نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مانیتور LCD BenQ/ BenQ مجموعه گسترده‌ای از مانیتورهای LCD با قیمت نسبتاً پایین را به فروش می‌رساند که این امکان را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند تا هزینه‌های رایانه را کاهش دهند و همچنان از مزایای یک مانیتور کوچک استفاده کنند. مانیتورهای BenQ عموماً به اندازه مانیتورهایی هستند که قیمت بیشتری توسط شرکت‌های دیگر فروخته می‌شوند. با این حال، یک لامپ، صفحه نمایش یا اینورتر در مانیتور BenQ گاهی اوقات ممکن است از کار بیفتد و نیاز به تعویض داشته باشد. قطعات این مانیتورها در مقایسه با کارمزدی که بسیاری از مغازه ها برای جداسازی و تعمیر مانیتورها دریافت می کنند، نسبتاً ارزان هستند. در نتیجه با انجام تعمیرات خود می توانید در هزینه خود صرفه جویی کنید. برای تعمیر مانیتور LCD بنکیو ابتدا باید نحوه جداسازی دستگاه را یاد بگیرید.

مرحله 1: خاموش کردن مانیتور LCD BenQ

مانیتور LCD BenQ را خاموش کنید و سیم آداپتور برق متناوب را جدا کنید. پیچ های کابل ویدئو را باز کنید و سپس آن را جدا کنید.

مرحله 2: قرار دادن مانیتور روی حوله

یک حوله بزرگ و نرم را روی میز، میز یا سایر سطوح کار صاف و محکم پهن کنید. مانیتور BenQ را به صورت رو به پایین روی حوله قرار دهید و پشت مانیتور رو به بالا باشد.

مرحله 3: برداشتن پایه مانیتور

با استفاده از پیچ گوشتی فیلیپس، دو یا سه پیچ را که پایه را به پایین مانیتور محکم می کنند، باز کنید. پایه را بردارید و کنار بگذارید.

مرحله 4: جداکردن بندهای لاستیکی مانیتور

گیره های لاستیکی را در لبه های بیرونی قاب صفحه نمایش عقب قرار دهید. در اکثر مانیتورهای BenQ، بین شش تا هشت حفره وجود دارد که باید برای دسترسی به پیچ‌هایی که قطعات قاب جلو و عقب را محکم می‌کنند، جدا کنید. برای بیرون آوردن بند های لاستیکی به آرامی از خرطومی یا قلم زنی استفاده کنید.

این را ببینید  انواع پورت های مانیتور

مرحله 5

از پیچ گوشتی فیلیپس برای جدا کردن تمام پیچ های نگهدارنده که هنگام برداشتن گیره های لاستیکی در معرض دید هستند، استفاده کنید.

مرحله 6

مانیتور را برگردانید تا صفحه رو به بالا باشد. برای جدا کردن قطعات قاب جلویی و عقبی صفحه نمایش با دقت از خرطوم یا خط گیر استفاده کنید. بعد از اینکه پیچ های نگهدارنده را از پشت مانیتور جدا کردید، دو قطعه قاب باید به راحتی از هم جدا شوند. با این حال، هنگام کار کردن در اطراف لبه‌های مانیتور با خرطومی مراقب باشید تا از شکستن زبانه‌های پلاستیکی کوچکی که به محکم کردن قطعات قاب جلو و عقب کمک می‌کنند، جلوگیری کنید. بعد از اینکه به آرامی دو قطعه قاب را جدا کردید، کابل رابط منو را از برد مدار اصلی جدا کنید (اگر مانیتور یکی دارد)، قطعه قاب جلویی را جدا کرده و کنار بگذارید.

مرحله 7: جدا کردن اتصال دهنده بک لایت مانیتور LCD BenQ

دوشاخه اتصال دهنده نور پس زمینه LCD را از سمت راست اینورتر LCD جدا کنید. کابل اینورتر LCD را از برد مدار زیر لبه پایینی صفحه LCD BenQ جدا کنید.

مرحله 8

پیچ های محکم کننده گیره های لامپ نور پس زمینه را با پیچ گوشتی فیلیپس باز کرده و بردارید. گیره ها را بردارید و سپس لامپ نور پس زمینه را از سینی بیرون بیاورید و کنار بگذارید.

مرحله 9

پیچ های اتصال اینورتر LCD به شاسی مانیتور را باز کنید. برد اینورتر LCD را بردارید.

مرحله 10: جدا کردن کابل اصلی صفحه نمایش

کابل اصلی نمایشگر ویدئویی را که از پایین صفحه به برد مدار اصلی متصل است جدا کنید. کابل برق مشکی یا قرمزی را که به برد مدار می رود نیز جدا کنید.

این را ببینید  عیب یابی مانیتور LCD Benq

مرحله 11

چهار تا شش پیچ اطراف لبه‌های صفحه LCD را که آن را روی قاب پشتی محکم می‌کنند، باز کنید. صفحه نمایش LCD را از قاب پشتی خارج کرده و به صورت رو به پایین روی حوله قرار دهید تا از ترک خوردن یا خراشیدگی آن جلوگیری شود.

مرحله  12

کابل برق را که از درگاه اتصال سیم برق در قطعه قاب پشتی عبور می کند به برد مدار اصلی جدا کنید. کابلی را که از درگاه کابل ویدیو در قاب پشتی منتهی می شود به برد مدار اصلی جدا کنید.

مرحله 13: باز کردن پیچ های مانیتور

چهار پیچ را از گوشه‌های برد مدار اصلی که آن را به قسمت داخلی قاب پشتی می‌بندند، باز کنید. برد مدار را بردارید و کنار بگذارید.

مرحله 14

دو یا سه پیچ را که درگاه اتصال برق متناوب را در داخل قاب پشتی محکم می‌کنند، باز کنید. کانکتور را از شیار بیرون بیاورید و کنار بگذارید. پیچ‌های پورت رابط کابل ویدیو را بردارید، سپس درگاه را از قاب پشتی مانیتور جدا کنید.

مرحله 15

قطعات معیوب را در مانیتور BenQ در صورت نیاز تعویض کنید. مانیتور LCD BenQ را با معکوس کردن مراحلی که برای جدا کردن آن استفاده شده است، دوباره مونتاژ کنید.

نمایندگی تعمیرات مانیتور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 1 =