نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه می توان اندازه صفحه نمایش را در مانیتور کاهش داد؟

کاهش اندازه صفحه نمایش در مانیتور شما اغلب یک تنظیم مورد نیاز برای مطابقت تنظیمات نمایشگر شما با اندازه واقعی صفحه است. اندازه ناسازگار باعث می شود که پنجره ها از دید خارج شوند و به طور کلی محیطی از نظر بینایی ایجاد می کنند. روند کاهش اندازه صفحه نمایش نسبتاً ساده است و اجرای آن آسان است. اگر اندازه نمایشگرها متفاوت باشد، اما انجام تنظیمات نسبتاً آسان است، هنگام استفاده از تنظیم مانیتور دوگانه، ممکن است کمی مشکل ایجاد شود.

تنظیم صفحه نمایش

فرایندهای کاهش اندازه صفحه نمایش در PC و MAC مشابه هستند، فقط چند تغییر ظریف دارند. دستورالعمل های ساده را دنبال کنید و صفحه نمایش شما در عرض چند دقیقه وضوح و دید بهتری خواهد داشت.

هدف لزوما کاهش اندازه صفحه نمایش شما نیست بلکه منطبق کردن اندازه صفحه نمایش شما با صفحه نمایش است. این بدان معنی است که مقیاس گذاری متناسب با نمایشگر به طور مناسب نتیجه مطلوبی را ایجاد می کند. هیچ یک از اینها مهم نیست، زیرا شما با دسترسی به تنظیمات بصری رایانه خود به سادگی انتخاب می کنید تا صفحه نمایش خود را متناسب با اندازه صفحه نمایش خود قرار دهید.

دستورالعمل برای رایانه شخصی و مک

در رایانه، روی منوی شروع و سپس تنظیمات برگزیده و تنظیمات نمایش کلیک کنید. همچنین می توانید روی صفحه خالی راست کلیک کنید تا به منوی تنظیمات دسترسی پیدا کنید. بسته به سیستم عامل خود، یا متناسب با صفحه را انتخاب کنید یا اندازه متن، برنامه ها و موارد دیگر را تغییر دهید.

این را ببینید  معرفی اجزای سمی مانیتور کامپیوتر

در Mac، تنظیمات برگزیده و به دنبال آن تنظیمات و نمایش ها را انتخاب کنید. گزینه را متناسب با اندازه صفحه نمایش، متناسب با نمایشگر تنظیم کنید.

با این کار مشکل شما برطرف می شود و صفحه نمایش اکنون در صفحه قرار می گیرد. در موردی که هنوز مشکلی دارید، احتمالاً مربوط به یک برنامه یا مرورگر خاص است. برای حل مشکل باید تنظیمات آن برنامه را جستجو کنید. در چیزی مانند یک مرورگر وب، کلیک کردن روی دو مربع همپوشانی در گوشه بالا سمت راست باعث تغییر تنظیمات اندازه می شود.

نمایشگرهای دوگانه

برای راه اندازی یک راه حل خودکار هنگام استفاده از نمایشگرهای دوگانه، تنظیمات مقیاس گذاری صفحه نمایش بر روی صفحه مناسب است. صفحه ای که از آن استفاده می کنید اهمیتی ندارد و می توانید برنامه ها را با نصب اتوماتیک بین دو صفحه نمایش بکشید.

این کار هنگام استفاده از مانیتورهای دوتایی باید انجام شود زیرا تغییر چشم انداز دائمی از نظر چشم دشوار است و بسیار آزار دهنده است. تناسب مداوم با اندازه مانیتور شما تفاوت عمده ای ایجاد می کند و انتقال بصری بین مانیتورها جذاب تر است.

در ویندوز 10، به دکمه Start دسترسی پیدا کنید، سپس بر روی Preferences کلیک کنید. تنظیمات نمایش را برای بلند کردن دیدگاه های دیداری و تنظیمات مانیتور دوگانه انتخاب کنید. صفحه ای را که می خواهید تنظیم کنید انتخاب کنید و گزینه Change size of text را انتخاب کنید تا به طور خودکار در آن صفحه خاص مقیاس بندی شود. این کار را برای هر دو صفحه انجام دهید و تنظیم صفحه نمایش شما بین این دو بدون تغییر بیشتر اتفاق می افتد.

این را ببینید  روشن/ خاموش شدن خودکار مانیتور

قطعنامه را حفظ کنید

هنگام تنظیم تنظیمات صفحه نمایش، به گزینه های وضوح تصویر توجه کنید. در بعضی موارد، از آن می خواهد بالاترین وضوح را حفظ کند. همیشه بهترین گزینه وضوح ممکن را انتخاب کنید. در صفحه های غیر عادی بزرگ، کیفیت وضوح می تواند کاهش یابد اما همچنان بالاترین وضوح را برای حفظ بهترین کیفیت تصویر در نمایشگر شما انتخاب می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =