نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علائم و نشانه های یک کامپیوتر به اندازه کافی برق دریافت نمی کند؟

رایانه هایی که انرژی کافی دریافت نمی کنند، می توانند علائم ظریف مانند کاهش درجه گرافیکی تا علائم شدید آشکار مانند عدم توانایی روشن شدن را داشته باشند. اگر رایانه به اندازه کافی برق دریافت نمی کند، علت اصلی آن ممکن است این است که منبع تغذیه دستگاه قادر به تأمین انرژی کافی در رایانه نیست یا منبع تغذیه از کار می افتد. اتصال برق احتمالاً خطایی ندارد. اگر دستگاه های الکتریکی زیادی را با یک مدار کار می کنید، قطع کننده ها معمولاً به بالاتر از 1800 وات می رسند – کامپیوترها معمولاً بین 200 تا 400 وات کار می کنند – و برق کل مدار را قطع می کنند.

Graphics Downgrade

کارت گرافیک رایانه به غیر از پردازنده مرکزی، بیشترین مصرف برق را در سیستم دارد. GPU یک هدف احتمالی برای نشان دادن اولین علائم کمبود نیرو است. وقتی کارت گرافیک کم قدرت باشد، سطح عملکرد را پایین می آورد و گرافیک را با کیفیت پایین تری نمایش می دهد.

در صورت اجرای یک بازی یا برنامه سنگین گرافیکی که کارت را به محدودیت های خود می رساند، کاهش درجه گرافیک معمولاً فعال خواهد شد. افت تنظیمات گرافیک معمولاً با یک پیام خطا همراه است و غالباً هنگامی شروع می شود که سخت افزار جدیدی به سیستم اضافه می کنید یا یک جز old قدیمی را با یک مورد بیشتر برای مصرف برق جایگزین می کنید.

نمایش بی نظمی ها

اگر مانیتور چشمک می زند یا نقاط و خطوط را نشان می دهد در صورت لزوم، ممکن است کامپیوتر از منبع تغذیه انرژی کافی دریافت نکند. توان ناکافی باعث می شود پردازنده و کارت گرافیک نمایشگرهای صفحه را ناسازگار نشان دهد.

این را ببینید  اتصال چند مانیتور به کامپیوتر

علاوه بر این، اگر قدرت کافی برای ارائه گرافیک روی صفحه وجود نداشته باشد، ممکن است کارت گرافیک مانیتور را خاموش کند. این به ویژه در تنظیمات چند مانیتور معمول است.

سیستم ناپایدار

خرابی برنامه تصادفی، یخ زدگی سیستم و صفحه آبی مرگ همه علائم رایانه ای است که انرژی کافی دریافت نمی کند. مانند تخریب های گرافیکی، علائم ناپایداری سیستم اغلب به دنبال افزودن سخت افزار جدید یا به روزرسانی اجزای موجود است. با به روزرسانی منبع تغذیه یا کاهش قرعه کشی موجود با قطع قطعه های غیر ضروری، مشکلات بی ثباتی سیستم در اثر برق ناکافی قابل برگشت است.

ناپایداری سیستم همچنین می تواند باعث خطاهای درایور شود و دستگاه های جداگانه سیستم را غیرفعال کند. علاوه بر این، اگر کامپیوتر به اندازه کافی انرژی دریافت نمی کند، ممکن است PSU فقط سیستم را رها کرده و خاموش کند. خاموش شدن اجباری مشابه BSOD است، اما برق آنقدر ناکافی است که سیستم بلافاصله خاموش می شود و حتی قادر به نمایش پیام خطا نیست.

سیستم روشن نمی شود

رایانه ای که منبع تغذیه کاملاً ناکافی داشته باشد، به هیچ وجه روشن نمی شود. در یک سناریوی بهتر، ممکن است کامپیوتر قبل از قطع شدن برق روشن و یک صفحه پاششی نمایش دهد. با این حال، امتناع سیستم از روشن شدن علامت چندین مشکل سخت افزاری دیگر مانند خرابی PSU است.

اگر سیستم به دنبال افزودن مولفه جدید یا به روزرسانی یک بخش قدیمی خاموش نیست، سعی کنید م oldلفه قبلی را دوباره عوض کنید و ببینید آیا رایانه روشن می شود یا خیر. اگر سیستم همچنان روشن باشد، قطعه جدید معیوب است یا منبع تغذیه نمی تواند آن را کنترل کند.

این را ببینید  اصلاح لرزش صفحه مانیتور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + سه =