نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اگر در حال تماشای یک فیلم هستید و متوجه شدید که در همگام سازی لب با کاراکترهای روی صفحه مشکلی وجود دارد، کابل HDMI شما ممکن است یک مقصر معمول باشد. کابل HDMI معیوب یا نادرست می تواند باعث کندی، جرقه زدن، تغییر رنگ، تخریب و تاخیر در ورودی رسانه شود. کابل‌های HDMI طولانی، ضعیف یا با پهنای باند کم نیز می‌توانند بر جریان گرافیک تأثیر بگذارند. کابل های معمولی با سرعت بالا HDMI باید بیش از اندازه کافی پهنای باند ارائه دهند. هیچ کس نمی خواهد با ناراحتی تاخیر ناشی از کابل HDMI معیوب مقابله کند. راه‌های مختلفی برای حل این مشکل وجود دارد، و شما می‌خواهید به خواندن ادامه دهید تا بفهمید که چگونه می‌توانید تاثیر کابل HDMI بر سرعت کامپیوتر را بررسی کنید.

تاثیر کابل HDMI بر سرعت کامپیوتر
تاثیر کابل HDMI بر سرعت کامپیوتر

تاثیر کابل HDMI بر سرعت کامپیوتر و نرخ تازه سازی

برای تاثیر کابل HDMI بر سرعت کامپیوتر کابل HDMI یک اتصال دیجیتال بین مانیتور و منبع است. نرخ تازه‌سازی روی مانیتور انجام می‌شود و از طریق کابل HDMI از/به منبع ارسال نمی‌شود. با این حال، این بدان معنا نیست که کابل HDMI بر عملکرد تأثیر نمی گذارد.

راه اصلی که کابل HDMI می‌تواند بر نرخ تازه‌سازی اثر بگذارد، داده‌های پیکسلی است. کامپیوتر داده های پیکسلی را از طریق کابل HDMI به نمایشگر می فرستد تا با نرخ تازه سازی آن مطابقت داشته باشد.

مقدار داده پیکسلی که کابل برای انتقال نیاز دارد بسته به وضوح و نرخ تازه سازی که می خواهید نمایش دهید متفاوت است. کابل مناسب باید بر اساس پهنای باند مورد نیاز شما انتخاب شود.

با این حال، در بیشتر موارد، نرخ تازه سازی نمایشگر شما تحت تاثیر کابل HDMI مورد استفاده شما قرار نمی گیرد، مگر اینکه کابل معیوب باشد.

این را ببینید  عوامل موثر بر عمر مانیتور

کابل های HDMI فقط وظیفه انتقال داده های تصویری و صوتی بین دستگاه ها را بر عهده دارند. نرخ تازه سازی نمایشگر با سیگنال زمانی که از کارت گرافیک دریافت می کند و نرخ تازه سازی تنظیم شده نمایشگر تعیین می شود.

همانطور که قبلاً ذکر شد، رایج‌ترین زمان‌هایی که کابل HDMI می‌تواند بر نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش شما تأثیر بگذارد، زمانی است که از کابل ارزان قیمت یا ضعیفی استفاده می‌کنید که به درستی کار نمی‌کند. اگر مشکلی با شبح، پاره شدن یا سایر مصنوعات دارید، ممکن است به دلیل کابل خراب یا سایر سخت افزارهای معیوب باشد.

نرخ تازه سازی چیست

برای تاثیر کابل HDMI بر سرعت کامپیوتر نرخ تازه‌سازی تعداد دفعاتی است که یک تصویر صفحه نمایش به‌روزرسانی می‌شود، و می‌تواند تأثیر زیادی بر صاف به نظر رسیدن تصویر شما داشته باشد. هرچه نرخ تازه‌سازی بیشتر باشد، تصویر شما روان‌تر به نظر می‌رسد.

به عنوان مثال، اگر در حال تماشای یک صحنه اکشن در یک فیلم یا بازی هستید، می‌خواهید نرخ تازه‌سازی بالایی داشته باشید تا مطمئن شوید که حرکت روان و پیوسته به نظر می‌رسد. اگر فریم در ثانیه کافی (فریم در ثانیه) ندارید، نتیجه به جای صاف و متلاطم به نظر می رسد.

کابل‌های HDMI در طول‌های مختلفی ارائه می‌شوند و هر کدام سرعت انتقال داده‌های متفاوتی خواهند داشت.

  • کابل‌های HDMI پرسرعت تا رزولوشن 2160p (3840×2160) و عمق رنگ 10 بیتی با سرعت 60 فریم در ثانیه (فریم بر ثانیه) پشتیبانی می‌کنند.
  • کابل های پرسرعت به عنوان کابل های دسته 2 شناخته می شوند و از وضوح 4K (3840 در 2160) پشتیبانی می کنند، اما نه در 60 هرتز. در عوض، آنها فقط در 30 هرتز برای نمایشگرها یا تلویزیون های با وضوح 4K کار می کنند. اگر به 4K با فرکانس 60 هرتز نیاز دارید، به یک کابل ممتاز مانند دسته 2/2b یا 3/3a/3b نیاز دارید.
  • کابل های سرعت استاندارد از وضوح 1080p در 60 هرتز (و گاهی اوقات 120 هرتز) پشتیبانی می کنند. آنها با سیگنال های ویدئویی 4K کار نمی کنند زیرا پهنای باند کافی برای مدیریت داده های اضافی مورد نیاز برای سیگنال های ویدئویی 4K را ندارند.
این را ببینید  عدم تصویر در مانیتور

نرخ به روز رسانی مانیتور/تلویزیون

اگر مانیتور 60 هرتزی دارید و می‌خواهید بازی‌ای انجام دهید که نرخ رفرش آن 120 هرتز است، قبل از اجرای آن از طریق HDMI، باید بازی خود را روی 120 هرتز تنظیم کنید.

هنگامی که بازی را روی 120 هرتز تنظیم کردید، باید بتوانید وضوح را بدون تأثیر بر نرخ تازه سازی خود تغییر دهید (اگرچه ممکن است در بازی متفاوت باشد).

اگر تلویزیون HD با پنل 60 هرتز دارید، پس هنگام استفاده از کابل HDMI، نرخ تازه سازی شما به دلیل قابلیت های نمایشگر شما محدود می شود.

به عنوان مثال، اگر با وضوح 1080p با اتصال HDMI روی تلویزیون 60 هرتزی خود کار می کنید، هیچ تفاوتی بین استفاده از کابل HDMI در مقابل استفاده از کابل های کامپوننت وجود نخواهد داشت.

کند شدن دستگاه با کابل HDMI

برای تاثیر کابل HDMI بر سرعت کامپیوتر کابل های HDMI همه از یک پارچه بریده نمی شوند. انواع مختلفی از کابل های HDMI در بازار وجود دارد و برخی از آنها می توانند باعث کند شدن شوند، در حالی که برخی دیگر این گونه نیستند. کابل HDMI پایین‌تر از طرق مختلف و به دلایل زیادی می‌تواند باعث کندی و تاخیر شود:

کابل بد

یک کابل HDMI ارزان قیمت هرگز به خوبی کابل های گران تر نخواهد بود. این می تواند منجر به تاخیر و پارگی صفحه شود که نه تنها عملکرد شما را در حین بازی های ویدیویی تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه زمانی که می خواهید هر نوع سیگنالی را از رایانه خود به تلویزیون خود منتقل کنید، بسیار آزاردهنده خواهد بود.

این را ببینید  استفاده وضوح بومی مانیتور

کیفیت صدا

کیفیت پایین صدا نشانه بارز کابل HDMI با کیفیت پایین است. اگر متوجه شدید که کیفیت صدای شما بسیار کمتر از آنچه که باید باشد، کابل HDMI شما باید یکی از اولین مواردی باشد که باید به آن نگاهی بیندازید.

محافظ

وقتی کابل HDMI محافظ مناسبی ندارید، با افزایش تداخل سایر دستگاه هایی که در امتداد همان مدار کار می کنند مواجه خواهید شد. افزایش تداخل، کیفیت داده‌هایی را که در طول کابل HDMI شما منتقل می‌شوند، کاهش می‌دهد. کابل HDMI با محافظ ضعیف همیشه کیفیت پایین تری نسبت به کابلی که محافظ مناسبی دارد خواهد داشت.

طول

کابل‌های HDMI طولانی‌تر معمولاً در مقایسه با کابل‌های کوتاه‌تر سیگنال بیشتری از دست می‌دهند. سیگنال هایی که در فواصل طولانی تری ارسال می شوند در معرض احتمال تداخل بیشتری در طول مسیر هستند.

بیشتر بدانید: خرابی مانیتور ال سی دی شارپ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − دوازده =