ کردم، بنابراین برای این مقاله مناسب است.) همانطور که می بینید، تصویر به دلیل بزرگ شدن تار است و از بزرگ شدن اعوجاج دارد. این همان کاری است که LCD شما در هنگام استفاده از وضوح غیر بومی انجام می دهد.

این را ببینید  تعویض نمایشگر مانیتور Acer AL1916

هنگام اجرای بازی‌ها بر روی LCD، به خاطر داشته باشید که استفاده از وضوح اصلی برای کیفیت گرافیک مهم است – اگرچه تنظیمات دیگر ممکن است مهم‌تر باشند، زیرا تولید یک تصویر بزرگ‌تر به قدرت گرافیکی بیشتری نیاز دارد.

اگر می‌خواهید فونت‌ها و سایر عناصر روی صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و خوانا باشند، باید سعی کنید اندازه عناصر سیستم عامل خود را به جای تغییر وضوح مانیتور تنظیم کنید.

بیشتر بخوانید: علائم اولیه سوختن مانیتور شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + یک =