نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بسیاری از مردم زمانی که دو مانیتور روی رایانه خود نصب کرده باشند، بازدهی بیشتری دارند. از این گذشته، داشتن دو صفحه نمایش فضای بیشتری برای کار در اختیار شما قرار می دهد و می تواند پیگیری چند برنامه را به طور همزمان آسان تر کند. اما قبل از اینکه بیرون بروید و یک مانیتور دوم بخرید، مهم است که مطمئن شوید که رایانه شما واقعاً قادر به پشتیبانی از دو مانیتور است. در اینجا چند مورد پشتیبانی از دو مانیتور در کامپیوتر وجود دارد که باید به دنبال آنها باشید.

پشتیبانی از دو مانیتور در کامپیوتر
پشتیبانی از دو مانیتور در کامپیوتر

پشتیبانی از دو مانیتور در کامپیوتر و بررسی کارت گرافیک

ابتدا نگاهی به کارت گرافیک خود بیندازید. اکثر کارت‌های ویدئویی حداقل دو پورت دارند که مجدداً به شما امکان می‌دهد دو مانیتور را متصل کنید. لازم نیست دو پورت HDMI باشد، بلکه می تواند یکی از کانکتورهای ویدئویی مختلف باشد.

HDMI، Displayport، VGA یا DVI کار می کند. شما مجاز به استفاده از دو نوع اتصال دهنده مختلف هنگام اتصال تنظیمات مانیتور دوگانه خود هستید. لازم نیست هر دو مانیتور با استفاده از یک نوع کابل متصل شوند.

بررسی پورت های خروجی ویدیو

در مرحله دوم، پورت های خروجی ویدیو را در رایانه خود بررسی کنید. آنها روی مادربرد هستند و از پنل پشتی رایانه قابل دسترسی هستند. اگر فقط یک پورت می بینید، مادربرد شما فقط برای پشتیبانی از یک مانیتور طراحی شده است.

با این حال، اگر دو یا چند پورت را مشاهده کردید، باید آماده باشید. اگر نه، بررسی کنید که آیا رایانه شما اجازه نمایش چند نمایشگر را در تنظیمات می دهد یا خیر. به Settings -> System -> Display بروید و بررسی کنید که آیا گزینه Multiple Displays موجود است یا خیر.

در نهایت، به دفترچه راهنمای کامپیوتر خود مراجعه کنید. این معمولا حاوی اطلاعاتی در مورد حداکثر تعداد مانیتورهایی است که مدل خاص شما می تواند پشتیبانی کند.

این را ببینید  تعویض برد پورت تصویری HP w2216h

تا زمانی که رایانه شما یکی از معیارهای فوق را داشته باشد، باید بتواند بدون هیچ مشکلی دو مانیتور را مدیریت کند. پس ادامه دهید و از مزایای راه اندازی دو مانیتور لذت ببرید!

اگر رایانه شما پورت های کافی ندارد یا اگر به اندازه کافی برای اجرای چندین مانیتور از آن خوب عمل نمی کند، به احتمال زیاد نیاز به ارتقای کارت گرافیک خود دارید.

تقریباً تمام کارت‌های گرافیک مدرن دارای چندین پورت هستند. این باید برای اکثر کارت‌هایی که در 10 سال گذشته تولید شده‌اند صادق باشد، بنابراین نباید اشتباه کنید، اما قبل از خرج کردن، مطمئن شوید که آن را بررسی کنید.

اجزای مورد نیاز برای اجرای دو مانیتور

اگر می خواهید دو مانیتور راه اندازی کنید، به چند چیز نیاز دارید. ابتدا به یک کارت گرافیک نیاز دارید که از نمایشگر دوگانه پشتیبانی کند. اکثر کارت‌های ویدیویی جدید این کار را انجام می‌دهند، اما اگر رایانه قدیمی‌تری دارید، ممکن است نیاز به ارتقا داشته باشید.

دوم، شما به دو مانیتور نیاز دارید. هنگامی که سخت افزار را در اختیار دارید، فقط باید مانیتورها را به رایانه خود متصل کنید و سیستم عامل خود را برای استفاده از هر دو صفحه پیکربندی کنید. فرآیند نسبتا ساده است و تنها چند دقیقه طول می کشد.

مهم است که مطمئن شوید که مانیتور و رایانه شما ورودی و خروجی یکسانی برای کابل های مانیتور دارند. اینها عبارتند از HDMI، Displayport، VGA یا DVI.

اگر هیچ یک از این موارد را از دست دادید، می‌توانید به سادگی آداپتوری بخرید که HDMI شما را به Displayport تبدیل می‌کند، بالعکس یا هر روش دیگری. آداپتورهای زیادی در دسترس هستند و خیلی گران نیستند.

اگر به هر مشکلی برخورد کردید، منابع زیادی به صورت آنلاین در دسترس هستند که می توانند شما را مرحله به مرحله در این فرآیند راهنمایی کنند.

این را ببینید  علت چشمک زدن روشنایی مانیتور

پشتیبانی لپ تاپ از دو نمایشگر

بله، بیشتر لپ‌تاپ‌ها می‌توانند از دو نمایشگر پشتیبانی کنند، اما برای اتصال همزمان به دو نمایشگر طراحی نشده‌اند. به این معنی که سخت افزار معمولاً در لپ تاپ های مدرن به اندازه کافی قوی است، اما به ندرت بیش از 1 HDMI یا Displayport وجود دارد. این موضوع اتصال مستقیم دو نمایشگر به لپ تاپ را برای کاربر دشوار می کند. خوشبختانه، لوازم جانبی وجود دارد که پورت های اضافی را برای لپ تاپ فراهم می کند تا بتوانید چندین مانیتور را متصل کنید. در اینجا کاری است که می توانید انجام دهید.

خریداری یک آداپتور

با یک آداپتور با دو پورت، می توانید هر دو مانیتور را به یک سر آداپتور وصل کنید و سپس آداپتور را به تک پورت کامپیوتر متصل کنید.

این آداپتورها معمولاً به عنوان “شکاف” شناخته می شوند. طراحی آنها به آداپتور اجازه می دهد تا به عنوان یک هاب برای هر دو مانیتور عمل کند.

چیزی که واقعاً باید به آن توجه داشته باشید این است که اسپلیتر ویدیو را از همه مانیتورها جدا نمی کند. ویدیو را کپی می کند و روی مانیتورهای متصل به آن نمایش می دهد.

اگر می خواهید به جای کپی کردن صفحه اصلی روی مانیتور ثانویه، چیزهای مختلفی را در هر دو نمایشگر نمایش دهید، این گزینه برای شما مناسب نیست. اگر هنوز به این جایگزین علاقه دارید:

  • مطمئن شوید که پورت های دوگانه با کابل های مانیتور مطابقت دارند و می توان آن را به کامپیوتر متصل کرد.
  • مهم است که هر دو کابل مانیتور شما در قالب یکسانی باشند. به احتمال زیاد برای پیدا کردن آداپتوری که 3 نوع کابل مختلف مصرف می کند، مشکل خواهید داشت.

خریداری یک مانیتور با یک ایستگاه اتصال داخلی

اگر یک مانیتور با یک ایستگاه داک داخلی خریداری می کنید، می توانید مانیتور را به لپ تاپ وصل کنید و سپس یک مانیتور بعدی را به ایستگاه داک وصل کنید. به این ترتیب می توانید دو نمایشگر خارجی را به لپ تاپ متصل کنید.

این را ببینید  نحوه استفاده از مانیتور به عنوان تلویزیون

اکنون، این تنها زمانی مورد نیاز است که لپ تاپ شما فقط یک پورت برای کابل مانیتور داشته باشد. در غیر این صورت، به سادگی می توانید هر دو مانیتور را مستقیماً از طریق پورت ها به لپ تاپ متصل کنید.

وصل کردن مانیتورها از طریق انواع مختلف کابل

بررسی کنید که آیا لپ‌تاپ شما بدون توجه به نوع کابل‌های مانیتور دارای بیش از یک پورت است یا خیر. گاهی اوقات، لپ تاپ ها دارای یک پورت HDMI و یک DisplayPort، VGA یا DVI اضافی هستند.

اگر مال شما اینطور است، مانیتورها را با استفاده از انواع مختلف کابل وصل کنید. اتصالات قدیمی‌تر تصویری با کیفیت بالا ارائه نمی‌کنند، اما معمولاً تفاوت آن‌قدر بزرگ نیست که برای یک چشم آموزش‌دیده متوجه شود. اگر بازی نمی‌کنید یا فایل‌های حجیم را رندر نمی‌کنید، حتی کمتر. هرچند شایان ذکر است.

خرید داک برای پورت های اضافی یک ایستگاه

هنگام کار با لپ‌تاپ، ایستگاه‌های اتصال واقعاً عالی هستند. مثل این است که همه چیز را با یک کابل به لپ تاپ خود وصل کنید. جابه‌جایی لپ‌تاپ با یک ایستگاه بسیار آسان‌تر است، زیرا چندین کابل به لپ‌تاپ متصل نیستید. در عوض، آنها به ایستگاه اتصال متصل هستند. سپس ایستگاه داک و هر چیزی که به آن متصل است از طریق درگاه USB-C یا USB-A به لپ تاپ متصل می شود.

ایستگاه های داک معمولا دارای چندین پورت USB، پورت Display و پورت HDMI هستند. این کار اجرای دو مانیتور بر روی لپ تاپ را تسهیل می کند.

بیشتر بدانید: روش های رفع مشکل قرمزی صفحه مانیتور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =