نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر صفحه نمایش مانیتور / حتی اگر بسیار مراقب سخت افزار خود باشید، ممکن است گاهی اوقات با مشکلاتی مانند شکستگی صفحه کامپیوتر مواجه شوید. همچنین باید بدانید که تعمیر صفحه نمایش همیشه آسان‌ترین کار نیست، و این امکان وجود دارد که با لغو گارانتی سازنده، مشکل را بدتر کنید. مهم است که قبل از شروع فرآیند تعویض صفحه نمایش خود به مهارت های خود اطمینان داشته باشید و در نظر بگیرید که آیا راحت تر آن را به یک تعمیرگاه واجد شرایط تحویل می دهید یا خیر.

مدل خود را بشناسید و آسیب را ارزیابی کنید

قبل از اینکه فرآیند تغییر صفحه نمایش خود را شروع کنید، مهم است که دقیقاً بدانید چه چیزی اشتباه است و چه چیزی باید تعمیر شود. نوع دستگاهی که دارید می‌تواند بر میزان هزینه‌ای که باید برای صفحه‌نمایش دیگر بپردازید، و همچنین سن آن تأثیر بگذارد، که ممکن است یافتن جایگزین را نسبتاً دشوار کند. شما باید به صورت آنلاین تحقیق کنید تا بفهمید که آیا حتی گزینه تعمیر صفحه نمایش را خودتان دارید یا خیر.

آن را روشن کنید

اولین قدم این است که مطمئن شوید دستگاه با موفقیت روشن می شود و صفحه نمایش تنها مشکلی است که باید به آن رسیدگی کنید. به عنوان یک آزمایش، لپ تاپ خود را به یک مانیتور جداگانه متصل کنید. اگر به نظر می رسد لپ تاپ شما به خوبی کار می کند، احتمالاً صفحه نمایش شکسته لپ تاپ تنها چیزی است که باید نگران آن باشید. به خاطر داشته باشید که برخی از لپ‌تاپ‌ها برای اینکه یک نمایشگر خارجی به درستی کار کند، نیاز به فشار دادن کلیدهای عملکردی دارند.

لپ تاپ را بررسی کنید

همچنین باید یک بازرسی کامل از رایانه خود انجام دهید تا مشخص شود که آیا صفحه نمایش شما تنها مشکل است یا خیر. یک کارت گرافیک از بین رفته یا رایانه ای که از راه اندازی خودداری می کند نشان می دهد که یک صفحه نمایش جدید برای راه اندازی مجدد شما کافی نیست.

همچنین اگر قاب لپ تاپ شما آسیب فیزیکی دیده باشد، ممکن است برای تعمیر صفحه نمایش خود با مشکل مواجه شوید. هنگامی که دستگاه خود را بررسی کردید و تشخیص دادید که آیا می توانید آن را به تنهایی تعمیر کنید یا خیر، زمان آن رسیده است که صفحه نمایش مناسب برای رایانه خود را پیدا کنید.

تعمیر صفحه نمایش مانیتور

صفحه صحیح را پیدا کنید

یکی از دلایل اصلی که باید مدل لپ تاپ خود را بشناسید این است که مطمئن شوید صفحه نمایش جایگزین مناسب را خریداری می کنید. در حالی که تعدادی از شرکت‌ها کیت‌های تعمیر صفحه‌نمایش لپ‌تاپ را ارائه می‌کنند که می‌تواند این فرآیند را آسان‌تر کند، اگر صفحه نمایش اشتباهی را سفارش دهید، نمی‌توانید هیچ تعمیری انجام دهید. اگر در پیدا کردن مدل کامپیوتر خود مشکل دارید، می‌توانید از منوی «تنظیمات» دیدن کنید و شماره سریال را پیدا کنید تا در جستجوی شما به شما کمک کند.

این را ببینید  شناسایی خرابی در مانیتور

خوشبختانه، پیدا کردن صفحه نمایش مناسب برای دستگاه شما نیازی به استرس ندارد. اغلب می‌توانید با وارد کردن شماره مدل لپ‌تاپ خود در نوار جستجوی خرده‌فروشان آنلاین، آنچه را که به دنبال آن هستید، پیدا کنید. همچنین ممکن است بخواهید عبارت جستجوی “LCD” را به منظور محدود کردن لوازم جانبی موجود برای رایانه خود وارد کنید. در بیشتر موارد، صفحه نمایش ها باید قیمت نسبتاً مناسبی داشته باشند و حتی ممکن است بتوانید برخی از آنها را با قیمت حدود 50 دلار خریداری کنید، اگرچه این بستگی به نوع رایانه شما دارد.

برخی از فروشندگان ممکن است از شکل دیگری از شناسایی برای مدل لپ‌تاپ شما استفاده کنند، بنابراین قبل از خرید دوباره بررسی کنید که گزینه مناسب را انتخاب کرده‌اید. تقریباً تمام اطلاعات مورد نیاز باید در فهرست فروشنده نمایش داده شود. مجدداً، زمانی را صرف مقایسه مشخصات دستگاه خود با صفحه نمایشی که می‌خرید کنید، و همچنین مطمئن شوید که کابل ویدیو در پشت صفحه شما با آنچه فروشنده به صورت آنلاین نشان می‌دهد مطابقت دارد. در بیشتر مواقع، تشخیص اینکه آیا صفحه نمایش مناسب در دسترس است، نسبتاً آسان است.

ابزار مناسب را دریافت کنید و صفحه را باز کنید

این یک راهنمای جامع برای همه رایانه ها نیست، اما باید اصول اولیه اکثر مدل ها را پوشش دهد.

برای نصب صحیح صفحه نمایش جدید خود به چند ابزار نیاز دارید. این ابزارها می‌توانند فرآیند را بسیار ساده‌تر کنند و به شما امکان می‌دهند کارها را به‌طور مؤثر برطرف کنید.

با در دست داشتن موارد زیر خود را آماده کنید:

  • یک سطح تمیز و صاف که بتوانید در آن کار کنید
  • یک چاقوی بتونه یا شیء مشابه برای برداشتن قاب صفحه
  • یک پیچ گوشتی فیلیپس مغناطیسی
  • یک پین یا سوزن برای برداشتن قاب
  • یک ظرف کوچک برای نگه داشتن پیچ
  • چسب یا چسب برای محکم کردن ال سی دی جدید روی قاب لپ تاپ

کیت‌های تعمیر صفحه‌نمایش نیز برای مدل‌های خاصی موجود است، بنابراین می‌تواند ارزش آن را داشته باشد که در مورد نوع کامپیوتر خود تحقیق کنید و ببینید آیا در دسترس هستند یا خیر. این کیت ها همه چیزهایی را که نیاز دارید از قبل در اختیار شما قرار می دهند تا بتوانید به کار خود برسید و نگران از دست دادن یک ابزار ضروری نباشید. البته، اقلام اطراف خانه شما می توانند به همان خوبی کار کنند و در عین حال کمی در هزینه شما صرفه جویی کنند.

هنگامی که ابزارهای مورد نیاز برای تعویض صفحه نمایش را جمع آوری کردید، می توانید دست به کار تعمیر دستگاه خود شوید. لپ تاپ بسته را روی سطح صافی که انتخاب کرده اید قرار دهید و ابزار خود را در نزدیکی خود نگه دارید.

منابع برق را حذف کنید

ابتدا لپ تاپ خود را خاموش کنید و مطمئن شوید که از برق جدا شده است تا از خطر برق گرفتگی جلوگیری کنید. پس از آن، برای جلوگیری از ایجاد هر گونه مشکل دیگری، به حذف باتری نیز کمک می کند.

این را ببینید  سیاه شدن مانیتور

پس از انجام این کار، باید برچسب هایی را که پیچ های روی قاب صفحه نمایش را می پوشانند، شناسایی کنید. معمولاً می‌توانید آن‌ها را در نزدیکی پایین صفحه‌نمایش، جایی که لولاها در هنگام باز کردن نمایشگر قرار دارند، پیدا کنید. باید دو تا باشد.

برچسب ها و پیچ ها را با دقت بردارید

از آنجا، باید از یک پین برای برداشتن برچسب های قرار گرفته بر روی قاب استفاده کنید تا در نهایت به آنها آسیب نرسانید. بعداً، زمانی که صفحه‌نمایش به‌درستی نصب شد، باید از اینها استفاده کنید، بنابراین مطمئن شوید که آنها گم نشده‌اند و آنها را در سمت بالا نگه دارید تا بتوانید دوباره از آنها استفاده کنید. آنها را در مکانی امن قرار دهید تا وقتی می خواهید صفحه جدید خود را وصل کنید، به راحتی پیدا شوند.

سپس می خواهید از پیچ گوشتی خود برای برداشتن پیچ هایی که اکنون قابل مشاهده هستند استفاده کنید. ممکن است بسته به میزان محکم پیچ شدن آنها در حین ساخت، کمی مشکل داشته باشید. در بیشتر موارد، اگر صفحه نمایش قدیمی شما نسبتاً خوب تراز شده باشد، برداشتن پیچ ها نباید مشکل ساز باشد. آنها را در ظرف قرار دهید تا از بین نرود.

قاب را بردارید

اکنون زمان آن است که به آرامی قاب را بردارید. هنگام برداشتن قاب صفحه نمایش قدیمی خود مراقب باشید زیرا پس از تعویض صفحه باید دوباره آن را نصب کنید. با استفاده از یک چاقوی بتونه یا شیء صاف دیگر، باید بتوانید صفحه نمایش خود را از قاب لپ تاپ خود جدا کنید.

ممکن است برای حذف کامل آن کمی تلاش لازم باشد. و اگر صدای کوبیدن پلاستیک را شنیدید نگران نباشید – این همان باز شدن زبانه های پلاستیکی است که صفحه نمایش شما را روی قاب شما نگه می دارد. اگر در برداشتن صفحه نمایش قدیمی مشکل دارید، ممکن است پیچ‌های پایین به اندازه کافی باز نشوند، بنابراین قبل از تلاش دوباره آن‌ها را متوقف کرده و باز کنید.

همچنین ممکن است با مشکل گیر کردن صفحه نمایش خود روی لولاها مواجه شوید. معمولاً با تکان دادن آرام آن می توانید آن را از قاب جدا کنید.

 ال سی دی را بردارید

یکی از پیچیده‌ترین بخش‌های تعویض صفحه نمایش لپ‌تاپ، حذف LCD است. ابتدا مطمئن شوید که قاب کاملاً خاموش است تا بتوانید بدون محدودیت به صفحه LCD دسترسی داشته باشید. روی قاب فلزی لپ تاپ محکم می شود و باید آن را از سمت چپ و راست جدا کنید.

قبل از اینکه بتوانید صفحه را کمی از قاب فلزی دور کنید، دو پیچ دیگر در گوشه های بالایی باز می شوند. احتمالاً چند پیچ ​​دیگر پیدا خواهید کرد که ال سی دی را در طرفین محکم می کند و اینها نیز باید باز شوند. در برخی موارد، ممکن است به جای آن از نوارهای سنگین استفاده شده باشد.

این را ببینید  تکنیک رفع نمایشگر سیاه مانیتور

اتصالات کابل را جدا کنید

پس از حذف پیوست‌ها، اکنون صفحه‌نمایش باید روی صفحه‌کلید شما قرار بگیرد. اطمینان از وجود فضای کافی بین ال سی دی و قاب فلزی می تواند کمی چالش برانگیز باشد، اما باید ملایم باشید تا کابل ویدئویی که از پشت صفحه به بدنه لپ تاپ می رسد را خراب نکنید. اگر آسیب دیده باشد، برای تعمیر آن به کمک یک متخصص نیاز دارید.

اکنون زمان آن رسیده است که کابل را از LCD جدا کنید. معمولاً می‌توانید کانکتورها را در مرکز پیدا کنید، اگرچه ممکن است در پایین صفحه شما قرار بگیرند. به احتمال زیاد از چسب برای اتصال این دو استفاده شده است، بنابراین باید به آرامی یکی را از دیگری جدا کنید. ممکن است مقداری نوار نیز وجود داشته باشد که باید برداشته شود، اما در کل جدا کردن LCD خود از کانکتور ویدئو باید بسیار ساده باشد. آن را در جایی دور از ابزار خود قرار دهید.

 صفحه جدید را وارد کنید

همانطور که صفحه را حذف می کنید، باید بتوانید محل قرارگیری صفحه جدید خود را پیدا کنید. آن را رو به پایین در قاب قرار دهید تا کاملاً جا بیفتد. پس از آن، می توانید کانکتور ویدیو را دوباره وصل کنید تا دقیقاً در جایی که LCD قبلی قرار داشت قرار گیرد. اطمینان حاصل کنید که تا حد امکان در یک راستا قرار دارد و سپس آن را با چسب یا چسب وصل کنید.

قاب را دوباره وصل کنید

پس از انجام این کار، مطمئن شوید که کناره ها ایمن هستند. دوباره پیچ ها را در طرفین و بالا قرار دهید، یا هر نواری را که برای نگه داشتن همه چیز استفاده شده است، دوباره وصل کنید. بعد از اینکه همه چیز به خوبی سفت شد، می توانید قاب را دوباره روی آن قرار دهید. آن را طوری ردیف کنید که به درستی در قاب صفحه بچسبد و به راحتی شل نشود.

بعد از اینکه مطمئن شدید همه چیز به درستی در جای خود قرار گرفته است، پیچ های باقیمانده را دوباره داخل قاب قرار دهید. شما نباید هیچ شکافی را در لبه های صفحه مشاهده کنید. هنگامی که پیچ ها وارد شدند، درپوش های پیچ را با استفاده از پین یا سوزن خود دوباره وصل کنید.

روشن کنید

از آنجا، باید آماده راه اندازی مجدد رایانه خود باشید. باتری را داخل آن قرار دهید و قبل از روشن کردن مجدد لپ تاپ خود را به منبع برق وصل کنید. اگر صفحه نمایش وجود ندارد، باید دوباره بررسی کنید که همه چیز به درستی کنار هم قرار گرفته باشد.

مشکلات نمایش فیلم در مانیتور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =