نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

می‌توانید هزاران تومان برای یک مانیتور خرج کنید، اما اگر با تنظیمات نمایشگر در ویندوز، یا در یک برنامه یا بازی مشکلی نداشته باشید، تجربه تماشای شما را خراب می‌کند. در برخی موارد، ممکن است درایور یا یک قطعه سخت افزاری باشد که شما را دچار مشکل می کند. صرف نظر از دلیل خطرات مشاهده شما، ما به عیب یابی مشکل نمایشگر کمک می کنیم، بنابراین می توانید به لذت بردن از تماشای با کیفیت بالا برگردید. ما در مورد مشکلاتی که می تواند منجر به رفع مشکلات وضوح مانیتور ویندوز شود و نحوه رفع آنها صحبت خواهیم کرد.

رفع مشکلات وضوح مانیتور ویندوز
رفع مشکلات وضوح مانیتور ویندوز

رفع مشکلات وضوح مانیتور ویندوز و تنظیمات وضوح نادرست

رزولوشن اغلب در ویندوز به دلیل خرابی درایور گرافیک، به‌روزرسانی جدید ویندوز، یا برنامه شخص ثالث متضاد، می‌تواند به تنهایی تغییر کند. اگر این مورد در مورد صفحه نمایش شما است، می توانید به راحتی با تغییر تنظیمات وضوح آن را برطرف کنید.

Win + I را فشار دهید تا Settings اجرا شود و به System > Display بروید. بر روی منوی کشویی کنار Display Resolution کلیک کنید و گزینه پیشنهادی را از لیست انتخاب کنید.

تنظیمات نادرست برنامه خاص

برای رفع مشکلات وضوح مانیتور ویندوز یک برنامه شخص ثالث ممکن است رزولوشن صفحه‌ای را که در ویندوز تنظیم کرده‌اید لغو کند و وضوح مورد نیاز برای اجرای صحیح و نمایش محتوای آن را اعمال کند. رایج ترین مثال بازی ها هستند. بازی‌ها معمولاً گزینه‌ای برای تغییر وضوح در تنظیمات خود دارند و در اینجاست که می‌توانید آن را کنترل کنید.

با این حال، پس از خروج از برنامه به تعمیر زیادی نیاز ندارد. در بیشتر موارد، وضوح باید به همان چیزی که در ویندوز به طور پیش فرض تنظیم کرده اید برگردد. اگر نشد، کافیست به Setting بروید و رزولوشن را همانطور که در قسمت قبل توضیح داده شد تغییر دهید.

این را ببینید  نشانه خرابی مانیتور

مشکلات با سخت افزار

مشکل حل همچنین می تواند ناشی از مشکلات سخت افزاری باشد. دو جزء وجود دارد که باید بررسی کنید: کارت گرافیک و کابل نمایشگر.

وقتی وضوح صفحه نمایش شما بالاتر از وضوحی باشد که یکی از این اجزای سخت افزاری یا هر دوی آنها پشتیبانی می کنند، ممکن است مشکل داشته باشید.

به عنوان مثال، اگر از یک کارت گرافیک یکپارچه یا یک کارت گرافیک بسیار قدیمی استفاده می کنید، صفحه نمایش 4K شما احتمالاً انتظارات شما را برآورده نخواهد کرد. از سوی دیگر، اگر از DVI تک یا دو لینک استفاده می کنید، 4K گزینه ای نیست.

خرابی کابل HDMI

برای رفع مشکلات وضوح مانیتور ویندوز اگر از کابل HDMI استفاده می کنید، باید دو مورد را بررسی کنید. اول از همه نوع کابل HDMI است. HDMI دسته 3 از 4K @60Hz پشتیبانی می کند. اما متغیر دیگری در این معادله وجود دارد. باید بررسی کنید که کارت گرافیک شما از چه نوع HDMI پشتیبانی می کند. برای مشاهده 4K @60Hz حداقل به HDMI 1.3 نیاز دارید.

اگر مشکل از کابل شما است، سعی کنید از HDMI به DisplayPort تغییر دهید. اگر این گزینه نیست، باید مقداری پول برای ارتقای سخت افزار خود خرج کنید.

همچنین می توانید با استفاده از عیب یاب سخت افزار و دستگاه ها که به طور پیش فرض در ویندوز تعبیه شده است، مشکلات مربوط به سخت افزار را تشخیص دهید.

در اینجا نحوه اجرای آن آمده است:

  • کلیدهای Win + R را با هم فشار دهید تا Run باز شود.
  • “cmd” را در Run تایپ کنید و Ctrl + Shift + Enter را فشار دهید تا Command Prompt به عنوان مدیر باز شود.
  • در اعلان User Account Control روی Yes کلیک کنید.
  • هنگامی که وارد Command Prompt شدید، دستور زیر را اجرا کنید:
این را ببینید  آموزش تعویض برد پاور مانیتور سامسونگ 930

msdt.exe -id DeviceDiagnosticدر گفتگوی زیر روی Next کلیک کنید و منتظر بمانید تا عیب یاب سیستم را اسکن کند. اگر مشکلی پیدا کرد، به شما اطلاع می دهد و راه حلی را پیشنهاد می کند. در این صورت روی Apply this fix کلیک کنید.

درایورهای نمایش معیوب یا خراب

درایورها برای عملکرد صحیح سخت افزار شما ضروری هستند. اگر درایور نمایشگر شما خراب یا قدیمی باشد، ممکن است منجر به مشکل در نمایشگر شما شود. خوشبختانه، به روز رسانی نمایشگر یا درایور گرافیک آسان است. در زیر، شما را با جزئیات به‌روزرسانی و نصب مجدد درایورها آشنا می‌کنیم.

شماره 1 به روز رسانی درایورها

Win + R را فشار دهید، devmgmt.msc را تایپ کنید و Enter را فشار دهید تا مدیریت دستگاه اجرا شود. با کلیک بر روی فلش کوچک سمت چپ، دسته ای به نام Display adapters را گسترش دهید. روی آداپتور نمایشگر مورد نظر برای به روز رسانی کلیک راست کرده و Update driver را انتخاب کنید.

می‌توانید به‌طور خودکار درایورها را جستجو کنید، اما این احتمال وجود دارد که ویندوز چیزی پیدا نکند. گزینه دوم به شما امکان می دهد درایور را به صورت دستی نصب کنید.

برای استفاده از گزینه دوم، ابتدا باید فایل های نصب درایور را از وب سایت سازنده دانلود کنید. وقتی کارتان تمام شد، محل پوشه درایور را در ویزارد اضافه کنید و دستورات جادوگر را دنبال کنید.

شماره 2 بازگرداندن یا نصب مجدد درایورها

برای رفع مشکلات وضوح مانیتور ویندوز در برخی موارد، درایور به روز شده به جای رفع مشکل می تواند باعث ایجاد مشکل شود. اگر بعد از به‌روزرسانی با مشکل وضوح مواجه شدید، درایور به‌روزرسانی‌شده را بازگردانید. با انجام این کار، درایور به روز شده حذف نصب شده و به درایور قبلی باز می گردد.

این را ببینید  تعویض صفحه LCD خراب

ابتدا باید بررسی کنید که آیا گزینه بازگشت مجدد موجود است یا خیر. با کلیک بر روی دستگاه مربوطه و انتخاب خواص می توانید این کار را انجام دهید. به تب Driver بروید و Roll Back Driver را انتخاب کنید. اگر گزینه خاکستری نیست، در دسترس است. روی آن کلیک کنید و اعلان های روی صفحه را دنبال کنید تا درایور را به عقب برگردانید.

در نهایت، اگر به‌روزرسانی درایور یا بازگرداندن آن به نسخه قبلی برای شما کارساز نبود، می‌توانید با استفاده از وب‌سایت سازنده، درایور را دوباره نصب کنید. برای دستورالعمل های گام به گام در این مورد، مراحل راهنمای ما را در مورد نصب و نصب مجدد درایورهای GPU در ویندوز دنبال کنید.

بیشتر بدانید: نحوه جدا کردن مانیتور LCD BenQ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + چهار =