نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

متأسفانه، بسیاری از موارد تعمیراتی نیاز به تعمیر تأیید شده یا جایگزینی کامل برای تعمیر دارند. مگر اینکه به خصوص در زمینه لوازم الکترونیکی مهارت داشته باشید و فقط به قطعات جایگزین ارزان قیمت دسترسی داشته باشید، معمولاً بهتر است یک مانیتور را به سازنده برگردانید (اگر تحت گارانتی است) یا به سادگی یک مانیتور جدید بخرید. با این وجود، در اینجا شایع‌ترین مشکلات مانیتور LCD مدرن و چه کارهایی می‌توان برای رفع آن‌ها انجام داد.

مشکلات مانیتور LCD

لکنت یا سوسو زدن مشکلات مانیتور LCD

در مشکلات مانیتور LCD اگر صفحه نمایش مانیتور شما اغلب چشمک می زند یا لکنت دارد، ممکن است با چند مشکل متفاوت مواجه شوید. ممکن است چیزی به سادگی یک کابل ویدیو شل یا معیوب باشد. بنابراین ابتدا کابل مانیتور و انتهای کامپیوتر را ببندید (مطمئن شوید که پیچ های نگهدارنده را به طور کامل سفت کنید، اگر کابل شما آنها را دارد) یا به سادگی کابل را تعویض کنید. همین موضوع در مورد کابل برق نیز صدق می کند: مطمئن شوید در هر دو طرف آن ایمن است و اگر مشکل ادامه داشت، در صورت امکان آن را تعویض کنید.

تنظیم نادرست نرخ تازه سازی نیز می تواند باعث سوسو زدن شود. نرخ تازه سازی تعداد دفعاتی است که رایانه تصویری را به نمایشگر در هر ثانیه ارسال می کند که بر حسب هرتز بیان می شود. اکثر مانیتورهای LCD از 59 یا 60 هرتز استفاده می کنند، اگرچه 75 هرتز، 120 هرتز و 144 هرتز نیز در مانیتورهای پریمیوم یافت می شوند. به تنظیمات صفحه نمایش سیستم عامل خود بروید (روی دسکتاپ راست کلیک کنید و به تنظیمات صفحه نمایش > ویژگی های آداپتور نمایش > مانیتور در ویندوز 10 بروید) تا مطمئن شوید که تنظیمات هرتز مناسب اعمال شده است — ممکن است لازم باشد درایورهای ویدیوی خود را نیز به روز کنید.

این را ببینید  تعویض برد پورت تصویری HP w2216h

رفع علائم های تاری نمایشگر

متأسفانه، بیشتر علائم سوسو زدن ناشی از کمبود برق در جایی در خود مانیتور است. این امکان وجود دارد که انرژی زیادی از یکی از مدارهای الکتریکی خانه خود مصرف کنید یا محافظ برق خود را بیش از حد بارگیری کنید – فقط کافی است آداپتور برق را به دوشاخه دیگری منتقل کنید تا این مورد را آزمایش کنید. اما به احتمال زیاد یک جزء شل یا بد کار در خود مجموعه صفحه نمایش وجود دارد. اگر اینطور است، تعمیر یا جایگزینی راه حل است.

بیشتر بدانید: خرابی مانیتور ال سی دی شارپ

خطوط عمودی

در مشکلات مانیتور LCD خطوط سیاه یا تک رنگ در صفحه نمایش های LCD به دلیل بسیاری از مشکلات مختلف ایجاد می شوند، اما اگر اصلاحات استاندارد ذکر شده در بخش سوسو زدن در بالا آنها را برطرف نکرد (کابل های ویدیو و برق خود را برای وجود مشکل بررسی کنید، درایورهای جدید را نصب کنید)، این مشکل است. احتمالاً یک نقص فیزیکی در خود صفحه نمایش است. مانیتور خود را روی رایانه یا لپ تاپ دیگری امتحان کنید تا ببینید آیا مشکل همچنان ادامه دارد یا خیر. اگر اینطور باشد، احتمالاً به دنبال جایگزینی هستید، زیرا خطا تقریباً در پنل LCD (گران‌ترین جزء مانیتور) است.

پیکسل های مرده یا گیر کرده

یک پیکسل “مرده” یک نقطه روی صفحه LCD شما است که روشن نمی شود و به صورت یک یا چند مربع سیاه نشان داده می شود. پیکسل‌های «Stuck» شبیه به هم هستند، اما به جای نمایش سیاه، روی یک رنگ که با تصویر صفحه رایانه مطابقت ندارد، معمولاً قرمز، سبز یا آبی چسبیده‌اند.

این را ببینید  معرفی اجزای سمی مانیتور کامپیوتر

برای یک پیکسل مرده کار زیادی نمی توانید انجام دهید – این یک نقص فیزیکی در پنل صفحه است. خوشبختانه یک یا دو پیکسل مرده معمولاً به این معنی نیست که باید کل مانیتور را دور بریزید. مطمئناً می توان آن را دور زد یا نادیده گرفت. همچنین می‌توانید به دنبال تعویض گارانتی باشید، اگرچه بسیاری از تولیدکنندگان مانیتور تا زمانی که چندین پیکسل از بین نرود، صفحه نمایش را تعویض نمی‌کنند.

در مشکلات مانیتور LCD یک پیکسل گیر کرده ممکن است موضوع متفاوتی باشد. بسته به اینکه دقیقاً چگونه مشکل ظاهر می شود، ممکن است بتوان پیکسل را به حالت کار خود بازگرداند. تکنیک‌های مختلفی برای این کار وجود دارد، از «ماساژ کردن» فیزیکی خود پانل صفحه تا اجرای برنامه‌هایی که به سرعت بخشی از صفحه را در طیف رنگی می‌چرخانند.

ترک ها، لکه هاو مشکلات مانیتور LCD

در مشکلات مانیتور LCD اگر مانیتور شما دارای یک ترک قابل مشاهده، یک ناحیه تغییر رنگ بزرگ، یا یک نقطه سیاه/چند رنگ است که با شبکه پیکسلی همخوانی ندارد، در معرض آسیب فیزیکی قرار گرفته و پنل LCD آسیب دیده است. در اینجا هیچ کاری نمی توانید انجام دهید: حتی اگر مانیتور شما در دوره گارانتی خود باشد، تقریباً مطمئناً آسیب فیزیکی را پوشش نمی دهد. می توانید سعی کنید خود پنل LCD را تعویض کنید، اما از آنجایی که به هر حال قطعه جایگزین تقریباً به اندازه یک مانیتور جدید گران خواهد بود، ممکن است شروع به خرید کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 2 =