نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

وقتی کامپیوتری را بوت می‌کنید، و تنها چیزی که نشان می‌دهد یک صفحه سیاه یا خالی با مکان‌نمای چشمک‌زن است (ممکن است شبیه زیرخط به نظر برسد)، به این معنی است که BIOS یا UEFI تلاش می‌کند از منبعی غیر از هارد دیسک بوت شود. مرحله بعدی بوت تنها زمانی شروع می شود که مسیر دقیقی را که می تواند بوت شود پیدا کند. در این مقاله، آنچه می توانید برای حل این وضعیت مانیتور کامپیوتر با صفحه سیاه یا خالی انجام دهید را به اشتراک می گذاریم.

مانیتور کامپیوتر با صفحه سیاه یا خالی
مانیتور کامپیوتر با صفحه سیاه یا خالی

علت مانیتور کامپیوتر با صفحه سیاه یا خالی

برای مانیتور کامپیوتر با صفحه سیاه یا خالی اگر رایانه ویندوز شما مجدداً راه‌اندازی می‌شود و با مکان‌نمای چشمک‌زن به صفحه سیاه/خالی راه‌اندازی می‌شود، معمولاً به دلیل تضاد دستگاه‌های بوت است. راه‌های ساده‌ای برای رفع این مشکل وجود دارد و تنها زمانی که منبع خراب باشد یا در دسترس نباشد، شکست می‌خورد.

  1. وسایل خارجی غیر ضروری را حذف کنید
  2. ترتیب منبع بوت را تغییر دهید
  3. هارد دیسک را عوض کنید یا ویندوز را دوباره نصب کنید
  4. عیب‌یابی صفحه سیاه را اجرا کنید

صفحه سیاه با مکان نما در ویندوز 11/10

برخی از مراحل رزولوشن به شخصی نیاز دارند که بایوس کامپیوتر را درک کند و بتواند چند تنظیمات را تغییر دهد. اگر نمی دانید، بهتر است برای رفع آن کمک بگیرید.

1] حذف دستگاه های خارجی غیر ضروری

اگر یک دستگاه USB دارید که از آن برای نصب ویندوز استفاده کرده بودید یا با استفاده از دستگاه قابل بوت بازنشانی کرده بودید، اما بعداً فرمت شده بود، ممکن است این مشکل باشد. BIOS هنوز در حال بررسی آن است.

این را ببینید  کاهش اندازه صفحه نمایش مانتیور

مجموعه دیگری از موقعیت ها این است که شما سعی می کنید از یک درایو USB اشتباه بوت شوید. این می تواند یک USB شبیه به ظاهر باشد، فقط قابل بوت نیست. احتمال دوم این است که ایجاد USB قابل بوت موفقیت آمیز نبود. تنها کاری که برای این سناریوها باید انجام دهید این است که اتصال USB یا درایو نوری اضافی را حذف کنید.

2] تغییر ترتیب منبع بوت

برای مانیتور کامپیوتر با صفحه سیاه یا خالی در BIOS بوت کنید و ترتیب منبع بوت را از CD-ROM/Drive به HDD تغییر دهید. روند تغییر از رایانه ای به رایانه دیگر متفاوت است، اما در اینجا مراحل اساسی وجود دارد.

  • کلید F2/F10/Del را فشار دهید تا وارد تنظیمات بایوس شوید
  • به بخش کتاب بروید
  • قسمتی را پیدا کنید که ترتیب بوت را مشخص می کند
  • HDDرا انتخاب کنید و از Page upیا Page downبرای تغییر ترتیب استفاده کنید.

3] تغییر هارد دیسک

اگر هیچ چیز دیگری کار نمی کند، پس احتمالا هارد دیسک است. بایوس نمی تواند اطلاعاتی را از جایی که می تواند بوت شود پیدا کند و از این رو همچنان صفحه سیاه/خالی را با مکان نما چشمک زن نشان می دهد. برای بررسی مجدد وضعیت هارد، می توانید به رایانه دیگری متصل شده و سعی کنید از آن بوت شوید. اگر باز هم کار نکرد، باید ویندوز را دوباره نصب کنید یا رکورد بوت را با استفاده از روش بازیابی تعمیر کنید.

در طول تعمیر، اگر بازیابی نتواند هارد دیسک را پیدا کند، وقت آن است که یک هارد دیسک جدید بخرید. توصیه می کنیم به SSD تغییر دهید، که تجربه کلی را بسیار سریعتر می کند.

این را ببینید  3 روش رفع مشکلات نرم افزاری صفحه نمایش کامپیوتر

4] اجرا عیب یاب صفحه سیاه

همچنین می‌توانید از عیب‌یابی آنلاین سیاه صفحه مایکروسافت استفاده کنید و ببینید که آیا کمک می‌کند یا خیر. امیدواریم روش‌ها بتوانند مشکل خالی بودن یا چشمک زدن مکان‌نما را هر بار که رایانه خود را بوت می‌کنید حل کنند.

بیشتر بدانید: روشن/ خاموش شدن خودکار مانیتور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + نوزده =