نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه رفع مشکلات صفحه سیاه در ویندوز 10

در ویندوز 10، یکی از آزار دهنده ترین مشکلاتی که می توانید با آن برخورد کنید، صفحه سیاه است، زیرا کد خطا یا پیغامی را که روی صفحه چاپ شده است مشاهده نمی کنید تا راهنمایی کنید که از کجا باید عیب یابی را شروع کنید.

یک صفحه سیاه ممکن است به دلایل زیادی اتفاق بیفتد. این ممکن است مربوط به مسئله ای باشد که اخیراً به روزرسانی درایور گرافیک شده است یا ممکن است هنگام نصب یک به روزرسانی ویژگی که شامل یک مشکل سازگاری است، رخ دهد. همچنین ممکن است در نتیجه به روزرسانی سیستم باگی رخ دهد. یا می تواند یک مسئله مربوط به سخت افزار با نمایشگر، اتصال یا آداپتور ویدئو باشد.

به هر دلیلی که باشد، روش های مختلفی برای تعیین علت و حل این مشکل در ویندوز 10 وجود دارد، خواه به دسک تاپ دسترسی داشته باشید یا نه. در این راهنمای ویندوز 10، ما برای راهنمایی و عیب یابی مشکلات صفحه سیاه شما را راهنمایی می کنیم.

نحوه رفع مشکلات اتصال بررسی صفحه سیاه در ویندوز 10

هنگامی که به صفحه سیاه برخورد می کنید، بسیاری از موارد می تواند دلیل آن باشد، از جمله مشکلات سخت افزار، نرم افزار یا ترکیبی از هر دو. در دستورالعمل های زیر، مراحل عیب یابی برای حل این مشکل را در ویندوز 10 پیدا خواهید کرد.

مشکلات اتصال را بررسی کنید

اگر قبل از ورود به سیستم، صفحه سیاه ظاهر شود، احتمالاً یک مشکل اتصال بین نمایشگر و رایانه است.

این را ببینید  مانیتور کامپیوتر با صفحه سیاه یا خالی

در این شرایط، اتصال فیزیکی را دوباره بررسی کنید و مطمئن شوید که هر دو انتهای کابل سیگنال ویدیویی به درستی متصل شده اند و این از پورت خروجی صحیح استفاده می کند. کابل سیگنال ویدئو را از هر دو جدا کنید، مجدداً آن را دوباره متصل کنید و ماوس را برای دیدن بیدار شدن صفحه نمایش حرکت دهید.

همچنین، مطمئن شوید که مانیتور برق را دریافت می کند و دکمه پاور روشن است. (ممکن است لازم باشد وب سایت پشتیبانی سازنده خود را برای جزئیات بیشتر بررسی کنید.)

اگر چندین خروجی ویدئو دارید، سعی کنید اتصال را به پورت دیگری تغییر دهید و ماوس را به اطراف حرکت دهید یا هر کلید صفحه کلید را فشار دهید تا صفحه نمایش بیدار شود. بعضی اوقات، به روزرسانی درایور می تواند شامل تغییراتی باشد که می تواند سیگنال ویدئو را به پورت اشتباه (DisplayPort، HDMI، DVI، Thunderbolt، VGA) ارسال کند.

اگر سیستم دارای کارت گرافیک گسسته و یکپارچه است، می توانید اتصال را به پردازنده ویدئویی تعبیه شده تغییر دهید تا تأیید کنید مشکل از کارت گسسته است. همچنین، بارها و بارها، پس از به روزرسانی سیستم یا BIOS (سیستم ورودی / خروجی پایه)، کارت گرافیک گسسته ممکن است غیرفعال شود و شما باید مجدداً آن را در تنظیمات مادربرد فعال کنید.

هنگام استفاده از مانیتور خارجی، می توانید تنظیمات مانیتور پردازنده را باز کرده و روشنایی را افزایش دهید زیرا این امر دلیل وجود صفحه سیاه است. در حالی که در منوی تنظیمات هستید، همچنین بهتر است بررسی کنید که آیا مانیتور از ورودی صحیح استفاده می کند یا خیر. (اگر نمی دانید چگونه به تنظیمات مانیتور خود دسترسی پیدا کنید، وب سایت پشتیبانی سازنده خود را برای جزئیات خاص بررسی کنید.)

این را ببینید  خرابی مانیتور بعد تعویض کارت گرافیک

اگر لپ تاپ دارید، برای افزایش روشنایی صفحه نمایش، از میانبر صفحه کلید استفاده کنید. معمولاً باید روی کلید Function (Fn) و یکی از کلیدهای Functions (مانند F8 یا F10) کلیک کنید.

همچنین می توانید مانیتور را به رایانه دیگری متصل کنید یا از کابل سیگنال ویدئویی دیگری (DisplayPort، HDMI، DVI، VGA یا Thunderbolt) استفاده کنید تا مشخص کنید با نمایشگر یا کارت گرافیک خراب یا کابل خراب کار دارید.

نمایشگر را تشخیص دهید

گاهی اوقات، ممکن است در نتیجه قطع ارتباط ویندوز 10 با صفحه نمایش، یک صفحه سیاه مشاهده کنید. می توانید از میانبر صفحه کلید Windows + Ctrl + Shift + B برای راه اندازی مجدد درایور ویدئو و تازه کردن لینک به مانیتور استفاده کنید.

در رایانه لوحی (مانند Surface Pro)، می توانید صفحه را بیدار کنید و سه بار سریع دکمه های افزایش صدا و کاهش صدا را فشار دهید.

هنگامی که این عمل را انجام می دهید، یک بوق و فعالیت بر روی صفحه می شنوید که نشان می دهد ویندوز 10 می تواند به دستور پاسخ دهد، و در حال برقراری مجدد اتصال با صفحه نمایش است.

متناوباً، با فرض پاسخگویی ویندوز 10، می توانید از میانبر صفحه کلید Windows + P برای نمایش منوی “Project” استفاده کنید. سپس دوباره کلید P را بزنید و کلید Enter را بزنید تا بین حالت های مختلف نمایشگر جابجا شوید و ببینید صفحه سیاه از بین می رود یا خیر. (برای اینکه دوچرخه سواری در تمام حالت های ممکن انجام شود، باید چهار بار مراحل را تکرار کنید.)

اگر چیزی روی صفحه مشاهده نمی کنید، دکمه روشن / خاموش را برای مدت 10 ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا دستگاه خاموش شود. سپس مجدداً دکمه روشن / خاموش را فشار دهید.

این را ببینید  تعویض مادربرد سامسونگ 27E510C

دستگاه های غیر ضروری را جدا کنید

لوازم جانبی متصل به کامپیوتر ممکن است دلیل صفحه سیاه یا صفحه سیاه با نقاط چرخش در هنگام راه اندازی به مدت طولانی باشد. (معمولاً چرخش نقاط هنگام راه اندازی نشان دهنده نصب شدن به روزرسانی است و باید چند لحظه صبر کنید، اما اگر مدت زمان زیادی طول بکشد، مشکل سازگاری با سخت افزار وجود دارد.)

اگر مورد مشابهی را تجربه کردید، تمام وسایل جانبی از جمله چاپگرها، دوربین ها، درایو های قابل جابجایی، بلوتوث، ایستگاه اتصال و سایر دستگاه های USB را از رایانه خود جدا کنید.

دستگاه را یک بار دیگر راه اندازی کنید و اگر همه چیز به طور عادی کار می کند، مشکل یکی از لوازم جانبی است. می توانید با اتصال مجدد یکی از دستگاه ها، تک تک دستگاه ها را مشخص کنید تا جایی که به یکی از دستگاه های درگیری برخورد کنید.

پس از دانستن عامل جانبی این مشکل، آن را جدا کنید، رایانه را مجدداً راه اندازی کنید، برای یافتن راه حل به صورت آنلاین جستجو کنید یا برای کمک بیشتر با سازنده دستگاه خود تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =