نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع مشکل قرمزی صفحه مانیتور / اگر رایانه شما در خارج از مانیتور به خوبی کار می کند و همه چیز را با رنگ قرمز نشان می دهد، با سیگنال ویدیویی خروجی رایانه خود مشکل دارید. در بسیاری از موارد، صفحه قرمز به دلیل اتصال ضعیف یا آسیب دیده کابل مانیتور و نه یک قطعه سخت افزاری معیوب ایجاد می شود. مشکل اتصال بد فقط به قرمز محدود نمی شود: همچنین می تواند به رنگ آبی و سبز نشان داده شود. مراحل رفع مشکل بدون توجه به رنگ بیش از حد یکسان است.

مرحله 1

چرخه برق هم کامپیوتر و هم مانیتور. راه اندازی مجدد کامپیوتر یک راه حل کلی است که بسیاری از مشکلات و مشکلات سیستم را حل می کند.

مرحله 2

کابل مانیتور را در دو سر اتصالات تکان دهید و بررسی کنید که آیا رنگ به رنگ عادی برمی گردد. مشکل می تواند به سادگی یک اتصال بدون تراز یا شل باشد. همچنین برای رفع مشکلات اتصال ضعیف، دو سر کابل مانیتور را جدا و دوباره وصل کنید.

مرحله 3

کابل برق مانیتور را در صورتی که به پریز برق متصل است، مستقیماً به پریز وصل کنید. خرابی نوارهای برق می تواند باعث بروز مشکلاتی در صفحه نمایش شود و در صورت مشاهده معیوب باید تعویض شوند.

رفع مشکل قرمزی صفحه مانیتور

مرحله 4

مانیتور را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید تا هر گونه تنظیماتی که توسط کاربر ایجاد مشکل می کند، رد شود. به دستورالعمل های سازنده مراجعه کنید، زیرا فرآیند بازنشانی کارخانه در مدل های مانیتور متفاوت است.

مرحله 5

کابل‌های مانیتور را جدا کرده و پین‌های خمیده یا گم شده کابل را بررسی کنید. همچنین پورت را برای آسیب دیدگی بررسی کنید. اگر قطعات اتصال خمیده ای پیدا کردید، پین ها را با یک پیچ گوشتی کوچک سر تخت یا یک قطعه فلزی نازک دیگر صاف کنید یا دوباره تراز کنید.

این را ببینید  خسارت ناشی از افتادن مانیتور

مرحله 6

از پورت های مانیتور جایگزین در هر دستگاه استفاده کنید. نمایشگر و رایانه ممکن است از انواع اتصالات اضافی پشتیبانی کنند: اگر معمولاً از اتصال HDMI استفاده می کنید، به جای آن از درگاه DVI استفاده کنید.

مرحله 7

سایر دستگاه های مغناطیسی و الکتریکی را از مجاورت مانیتور دور کنید. مانیتورها ممکن است در صورت قرار گرفتن در معرض تداخل به اشتباه نمایش داده شوند.

مرحله 8

دستگاه های بای پس یا مبدل های اتصالی که استفاده می کنید را حذف یا جایگزین کنید. اگر دستگاه بای پس یا مبدل معیوب باشد باید تعویض شود.

مرحله 9

کابل اتصال را با کابل دیگری از همان نوع مانند HDMI، DVI یا VGA جایگزین کنید. اگر با تعویض کابل مشکل برطرف شد، کابل قدیمی خراب شد و باید دور انداخته شود.

مرحله 10

مانیتور را به رایانه دیگری وصل کنید تا رایانه به عنوان علت مشکل رد شود. اگر مانیتور همچنان قرمز است، مانیتور معیوب است. اگر اینطور نیست، مشکل از کارت گرافیک کامپیوتر اصلی است.

چگونه صفحه سفید را در مانیتور LCD تعمیر کنیم؟

پرداختن به مشکلات مانیتور می تواند کار خسته کننده ای باشد با توجه به اینکه شما به مانیتور خود تکیه می کنید تا ببینید واقعاً چه اتفاقی در رایانه شما می افتد. یک نمایشگر LCD که کاملاً سفید شده است ممکن است با هر یک از تعدادی از مشکلات مواجه شود. عیب یابی نیاز به رویکرد آزمون و خطا دارد به این امید که در نهایت علت را پیدا کنید. در حالی که خرابی سخت افزار یک احتمال است، بهتر است قبل از جستجوی جایگزین، راه های دیگر را آزمایش کنید.

این را ببینید  تعویض پورت VGA سامسونگ 27E510C

مرحله 1

کابل مانیتور را بردارید و آن را با یک کابل جدید جایگزین کنید. چه از HDMI، کامپوننت‌ها، DVI یا فرمت کابل دیگری استفاده می‌کنید، کابل‌های معیوب می‌توانند باعث مشکلات مانیتور بی‌شماری شوند. اگر مانیتور با کابل جدید کار می کند، مشکل را پیدا کرده اید.

مرحله 2

اتصالات مانیتور خود را بررسی کنید. این امکان وجود دارد که کابل های خود را در جایی عبور داده باشید یا به طور تصادفی کابل مانیتور را وارونه وصل کرده باشید. اتصالات نادرست کابل می تواند باعث ایجاد مجموعه ای از مشکلات مانیتور شود.

مرحله 3

کامپیوتر خود را با یک مانیتور جدید و کابل های جدید تست کنید. اگر همچنان با مشکل مواجه هستید، ممکن است مشکل از کارت گرافیک یا درایورهای دستگاه شما باشد. با توجه به اینکه نمی‌توانید بدون مشاهده کاری که انجام می‌دهید، تغییراتی ایجاد کنید، به کمک حرفه‌ای نیاز دارد.

مرحله 4

کامپیوتر خود را خاموش کنید، مانیتور خود را جدا کنید و سپس مانیتور دیگری را با همان کابل ها وصل کنید. اگر مانیتور جدید هنگام روشن کردن رایانه کار کند، ممکن است مانیتور قدیمی از کار افتاده باشد.

کاهش اندازه صفحه نمایش مانتیور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 11 =