نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه تشخیص دهیم که نور پس زمینه در مانیتور سوخته است؟

نمایشگرهای LCD رومیزی و لپ تاپ دارای یک لامپ بلند برای نمایش فیلم هستند. با سوختن این لامپ، صفحه نمایش تقریباً سیاه می شود. عدم نور پس زمینه همچنین می تواند باعث سوسو زدن تصویر، چشمک زدن و خاموش شدن آن شود یا یک رنگ عجیب و غریب به صفحه نمایش ارائه دهد.

عیب یابی

قبل از اینکه فرض کنید لامپ نور پس زمینه مشکل دارد، بررسی کنید که مانیتور به درستی متصل شده و برق را دریافت می کند. هنگامی که مانیتور را به برق متصل می کنید، نزدیک چراغ روشن / خاموش را تماشا کنید و بررسی کنید که همه کابل ها محکم به هم متصل شده اند و سالم به نظر نمی رسند.

در صورت امکان، با استفاده از همان کابل ها، یک نمایشگر دیگر را به رایانه خود متصل کنید تا بررسی کنید کارت گرافیک رایانه در حال ارسال عکس است. اگر همه موارد دیگر در نظم و ترتیب مناسب به نظر برسند، مانیتور می توانست از پس زمینه نور پس زمینه بر خورد.

تست کردن، آزمایش کردن

موارد مختلفی می توانند باعث تاریکی مانیتور شما شوند، از لامپ سوخته نور پس زمینه گرفته تا اتصال کوتاه مانیتور. در بیشتر موارد، یک مانیتور با لامپ سوخته هنوز یک تصویر روی صفحه دارد، فقط بسیار کم نور است.

از نزدیک به صفحه خود نگاه کنید ؛ اگر کاملاً تصویری مشاهده نمی کنید، ممکن است خود مانیتور شکم بالا رفته باشد. لامپ بد قابل آزمایش است، اما فقط در صورت استفاده از لامپ جایگزین و راحت بودن باز کردن مانیتور و انجام بررسی ها.

این را ببینید  تعمیر صفحه رایانه

برخی از جداسازی قطعات مورد نیاز است

همانطور که حدس می زنید، بررسی لامپ نور پس زمینه بر روی مانیتور خود واقعاً باید وارد صفحه شوید و چراغ مشکوک را بیرون بیاورید. جداسازی قطعات مانیتور براساس مدل متفاوت است.

وب سایت سازنده مانیتور خود را برای راهنمایی بررسی کنید. هنگامی که لامپ را خاموش کردید، آن را از صفحه اینورتر جدا کننده جدا کنید و لامپ کار خود را وصل کنید. اگر جدید روشن شود، قدیمی شما مرده بود.

اگر صفحه جدید مانند اول تاریک باشد، ممکن است صفحه اینورتر شما خراب شده باشد و نیاز به تعویض دارد.

به دنبال کمک حرفه ای باشید

از آنجا که ترک خوردن نمایشگر لپ تاپ یا دسک تاپ باعث می شود سایر قسمت ها در معرض آسیب غیرعمدی قرار بگیرند، بنابراین برای انجام آزمایش نور پس زمینه باید به توانایی های خود اطمینان داشته باشید. یک حرکت اشتباه می تواند یک مولفه دیگر را سرخ کند و وضعیت شما را از آتش سوزی بدتر کند.

اگر فکر باز کردن یک مانیتور و بازی درونی شما را عصبی می کند، از یک تکنسین باتجربه کمک بگیرید. تعویض لامپ بد یا صفحه اینورتر یک راه حل نسبتاً ارزان برای افزایش عمر تجهیزات شما است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 11 =