نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اگر هنگام روشن کردن رایانه، مانیتور رایانه شما یک صفحه سیاه و بدون تصویر نمایش می دهد، مراحل زیر ممکن است به شما در عیب یابی یا تعمیر نمایشگر سیاه مانیتور کمک کند.

نمایشگر سیاه مانیتور

روشن نبودن مانیتور و نمایشگر سیاه مانیتور

برای نمایشگر سیاه مانیتور ممکن است واضح به نظر برسد، اما ابتدا مطمئن شوید که مانیتور روشن است. اگر چراغ LED روشن (آبی، سبز یا نارنجی) را در جلو یا پایین مانیتور نمی بینید، دکمه روشن/خاموش را دوباره فشار دهید. اگر پس از چندین بار تلاش هیچ چراغی روشن نشد، به بخش بعدی بروید.

حالت خواب کامپیوتر

اگر کمی از رایانه فاصله گرفتید و به صفحه سیاه برگشتید، رایانه احتمالاً خواب است. سعی کنید ماوس خود را حرکت دهید، روی دکمه‌های ماوس کلیک کنید، یا هر کلیدی (مثلاً فاصله) را فشار دهید تا بیدار شود. اگر هیچ یک از این اقدامات کار نکرد، دکمه پاور را فشار دهید.

اتصالات شل یا نامناسب

یکی دیگر از دلایل سیاه شدن نمایشگر سیاه مانیتور این است که کامپیوتر به دلیل اتصالات کابلی شل یا نامناسب به درستی با مانیتور ارتباط برقرار نمی کند. مراحل زیر به شما کمک می کند مطمئن شوید که مانیتور به درستی به رایانه متصل شده است.

بررسی کابل دیتا و نمایشگر سیاه مانیتور

اطمینان حاصل کنید که کابل انتقال داده مانیتور به درستی به رایانه وصل شده است. باید به طور کامل و محکم در جای خود قرار داده شود. نمایشگرهای قدیمی از کابل VGA استفاده می کنند، اما اکثر نمایشگرهای جدید از کابل و پورت DVI یا HDMI استفاده می کنند.

این را ببینید  5 مورد از بهترین مانیتور P1440

اطمینان حاصل کنید که کابل به پورت ویدئویی صحیح وصل شده است. اکثر کارت‌های ویدیویی جدید چندین اتصال دارند و مادربرد شما نیز ممکن است اتصال خاص خود را داشته باشد.

بررسی کابل برق

برای رفع نمایشگر سیاه مانیتور ممکن است مشکل از کابل برق باشد. پس، با جستجوی نور آبی، سبز یا نارنجی، مطمئن شوید که مانیتور برق دارد. این نور در جلو یا پایین قاب مانیتور دیده می شود. اگر هیچ چراغی روی مانیتور نمی بینید، مطمئن شوید که به یک پریز دیواری متصل است. اگر سیم برق از پشت مانیتور قابل جدا شدن است، سعی کنید آن را با کابل برق دیگری تعویض کنید. اگر پس از استفاده از پریز و کابل دیگر، باز هم نمی توانید مانیتور را روشن کنید، مانیتور خراب است و باید تعویض شود.

اگر مانیتور شما برق می‌گیرد، اما تصویری ظاهر نمی‌شود، ممکن است مشکل کابل داده باشد. سعی کنید از کابل DVI، HDMI یا DisplayPort دیگری با مانیتور خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: رفع مشکلات اتصال مانیتور در ویندوز 10

بررسی وضعیت LED و نمایشگر سیاه مانیتور

اگر چراغ وضعیت مانیتور نارنجی یا چشمک زن است، با حرکت دادن ماوس یا فشار دادن Esc مطمئن شوید که مانیتور در حالت آماده به کار نیست. اگر کمکی نکرد، کابل داده را دوباره به کامپیوتر و پشت مانیتور وصل کنید و سپس کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید.

افزایش روشنایی و کنتراست

اگر می توانید منوی تنظیمات مانیتور خود را حتی با وجود خالی بودن صفحه نمایش مشاهده کنید، احتمالاً باید روشنایی و کنتراست را افزایش دهید.

این را ببینید  راه اندازی مانیتور

راه اندازی مجدد کامپیوتر

اگر هنگام مشاهده نمایشگر سیاه مانیتور ، رایانه روشن بود، ممکن است اتفاقی افتاده باشد که نیاز به راه اندازی مجدد رایانه داشته باشد. برای راه‌اندازی مجدد رایانه زمانی که نمی‌توانید چیزی را ببینید، دکمه روشن/خاموش را فشار دهید و نگه دارید تا کامپیوتر خاموش شود. وقتی کامپیوتری خاموش است و فن ها نمی چرخند، می توانید بفهمید که خاموش است. هنگامی که رایانه خاموش است چند ثانیه صبر کنید و سپس با فشار دادن دکمه پاور رایانه را دوباره روشن کنید.

مشکل سخت افزاری

اگر از توصیه های بالا پیروی کرده اید و هنوز تصویری ظاهر نمی شود، ممکن است رایانه شما دارای مانیتور، کارت گرافیک (کارت گرافیک) یا مادربرد بد باشد. بهترین روش برای تعیین این موضوع این است که پیشنهادات زیر را امتحان کنید.

اگر مانیتور دیگری روی رایانه شما کار می‌کند، می‌توان تصور کرد که مانیتور غیرکارآمد خراب است و باید تعویض شود. در حالی که ممکن است امکان سرویس دهی مانیتور وجود داشته باشد، خرید مانیتور جدید اغلب ارزان تر و آسان تر است.

اگر مانیتور شما روی رایانه دیگری کار می کند، کارت گرافیک خراب است. سعی کنید کارت گرافیک را از رایانه آسیب دیده جدا کنید و آن را در رایانه دیگری نصب کنید. اگر در رایانه دیگر کار نمی کند، به احتمال زیاد کارت گرافیک خراب است و باید تعویض شود.

اگر مانیتور و کارت گرافیک شما با رایانه دیگری کار می کند، مادربرد شما احتمالاً مشکل دارد. با استفاده از لینک زیر می توانید مشکلات مادربرد را عیب یابی کنید. اگر تشخیص دادید مادربرد خراب است یا نمی‌توانید هیچ آزمایشی را با موفقیت انجام دهید، پیشنهاد می‌کنیم مادربرد را تعویض کنید تا مشکل نمایشگر برطرف شود.

این را ببینید  راه های برای رفع خستگی چشم ناشی از نمایشگرها

اگر رایانه از POST عبور نکند، روشن نمی‌شود یا پاسخگو نیست و مانیتور شما سیاه می‌ماند. اگر وقتی رایانه خود را روشن می کنید یا چراغ های عجیب و غریب می بینید صدای بوق می شنوید، مراحل عیب یابی POST را طی کنید تا مشکل را مشخص کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − سه =