نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مانیتور کامپیوتر را چند بار باید تغییر دهید؟

طول عمر یا طول عمر مانیتور رایانه شما با توجه به نوع منابع نوری که از آن استفاده می کند و تعداد ساعاتی که هر روز برای کار کردن روی مانیتور می گذرانید متفاوت است. به طور کلی، سه نوع نمایشگر وجود دارد که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. صفحه های اشعه کاتدی (CRT)، صفحه نمایش کریستال مایع (LCD) و دیودهای ساطع کننده نور (LED).

در حالی که طول عمر مشخصی نسبت به زمان نیاز مانیتور رایانه شما به تعویض وجود ندارد، این دستگاه ها معمولاً حدود سه سال و بیشتر دوام می آورند. چه بخواهید به نسخه سریعتر یا با وضوح بالاتر ارتقا یابید، می توانید مانیتورهای خود را براساس اولویت یا نیاز خود تغییر دهید. با این حال، اگر نمایشگر شما خراب است یا خراب است، شما نیاز به تعویض فوری دارید. این همیشه یک گزینه رایگان در مورد مکان و زمان تغییر صفحه نمایش است.

مانیتورهای CRT

مانیتور CRT از یک اسلحه الکترون در یک لوله خلا استفاده می کند، که الکترون ها را به مانیتور فلورسنت منتقل می کند. این مانیتورها مدل های قدیمی تر، حجیم، سنگین و شکننده هستند. امتیاز مانیتورهای CRT معمولاً حدود 25 تا 30 کیلو ساعت استفاده کاهش می یابد. این معادل هشت تا ده سال طول عمر مانیتور با 8 ساعت استفاده در روز است.

مانیتورهای LCD

مانیتور کامپیوتر LCD دارای ویژگی های صفحه تخت است و از یک محلول کریستال مایع استفاده می کند که بین دو ماده قطبی قرار گرفته است. امتیاز مانیتور کامپیوتر LCD بین 30k تا 60k ساعت استفاده کاهش می یابد. اگر روزانه از یک تنظیم دسک تاپ با 8 ساعت استفاده استفاده کنید، این معادل ده تا بیست سال طول عمر است.

این را ببینید  توضیح پیکسل مرده در مانیتور

مانیتورهای LED

اگر می خواهید از فناوری نوآورانه مانیتور بهره مند شوید، پس به سراغ مانیتورهای رایانه ای LED بروید زیرا آنها یک صفحه نمایش زنده و روشن را ارائه می دهند که با صرفه جویی در مصرف انرژی تضمین می شود. اگرچه در مقایسه با انواع مانیتورهای قدیمی گران ترند، مانیتورهای LED به طور متوسط ​​50 ساعت خدمات دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − ده =