نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

استفاده از مانیتور به عنوان تلویزیون. با چنین صفحه نمایش تلویزیون های بزرگ و وضوح بهتر، ما اغلب وسوسه می شویم که از تلویزیون خود به عنوان مانیتور استفاده کنیم. ما هم آمده ایم از مانیتورمان به عنوان تلویزیون استفاده کنیم. فناوری در حال ادغام است و این به ما این آزادی را می دهد که از یکی به عنوان دیگری استفاده کنیم. در این مقاله به شما کمک می کنیم تفاوت بین مانیتور تلویزیون و لپ تاپ را درک کنید. ما همچنین هر آنچه باید در مورد استفاده از مانیتور به عنوان تلویزیون و تلویزیون به عنوان مانیتور بدانید را به شما خواهیم گفت.

استفاده از مانیتور به عنوان تلویزیون

تفاوت مانیتور کامپیوتر با تلویزیون

تلویزیون و مانیتور کامپیوتر وجوه مشترک زیادی دارند. هر دو در نمایشگرهای HD عرضه می شوند و عملکرد، قیمت و اندازه آنها اغلب ممکن است با هم همپوشانی داشته باشند. حتی با وجود تفاوت های محدود بین آنها، آنها هنوز از یکدیگر متمایز هستند.

تبدیل مانیتور به تلویزیون

مانیتور کامپیوتر شما باید دارای برخی از قابلیت های مدرن خاص باشد تا بتوانید مانیتور خود را به تلویزیون تبدیل کنید. آیا می توانید مانیتور خود را به تلویزیون تبدیل کنید؟

برای تعیین اینکه آیا می توانید مانیتور خود را به تلویزیون بچرخانید، سؤالات زیر را از خود بپرسید:

  1. آیا ورودی HDMI، اتصال DisplayPort یا کانکتور VGA در رایانه شما وجود دارد؟
  2. آیا بلندگوی داخلی دارد یا جک صدا؟
  3. آیا رایانه شما حداقل وضوح 720p را پشتیبانی می کند؟

اگر پاسخ همه این سوالات مثبت است، می توانید به راحتی مانیتور خود را به صفحه تلویزیون تبدیل کنید.

نحوه استفاده از مانیتور به عنوان تلویزیون

با مانیتورهایی که دارای پورت HDMI هستند، تبدیل آنها به صفحه تلویزیون آسان است. با این حال، مانیتورهای قدیمی به ندرت دارای پورت HDMI هستند. در چنین مواقعی می توانید به جای آن از مبدل VGA استفاده کنید.

این را ببینید  سوختگی نور پس زمینه مانیتور

برای استفاده از مبدل VGA، منبع رسانه شما باید ورودی HDMI داشته باشد. این آداپتور همچنین به شما کمک می کند تا نوار صوتی را مستقیماً به آن وصل کنید. اگر از بلندگوی داخلی رایانه خود راضی نیستید، این می تواند مفید باشد.

اکنون، برای اتصال کابل یا سیگنال آنتن، به یک تیونر تلویزیون نیاز دارید که سیگنال ها را رمزگشایی کرده و آنها را به تصویر تبدیل می کند. تلویزیون‌ها معمولا با تیونر تلویزیون عرضه می‌شوند در حالی که رایانه‌ها تیونر ندارند.

اکثر مردم از Amazon Fire TV Stick با مانیتور برای تماشای هر چیزی در رایانه خود استفاده می کنند. به تنظیمات پیچیده و دستگاه هایی مانند تیونر تلویزیون نیاز ندارد. ساده است، فقط آن را به پورت HDMI رایانه خود وصل کرده و آن را پخش کنید.

قلاب کردن جعبه کابل

اتصال جعبه کابل به مانیتور آسان است. یک سر کابل را به پورت HDMI جعبه کابل و سر دیگر را به مانیتور کامپیوتر خود وصل کنید. به همین سادگی. اگر در رایانه خود پورت HDMI ندارید، می توانید از مبدل HDMI به VGA نیز استفاده کنید.

اگر سیستم شما دارای ورودی HDMI است اما صدا ندارد، به HDMI Audio Extractor نیاز خواهید داشت. سیم HDMI شما از جعبه کابل شما مستقیماً به استخراج کننده ها می رود. سپس کابل HDMI را از استخراج کننده به مانیتور خود وصل کنید تا سیگنال ویدیویی دریافت کند.

اتصال آنتن تلویزیون

این موردی است که شما جعبه کابل یا وای فای ندارید و نمی‌خواهید تلویزیون هوشمند راه‌اندازی کنید. به جای آن می توانید از آنتن تلویزیون و تیونر تلویزیون استفاده کنید. کابل کواکسیال آنتن تلویزیون به ورودی RF تیونر می رود. سپس، کابل HDMI را به مانیتور خود وصل کنید. اگر ورودی AV دارید، می توانید از کابل های AV برای اتصال تیونر به رایانه خود استفاده کنید.

این را ببینید  تعویض برد اینورتر Dell E193FPc

روش های مختلفی برای استفاده از مانیتور به عنوان تلویزیون وجود دارد. البته، به سخت‌افزار اضافی نیاز خواهید داشت، که ممکن است برای برخی از شما کمی دردسرساز باشد. اگر به نظر شما مشکل است، به شما توصیه می کنیم که روی یک تلویزیون ارزان قیمت سرمایه گذاری کنید. گزینه‌های شگفت‌انگیز زیادی وجود دارد و شما مجبور نخواهید بود که با تنظیم آن نیز سر و کار داشته باشید.

استفاده از تلویزیون به عنوان مانیتور کامپیوتر

اغلب پرسیده می شود – آیا می توانم از تلویزیون به عنوان مانیتور دوم برای لپ تاپ استفاده کنم؟ بله، تو میتونی. در اینجا، ما به شما خواهیم گفت که چگونه.

اگر می خواهید از تلویزیون خود به عنوان مانیتور رایانه استفاده کنید، باید آنها را با استفاده از کابل HDMI یا DP وصل کنید. ابتدا مطمئن شوید که هر دو دستگاه دارای پورت HDMI و DP هستند. پس از اتصال کابل ها، تلویزیون خود را به منبع ورودی مناسب تغییر دهید. همچنین، وضوح کامپیوتر خود را با وضوح تلویزیون خود مطابقت دهید.

برای انجام این:

  • به تنظیمات کامپیوتر خود بروید.
  • روی System کلیک کنید.
  • به صفحه نمایش بروید.
  • تنظیمات پیشرفته را انتخاب کنید.
  • روی Display adapter properties برای Display 1 کلیک کنید.
  • به فهرست همه حالت ها بروید.
  • وضوحی را انتخاب کنید که با تلویزیون شما مطابقت دارد.

اگر مدل لپ‌تاپ قدیمی‌تری دارید، ممکن است لازم باشد از رابط بصری دیجیتال یا کابل‌های DVI استفاده کنید. از همان فناوری HDMI استفاده می کند اما کانکتور بزرگتری است.

راه اندازی تلویزیون به عنوان مانیتور دوم

اگر به فکر استفاده از تلویزیون به عنوان مانیتور هستید، در اینجا نحوه تنظیم تلویزیون خود به عنوان مانیتور دوم آورده شده است. در اینجا ما از اسکرین شات های ویندوز 8 استفاده کرده ایم.

  • به وب سایت سازنده GPU خود بروید و تعداد نمایشگرهایی را که GPU شما پشتیبانی می کند بررسی کنید. برای استفاده از تلویزیون به عنوان مانیتور دوم حداقل باید از دو پشتیبانی کند.
  • پورت های لپ تاپ خود را بررسی کنید. سیستم‌های مدرن معمولاً دارای پورت‌های HDMI و Display هستند، در حالی که رابط‌های قدیمی‌تر معمولاً دارای پورت‌های VGA و DVI هستند. اگر فقط یک پورت مانیتور دارید و نیاز به اتصال مانیتورهای بیشتری دارید، از اسپلیتر استفاده کنید.
  • تلویزیون خود را به رایانه شخصی خود وصل کنید و منبع ورودی را انتخاب کنید.
  • کلیدهای Windows+P را فشار دهید.
  • از میان گزینه های داده شده انتخاب کنید.
  • روی فضای خالی دسکتاپ خود کلیک راست کنید.
  • وضوح صفحه را انتخاب کنید.
  • روی Multiple displays کلیک کنید.
  • کپی یا گسترش را انتخاب کنید.
  • تنظیمات جهت نمایش را به گونه ای ترتیب دهید که با مکان فیزیکی صفحه شما مطابقت داشته باشد.
  • روی Apply و OK کلیک کنید.
این را ببینید  سیاه شدن صفحه رایانه

پیشنهاد مطالعه: مشخصات ظاهری مانیتور خم شونده Corsair Xeneon Flex

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − شانزده =