نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مانیتور خم شونده Corsair Xeneon Flex. مانیتور گیمینگ منعطف مورد انتظار Corsair Xeneon Flex بالاخره قیمت و تاریخ عرضه (خوب، پیش‌سفارش) را مشخص کرد. Xeneon Flex از روز پنجشنبه، 15 دسامبر برای پیش‌سفارش در دسترس خواهد بود. اگر به این مانیتور گیمینگ 45 اینچی QHD 240 هرتز OLED علاقه‌مند هستید، که می‌تواند از یک صفحه تخت به یک صفحه نمایش منحنی تبدیل شود، Corsair هشدار می‌دهد که باید سریع عمل کنید زیرا مقدار “محدود” در دسترس خواهد بود.

Corsair Xeneon Flex اولین بار در تابستان گذشته رونمایی شد، زمانی که به لطف توانایی منحصر به فرد خود در خم شدن سر و صدای زیادی به پا کرد – به کاربران اجازه داد صفحه نمایش را با استفاده از یک جفت دسته خم کنند. صفحه نمایش می تواند از تخت به انحنای 800R خم شود. مانیتور همچنین دارای تعدادی کیفیت مطلوب دیگر است که در ادامه به ان خواهیم پرداخت.

مانیتور خم شونده Corsair Xeneon Flex

ویژگی های کلی مانیتور خم شونده Corsair Xeneon Flex

برخی از ویدیوهای GamesCom در اواخر آگوست مشکلات احتمالی مربوط به نمونه اولیه Xeneon Flex را برجسته کردند. اورکلاکر der8auer گفت که مانیتور خمیده واقعاً مانند یک قوس خمیده نیست، اما زمانی که دو طرف آن به داخل کشیده می‌شد، حالت V شکل نرمی داشت و خم شدن آن به نظر می‌رسید.

فناوری صفحه نمایش OLED وعده های بسیار زیادی را می دهد. اما تا کنون، به طرز دردناکی روی دسکتاپ برای گیمرهای رایانه شخصی ارائه نشده است. تنها مانیتور گیمینگ رایانه های شخصی OLED واقعی – برخلاف یک تلویزیون با ظاهر نازک – که تاکنون دیده ایم، Alienware 34 AW3423DW عالی 34 اینچی است (در برگه جدید باز می شود). تا به حال، یعنی و ورود Corsair Xeneon Flex 45WQHD240 جدید.

به طور دقیق، می توانید بحث کنید که آیا Xeneon Flex جدید یک فناوری مانیتور خالص است، زیرا پنل فوق عریض 45 اینچی آن از جدیدترین تلویزیون های ال جی گرفته شده است، دقیقاً تا ساختار زیرپیکسلی WRGB به جای RGB. وضوح نسبتاً پایین 3440 در 1440 بومی و تراکم پیکسلی 84PPI نیز منشأ فناوری پنل تلویزیون را تکذیب می کند. اما این بسیار بیشتر از یک تلویزیون جعبه‌دیده شده با قابلیت اتصال DisplayPort است. مهندسی واقعاً جذابی در اینجا در جریان است.

خم کردن مانیتور

برای شروع، و همانطور که نام تجاری Xeneon Flex نشان می دهد، این OLED بصورت ثابت خم نیست، بلکه در واقع خم می شود. شما می توانید به صورت دستی مقدار منحنی را در هر نقطه از کاملاً صاف تا منحنی بسیار محکم 800R تنظیم کنید. برای مقایسه، Samsung Neo G9 بسیار منحنی (در برگه جدید باز می شود) دارای منحنی 1000R با شدت کمتر است. بنابراین روی حداکثر منحنی تنظیم شده است، این مانیتور Corsair بسیار شدید است.

این را ببینید  مشکل نگران کننده صفحه سیاه مرگ مانیتور

شاید جای تعجب نباشد که با توجه به پیچیدگی اضافه شده توسط پنل انعطاف پذیر، سایر تنظیمات فیزیکی محدود هستند. فقط شیب ارائه شده است، بدون ارتفاع یا چرخش در دسترس است. در مورد مشخصات گسترده تر، Corsair پنل OLED ارائه شده توسط ال جی را با حداکثر روشنایی 1000 نیت و تمام صفحه 150 نیت به اضافه 450 نیت در پنجره 25 درصد و 800 نیت در پنجره 10 درصد ارزیابی می کند.

میزان روشنایی مانیتور

همانطور که آن مشخصات پیچیده نشان می دهد، مسئله اصلی روشنایی کمی یک میدان مین با فناوری OLED است. همانطور که اخیرا توضیح دادیم (در برگه جدید باز می شود)، پانل های OLED هیچ مشکلی در افزایش روشنایی در پنجره های کوچک یا نسبت محدودی از پانل کلی ندارند. اما اشیاء بزرگتر یا روشنایی تمام صفحه یک چالش واقعی از نظر مصرف انرژی، گرما و خطر سوختگی است. به همین دلیل است که درجه بندی روشنایی تمام صفحه نمایشگرهای OLED معمولاً بخش کوچکی از حداکثر توانایی آنها است.

به هر حال، جایی که Corsair Xeneon Flex 45WQHD240 قطعاً ارائه می دهد سرعت است. این پنل برای پاسخ پیکسل GtG 0.03 میلی‌ثانیه و برای پاسخ روشن خاموش کامل 0.01 درجه‌بندی شده است که مایل‌ها بهتر از هر نمایشگر LCD است و نرخ تازه‌سازی در 240 هرتز به اوج خود می‌رسد. مطمئناً مورد دوم برای همه افراد معتاد به ورزش های الکترونیکی نیمه حرفه ای فراوان است.

مانند تمام پنل‌های OLED که از نور هر پیکسل و سطح مشکی کاملاً عالی بهره می‌برند، Xeneon Flex نوید کنتراست استثنایی و عملکرد HDR را می‌دهد. در واقع، فناوری OLED در زمینه رندر HDR اساساً با LCD متفاوت است، تا جایی که Corsair می گوید در حال همکاری با Blur Busters و LG برای ایجاد یک استاندارد گواهینامه جدید OLED Gaming Monitor برای ارزیابی عملکرد HDR است.

این را ببینید  دلایل خرابی بک لایت مانیتور

سرعت و بررسی منبع تغذیه

البته، سوختن پنل OLED همیشه یک نگرانی است و در اینجا Corsair بسیار اطمینان بخش است. این پنل دارای چندین فناوری کاهش، از جمله رزولوشن تمام پنل 3456 در 1456 پیکسل است که به پنل اجازه می دهد تصویر را کمی تغییر دهد. Corsair همه اینها را با ضمانت سه ساله Zero Burn in و Zero Dead Pixel ضمانت می کند.

در نهایت از نظر سرعت و تغذیه اصلی، Xeneon Flex از اتصال عالی برخوردار است. همراه با دو پورت HDMI 2.1، شما همچنین از DisplayPort و USB Type-C با توان 90 وات، به علاوه چهار سوکت USB Type-A، دو در پشت و دو در جلوی پایه برخوردار هستید.

اما آیا واقعاً خوب است؟ به طور فزاینده ای، علامت سوال بزرگ در مورد هر پنل OLED که در مانیتور بازی رومیزی اجرا می شود، روشنایی را شامل می شود. در اینجا، Xeneon Flex یک اجرای بسیار ترکیبی است. همه چیز به نوع محتوای نمایش داده شده بستگی دارد.

به زبان ساده، هرچه محتوا روشن تر باشد، Xeneon Flex بدتر است. از نظر ذهنی، روشنایی تمام صفحه ضعیف است. صحنه های بازی در فضای باز با نور روشن بسیار کسل کننده به نظر می رسند، چه در حالت HDR یا SDR اجرا شوند. با توجه به قیمت فوق العاده علاقه مند این پنل، این ناامید کننده است.

مانیتور خم شونده Corsair Xeneon Flex

پس زمینه مانیتور

با محتوای دارای پس‌زمینه‌های تیره که با اجسام کوچک و روشن نقطه‌گذاری شده‌اند، پنل OLED بسیار بیشتر می‌تواند به چیزی نزدیک‌تر به ادعای پیک 1000 نیت دست یابد. آن را با سطوح کامل مشکی ترکیب کنید – و همچنین عدم شکوفایی – نتایج می تواند بسیار زیبا باشد.

یک مثال عالی، صحنه دمدمی مزاج در Cyberpunk 2077 است، که در آن تابلوهای نئونی در پشت نوار، در برابر فضای داخلی تاریک ظاهر می‌شوند. نکته مهم این است که، حتی در این زمینه، مرکز پانل به طور قابل توجهی، هرچند نه به طور چشمگیری، روشن تر از کناره ها است.

سپس بحث تراکم پیکسلی مطرح می شود. 3440 در 1440 رزولوشن افتضاحی برای یک پنل 45 اینچی است. این به ویژه زمانی صادق است که پانل دارای پیکسل های WRGB به جای RGB باشد، دومی برای هموارسازی فونت زیر پیکسلی لازم است تا به درستی کار کند. مسلماً، متن آنطور که انتظار داشتم بد به نظر نمی رسد. و برای تیراندازان، سیم‌های مسابقه‌ای و آنچه ممکن است بازی‌های به سبک کنسولی نامیده شود، تراکم پیکسل مناسب است.

این را ببینید  علت های اولیه عدم راه اندازی مانیتور

همانطور که گفتم، جایی که Corsair Xeneon Flex 45WQHD240 قطعاً ارائه می دهد سرعت است. این پاسخ پیکسل OLED همراه با به‌روزرسانی 240 هرتز، یک گام قطعی در هر نمایشگر LCD است. این چیز به طور جدی هولناک است.

با این حال، بر روی دسکتاپ ویندوز، محدودیت های روشنایی به سختی قابل چشم پوشی است. پانل به سادگی فاقد پانچ و زینگ است. اکثر صفحه نمایش های OLED با فرمت بزرگ، الگوریتم های ABL یا محدود کننده روشنایی خودکار را اجرا می کنند که روشنایی را بر اساس میزان سختی از پنل تنظیم می کند. ABL Corsair مطمئناً کاملاً تهاجمی است، شاید به این دلیل که پنل فاقد هیت سینک است.

بررسی هیت سینک

این یک حذف مهم است زیرا هیت سینک ها به طور فزاینده ای مورد استفاده قرار می گیرند تا به جدیدترین تلویزیون های OLED امکان دستیابی به روشنایی بهتر در اشیاء بزرگ و تمام صفحه را بدهند. با نگاهی به نحوه طراحی ویژگی پانل انعطاف پذیر، سخت است که بفهمیم چگونه می توان آن را با هیت سینک ترکیب کرد. اگر درست است که پنل انعطاف پذیر از استفاده از هیت سینک پانل جلوگیری می کند، ما ترجیح می دهیم یک صفحه تخت یا یک منحنی ثابت و یک هیت سینک برای روشنایی کلی پانل بیشتر داشته باشیم.

این به ویژه با توجه به اینکه ویژگی flex به نظر می رسد سخت و شکننده است، صادق است. همانطور که منحنی را تنظیم می کنید، دشوار است بدانید که تا چه حد پانل را خم کنید. در تئوری، بازوی تنظیم نگهدارنده به این معناست که در خم شدن کامل کلیک کند. در عمل، تمایل دارد در لحظات تصادفی کلیک کند. هرکسی که همدردی مکانیکی داشته باشد، تمام صدای جیر زدن، ترک خوردن و کلیک کردن را نیز آزاردهنده خواهد یافت.

در مجموع، Corsair Xeneon Flex 45WQHD240 عملکرد بسیار متفاوتی دارد. در این قیمت، وضوح نسبتاً پایین و تراکم پیکسلی به تنهایی بسیار دشوار است.

پیشنهاد مطالعه: علت قطع شدن تصویر هنگام بازی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + شانزده =