نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اگر کاربر ویندوز هستید، احتمالاً کامپیوتر شما به طور تصادفی خاموش شده است. این می تواند ناامید کننده باشد و بر بهره وری شما تأثیر منفی بگذارد زیرا کارها و فعالیت های مهم را مختل می کند. این خاموش شدن تصادفی ممکن است ناشی از مشکلات نرم افزاری یا سخت افزاری یا هر دو در برخی موارد باشد. در این مقاله به بررسی نحوه رفع خاموش شدن مانیتور ویندوز خواهیم پرداخت.

نحوه رفع خاموش شدن مانیتور ویندوز
نحوه رفع خاموش شدن مانیتور ویندوز

راه حل های نحوه رفع خاموش شدن مانیتور ویندوز

ما 4 روش را بررسی کرده ایم که می توانید از خاموش شدن تصادفی رایانه شخصی ویندوز 10 خود جلوگیری کنید، بنابراین می توانید بدون ترس از وقفه در هنگام انجام کارهای مهم در رایانه خود کار کنید.

راه حل 1: بررسی کامپیوتر برای داغ شدن بیش از حد

برای نحوه رفع خاموش شدن مانیتور ویندوز این روزها کامپیوترها طوری برنامه ریزی شده اند که پس از گرم شدن تا دمای مشخصی خاموش شوند. این یک اقدام ایمنی است زیرا اگر دستگاه شما بیش از حد داغ شود، ممکن است به قطعات سخت افزاری و نرم افزاری آسیب وارد شود.

اگر کامپیوتر ویندوز 10 شما ناگهان خاموش می شود، اولین کاری که به شما توصیه می کنم این است که بررسی کنید که آیا بیش از حد گرم شده است یا خیر. گرمای بیش از حد ممکن است به دلیل فن های خراب یا ضعیف، تهویه ضعیف، گرد و غبار و منبع تغذیه ناکافی باشد.

کاری که من به شما توصیه می کنم انجام دهید این است که کامپیوتر خود را تمیز کنید، مطمئن شوید اتاقی که در آن کار می کنید به خوبی تهویه می شود، از یک منبع تغذیه پایدار استفاده کنید و اگر برخی از قسمت های فن در قسمت زیرین قرار دارد، لپ تاپ خود را بالا ببرید.

این را ببینید  تعویض صفحه LCD خراب

راه حل 2: خاموش کردن راه اندازی سریع

ویندوز 10 برای بازیابی سریع از حالت خواب، خاموش شدن و خواب زمستانی بهینه شده است. این ویژگی می تواند عملکرد را مختل کند و در صورت خاموش نشدن باعث خاموش شدن تصادفی شود. مرحله زیر به شما نشان می دهد که چگونه راه اندازی سریع را در ویندوز 10 خاموش کنید:

مرحله 1: کنترل پنل را با فشار دادن دکمه WIN روی صفحه کلید خود، تایپ کردن “کنترل پنل” (بدون نقل قول) و زدن ENTER برای باز کردن اولین نتیجه جستجو راه اندازی کنید.

مرحله 2: حالت نمایش کنترل پنل را به آیکون های بزرگ تغییر دهید.

مرحله 3: گزینه “Power Options” را انتخاب کنید.

مرحله 4: روی پیوند “انتخاب آنچه که دکمه های پاور انجام می دهند” کلیک کنید.

مرحله 5: پیوند “تغییر تنظیماتی که در حال حاضر در دسترس نیستند” را باز کنید.

مرحله 6: تیک “Turn on fast startup (recommended)” را بردارید و روی Save changes کلیک کنید.

راه حل 3: به روز کردن درایورهای قدیمی و درایور GPU

در نحوه رفع خاموش شدن مانیتور ویندوز هنگامی که رایانه شخصی شما به طور تصادفی خاموش می شود، درایورهای قدیمی می توانند مقصر باشند. برای به روز رسانی هر درایور، با کلیک راست بر روی Start و انتخاب “Device Manager”، Device Manager را باز کنید. دستگاه ها را یکی یکی بزرگ کنید، روی هر کدام از آنها کلیک راست کرده و “Update driver” را انتخاب کنید.

اگر نمی‌توانید با مشکل به‌روزرسانی درایورها کنار بیایید، سرویس‌هایی را به‌صورت آنلاین بررسی کنید که به شما امکان می‌دهند درایور قدیمی را در رایانه شخصی خود جستجو کرده و آنها را به‌طور خودکار به‌روزرسانی کنید.

این را ببینید  نحوه جدا کردن مانیتور LCD BenQ

تا آنجا که به درایور واحد پردازش گرافیک مربوط می شود، ممکن است با به روز رسانی آن مانند سایر درایورها، به روز رسانی لازم را دریافت نکنید. به جای انجام این کار، باید وب سایت سازنده را بررسی کنید و به روز رسانی ها را از آنجا دانلود کنید.

بهترین راه برای به روز رسانی درایور GPU

بهترین راه برای به روز رسانی درایور GPU در زیر توضیح داده شده است:

مرحله 1: روی Start کلیک راست کرده و Device Manager را انتخاب کنید.

مرحله 2: آداپتورهای نمایش را گسترش دهید.

مرحله 3: روی آداپتور نمایشگر خود کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید.

مرحله 4: به برگه Details بروید و روی منوی کشویی Device description کلیک کنید، سپس Hardware IDs را انتخاب کنید.

مرحله 6: مرورگر خود را باز کنید، شناسه را در آن قرار دهید و آن را جستجو کنید. چند نتیجه جستجوی اول نام دقیق و سازنده GPU شما را نشان می دهد.

مرحله 7: به وب سایت سازنده GPU بروید و یک درایور به روز شده دانلود کنید.

مرحله 8: درایور را نصب کنید و کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید

P.S.: اگر نمی توانید وب سایت رسمی سازنده را پیدا کنید، نام نمایش داده شده برای پردازنده گرافیکی خود را کپی کنید و پیشوند آن را با «به روز رسانی درایور برای» قرار دهید. در مورد من، این به‌روزرسانی درایور برای درایورهای Intel(R) HD Graphics 520 / HP HP EliteBook 840 G3 خواهد بود.

راه حل 4: اسکن کامپیوتر برای ویروس

در نحوه رفع خاموش شدن مانیتور ویندوز برخی از بدافزارها و ویروس ها باعث می شوند رایانه شما به طور ناگهانی خاموش شود. کاری که باید در این مورد انجام دهید این است که یک اسکن کامل سیستم را با Windows Security (معروف به Windows Defender) یا هر برنامه آنتی ویروس شخص ثالثی به انتخاب خود اجرا کنید.

این را ببینید  جایگزینی نور پس زمینه مانیتورهای LCD

مراحل زیر توضیح می دهد که چگونه می توانید یک اسکن کامل سیستم را با Windows Security انجام دهید:

مرحله 1: کلید WIN را روی صفحه کلید خود فشار دهید و “Windows Security” را جستجو کنید. اولین نتیجه جستجو باید امنیت ویندوز باشد. ENTER را بزنید تا باز شود.

مرحله 2: به تب Virus & Threat Protection در سمت چپ بروید.

مرحله 3: روی پیوند “Scan Options” کلیک کنید.

مرحله 4: اسکن کامل را انتخاب کنید و روی Scan now کلیک کنید.

P.S: این ممکن است چندین ساعت طول بکشد، بنابراین صبور باشید.

بیشتر بدانید: عوامل موثر بر عمر مانیتور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 13 =