نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید با توجه به علائمی که هنگام سوسو زدن صفحه نمایش با آن مواجه هستید، استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که راه حل مناسبی را انتخاب کنید که شباهت زیادی به علائمی دارد که با آن مواجه هستید و به دقت آن را دنبال کنید تا مانیتور دوم شما به خوبی کار کند. به سمت پایین حرکت کنید تا زمانی که راه حلی را پیدا کنید که برای شما مناسب است. اگر این گزینه را دارید که مانیتور دوم خود را به رایانه دیگری متصل کنید، عالی است. به این ترتیب می توانید متوجه شوید که آیا مانیتور شما دارای مشکلات داخلی است یا اینکه این مشکلات ناشی از کامپیوتر یا ارتباط بین آن دو دستگاه خاص است. برای تعمیر سوسو زدن مانیتور با ما همراه باشید.

تعمیر سوسو زدن مانیتور
تعمیر سوسو زدن مانیتور

تعمیر سوسو زدن مانیتور و سازگاری بین GPU و مانیتور

برای تعمیر سوسو زدن مانیتور همه کارت‌های گرافیک به شما اجازه نمی‌دهند دو نمایشگر را همزمان به هم متصل کنید، بنابراین اتصال هر دو نمایشگر می‌تواند بر عملکرد و در نتیجه سوسو زدن تأثیر بگذارد. برای اطمینان از اینکه از بیش از یک مانیتور پشتیبانی می کند، کتابچه راهنمای رایانه شخصی را مطالعه کنید.

برای کسانی که کارت‌های ویدئویی Intel HD دارند، می‌توانند به راحتی با فعال کردن حالت دسکتاپ توسعه یافته یا حالت کلون، دو مانیتور را به طور همزمان وصل کنند. با این حال، اگر کارت‌های NVIDIA یا ATI دارید، باید مشخصات پشتیبانی از نمایشگرهای چندگانه را بررسی کنید.

تنظیم مجدد صفحه نمایش روی کارت گرافیک

همچنین می توانید با تنظیم صفحه نمایش کارت گرافیک خود، سوسو زدن را تثبیت کنید. چه کارت گرافیک اینتل یا انویدیا داشته باشید، کافیست کنترل پنل GPU را از منوی شروع باز کنید.

این را ببینید  اصلاح لرزش صفحه مانیتور

در پنجره کنترل پنل، یک برگه نمایش پیدا خواهید کرد که می توانید آن را گسترش دهید تا گزینه تنظیم چند نمایشگر را پیدا کنید. شما می توانید دو صفحه با برچسب 1 و 2 را مشاهده کنید که نمایشگرهای اولیه و ثانویه را نشان می دهد. می توانید نماد را مطابق با تنظیمات خود بکشید و روی Apply کلیک کنید. پس از تنظیم نمایشگر، امیدواریم چشمک زدن تصادفی متوقف شود.

به روز کردن درایور ویدئو و مانیتور

برای تعمیر سوسو زدن مانیتور درایورهای منسوخ شده دشمنان نمایشگر شما هستند، بنابراین اطمینان از به روز رسانی درایور ویدیوی شما الزامی است. می‌توانید آن را با رفتن به Device Manager بررسی کنید، جایی که می‌توانید درایورها را در لیست دستگاه‌های موجود پیدا کنید، که می‌توانید روی آن راست کلیک کنید تا وضعیت درایور را تأیید کنید.

علاوه بر این، اگر یک کارت گرافیک نصب کرده اید اما نمی توانید کنترل پنل را در ویندوز خود پیدا کنید، ممکن است نتیجه Windows Defender باشد. برای نصب مجدد درایور گرافیک می توانید بلافاصله آن را از وب سایت سازنده رسمی دانلود کنید.

تنظیم نرخ نوسازی صفحه

همانطور که می دانید نرخ تازه سازی می تواند یکی از دلایل سوسو زدن صفحه نمایش باشد. می توانید نرخ تازه سازی مانیتور دوم خود را بررسی کرده و آن را به درستی تنظیم کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که در هر نقطه از دسکتاپ راست کلیک کنید تا چندین گزینه را دریافت کنید که از آنها می توانید روی تنظیمات نمایش کلیک کنید.

Advanced Display Settings را در پایین قسمت سمت راست صفحه پیدا کنید و روی ویژگی های آداپتور نمایش مخصوص نمایش 2 ضربه بزنید.

این را ببینید  دلایل محو شدن رنگ تصاویر مانیتور

در یک پنجره جدید، نرخ رفرش صفحه را در تب مانیتور خواهید دید. فقط مطمئن شوید که نرخ رفرش را مطابق با مانیتور تنظیم کنید، اگر صفحه نمایش 60 هرتزی دارید، نرخ تازه سازی را 60 هرتز نگه دارید. اگر 60 هرتز مشکل را برطرف نکرد، سعی کنید آن را روی 59 هرتز تنظیم کنید زیرا برای برخی از کاربران کارآمد است.

تنظیم تنظیمات رنگ در کنترل پنل Nvidia

برای تعمیر سوسو زدن مانیتور اگر مانیتور با استفاده از کابل HDMI وصل شده باشد، تنظیم تنظیمات رنگ می تواند سوسو زدن را در مانیتور دوم شما متوقف کند. این روش برای نمایشگرهایی که از طریق DisplayPort، VGA و DVI متصل هستند، مفید نبوده است. برای تنظیم تنظیمات رنگ خود مراحل زیر را دنبال کنید.

  • با کلیک راست بر روی نماد Nvidia در گوشه سمت راست پایین یا جستجوی آن در ویندوز به کنترل پنل Nvidia دسترسی پیدا کنید.
  • در لیست سمت چپ به دنبال Adjust color settings بگردید. زیر نمایشگر است.
  • مانیتور اصلی خود را انتخاب کنید.
  • برنامه های دسکتاپ را انتخاب کنید. این را می توان در قسمت نوع محتوای گزارش شده برای نمایش یافت.
  • مانیتور دوم خود را انتخاب کنید و آن را روی Desktop Programs نیز تنظیم کنید.
  • روی Apply کلیک کنید.
  • کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید.

تغییر نوع کابل نمایشگر

سوسو زدن صفحه می تواند ناشی از خرابی یا خرابی کابل باشد، اما ممکن است به دلیل نوع کابل صفحه نمایشی باشد که استفاده می کنید. اگر نمایشگر دوم شما از طریق HDMI متصل است، به جای آن از DisplayPort، VGA یا DVI استفاده کنید تا ببینید آیا این مشکل را حل می کند یا خیر. اگر HDMI کار نمی کند، توصیه می کنم از DisplayPort استفاده کنید.

این را ببینید  رفع خرابی های رایج کارت گرافیک مانیتور

تعویض کابل (اما همان نوع)

برای تعمیر سوسو زدن مانیتور اگر یک کابل نمایشگر اضافی در اطراف خانه دارید. برای عیب یابی مانیتور ثانویه خود آن را قرض بگیرید. مانیتور را از طریق کابل قرض گرفته شده وصل کنید تا ببینید آیا دستگاه بدون مانع کار می کند یا اینکه مشکل همچنان باقی است. اگر مشکل ادامه داشت، به احتمال زیاد کابل عامل آن نیست.

اگر تغییر به کابل HDMI، DisplayPort، VGA یا DVI دیگر سوسو زدن را حذف کرد، تقریباً می توانید مطمئن باشید که کابل قدیمی مقصر بوده است.

با خدمات مشتری تماس بگیرید

اگر پس از اعمال تمام روش هایی که در بالا توضیح دادیم نتوانستید راه حلی برای مشکل خود بیابید، گام بعدی تماس با میز پشتیبانی سازنده رایانه برای عیب یابی بیشتر دستگاه است.

بیشتر بدانید: مهم ترین اتفاقات هنگام خرابی مانیتور کدام اند؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − نه =