نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه می توان مانیتور خود را تا آنجا که ممکن است ماندگار کرد؟

خرید یک مانیتور با کیفیت مناسب بهترین اطمینان برای این است که شما قادر خواهید بود سالها از آن استفاده کنید. اما شما هنوز هم باید مسئولیت دوام بیشتر آن را داشته باشید.

سهم شما در افزایش عمر مانیتور چیست؟ در اینجا چند ایده وجود دارد.

  1. محل کار خود را ثابت، تمیز و ایمن نگه دارید

جایی که مانیتور خود را قرار می دهید به طور قابل توجهی بر طول عمر آن تأثیر می گذارد. اگر میز کار شما در یک منطقه پرتردد واقع شده است، احتمال زیادی وجود دارد که کسی به طور تصادفی با دست یا آرنج خود آن را بزند.

اگر میز کار ناپایداری داشته باشید، ممکن است مانیتور روی زمین بیفتد و شما می دانید چه اتفاقی خواهد افتاد.

بهترین راه برای افزایش طول عمر مانیتور این است که اطمینان حاصل کنید میز کار شما ثابت و دور از افراد دیگر است.

  1. مایعات را نزدیک مانیتور قرار ندهید

برای شما قابل درک است که هنگام انجام کارهایتان ساعتها روی رایانه تشنه شوید. اما لیوان یا بطری آب یا نوشابه را از مانیتور و صفحه کلید دور نگه دارید.

شما یا هر کسی می توانید لیوان را لمس کنید، و محتوای آن به داخل مانیتور و صفحه کلید راه پیدا می کند.

  1. از محافظ موج دار استفاده کنید

استفاده از محافظ ولتاژ به طور قابل توجهی عمر مانیتور کامپیوتر شما را افزایش می دهد. اتصال مستقیم مانیتور به یک خروجی راحت باعث نوسانات ناگهانی جریان می شود که چندین بار در طول روز اتفاق می افتد.

این را ببینید  کاهش اندازه صفحه نمایش مانتیور

این تغییرات ناگهانی جریان برای امید به زندگی اجزای الکتریکی و مانیتور به طور کلی مضر است. با استفاده از محافظ ولتاژ می توانید جریان را بر روی مانیتور خود کنترل و تنظیم کنید.

4. دریچه های هوا را مسدود نکنید

مانیتورهای رایانه ای مدرن از الکترونیک حالت جامد تشکیل شده اند. با این حال، آنها همچنین هنگامی که برای مدت طولانی به طور مداوم استفاده می شوند گرم می شوند. به همین دلیل است که مانیتورها چندین دریچه هوا دارند تا گرمای تولید شده از داخل را پراکنده کنند.

مراقب باشید که مانیتور شما در محلی قرار گیرد که دریچه های هوا آزاد و باز باشد. اجازه ندهید هر چیزی جلوی این دریچه ها را بگیرد، در غیر اینصورت گرمای ایجاد شده به طور مداوم در داخل صفحه مانیتور را مسدود خواهید کرد.

اگر گرد و غبار روی منافذ هوا جمع شد، از جاروبرقی کوچک یا حتی برس برای جارو کشیدن این بقایا استفاده کنید.

  1. آن را روشن و خاموش نکنید

چندین بار در روز روشن و خاموش کردن مانیتور خود تأثیر منفی بر اجزای آن می گذارد. در طول روز چندین بار تحت شارژ ناگهانی برق قرار می گیرند.

قطعات الکترونیکی برای حل و فصل به زمان نیاز دارند تا بتوانند در سطح مطلوب خود کار کنند.

اگر مانیتور را همیشه روشن و خاموش کنید، اجزای داخلی آن نمی توانند در تمام مدت زمان کارآمد کار کنند. بعد از مدتی، حتی ممکن است برخی از این قطعات خراب شده و کاملاً خراب شوند.

  1. برنامه تمیز کردن و نگهداری را به طور منظم انجام دهید

رعایت تمیز کردن و تعمیر و نگهداری منظم کمک زیادی به افزایش طول عمر مانیتور می کند. این یک کار آسان است که به راحتی می توانید آن را انجام دهید.

این را ببینید  سیاه شدن صفحه رایانه

یک برنامه هفتگی در واقع لازم نیست. حداقل یک بار در ماه برنامه تمیز کردن کافی است.

مانیتورها چه مدت دوام می آورند؟ طول عمر معمول مانیتورها از 10000 تا 30000 ساعت، معادل 10 تا 20 سال است. این به عوامل مختلفی از جمله مارک تجاری آن، چگونگی حفظ آن و سایر موارد بستگی دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 14 =