نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

 اتفاقات هنگام خرابی مانیتور / وقتی مانیتور خراب می شود، به شدت بهره وری را با مشکل مواجه می کند. با این حال، مانیتور های بد لزوماً نشان نمی دهند که اتفاق دیگری برای رایانه شما افتاده است. به احتمال زیاد، داده های مهم شما تحت تأثیر قرار نگرفته اند و پس از تعمیر مانیتور همچنان می توانید به همه اطلاعات خود دسترسی داشته باشید. برای کسانی که نیاز به دسترسی فوری به داده ها دارند، به سادگی یک مانیتور جدید وصل کنید تا مطمئن شوید که فقط مانیتور تحت تأثیر قرار گرفته است. برای جلوگیری از تعمیرات غیر ضروری، علائم خرابی مانیتور را بشناسید.

آزمایش و بررسی کردن

اگر مانیتور شما کار نمی کند، ابتدا بررسی کنید که مانیتور و کابل های برق به درستی وصل شده باشند. مانیتور دیگری را به رایانه وصل کنید تا ببینید آیا مشکل در مانیتور اول جدا شده است یا خیر. اگر مانیتور دوم کار نمی کند، ممکن است کارت گرافیک شما خراب باشد. برای اینکه مطمئن شوید باید کامپیوتر را به یک متخصص ببرید. اگر مانیتور دیگر کار می کند، یک منبع تغذیه جدید را به مانیتور بد وصل کنید تا مطمئن شوید که منبع تغذیه مقصر نیست. علاوه بر این، سعی کنید به خاطر داشته باشید که آیا مانیتور پس از به‌ روزرسانی یا نصب درایور کارت ویدیوی جدید خراب می ‌شود یا خیر. این سناریو ها نشان می دهد که این مشکل ممکن است مربوط به نرم افزار باشد.

 اتفاقات هنگام خرابی مانیتور

پیکسل ها و روشنایی

اگر متوجه شدید که لکه های سفید روی صفحه نمایش شما ظاهر می شود، ممکن است برخی از پیکسل ها خراب شوند. اغلب، زمانی که مانیتورها شروع به از کار افتادن می کنند، پیکسل ها نیز شروع به خرابی می کنند. آنها مانند نقاط کوچک نور سفید به نظر می رسند و کیفیت کلی صفحه کامپیوتر را کاهش می دهند. اگر روشنایی کلی مانیتور شما تغییر کرد، تنظیمات روی مانیتور خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به طور ناخواسته با دکمه های روشنایی و کنتراست مشکلی نداشته اید. اگر وقتی دستگیره را به سمت راست می ‌چرخانید، مانیتور روشن ‌تر می‌ شود، ممکن است شخصی با تنظیمات روی مانیتور شما بازی کند.

این را ببینید  تنظیم چند مانیتور در ویندوز 10

نظارت بر نوسانات و تداخل

اگر یک مانیتور لوله تصویر دارید و متوجه سوسو زدن یا قطع شدن مانیتور در داخل و خارج می شوید، می تواند نشانه خرابی قطعه باشد. با این حال، ببینید آیا رادیو یا دستگاه های دیگری که فرکانس ساطع می کنند در این نزدیکی هستند یا خیر. مانیتور های لوله تصویر نسبت به نمایشگر های LCD در معرض تداخل هستند. اگر متوجه تغییر رنگ شدید، مکان بلندگو های خود را جابه جا کنید تا مطمئن شوید که بلندگو ها روی مانیتور شما تأثیری ندارند. اگر تمام عیب یابی شما نتیجه مثبتی نداشته باشد، ممکن است مانیتور خراب شود. این علائم می تواند نشانه هایی از خرابی مانیتور یا تداخل باشد.

مشکلات صفحه نمایش و هشدارها

معمولاً وقتی مانیتور خراب می شود، به سادگی روشن نمی شود و کاملاً سیاه به نظر می رسد. اگر مانیتور سبز کم رنگ می درخشد یا صفحه آبی دریافت می کنید، به این معنی است که مشکل سخت افزاری یا نرم افزاری دیگری وجود دارد. برخی از مردم ترس دارند که مانیتور ها در صورت خراب شدن منفجر شوند. این بی اساس است. بیشترین چیزی که به طور کلی اتفاق می ‌افتد این است که صدای ترکیدن رخ می ‌دهد، و این فقط در مانیتور های لوله تصویر اتفاق می‌ افتد. نمایشگر های LCD معمولاً به سرعت و بی صدا محو می شوند. همچنین اگر مانیتور خراب شده باشد، ممکن است بوی سوختگی خفیفی را استشمام کنید.

تعمیر مانیتور خود را به ما بسپارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =