نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آیا مانیتورهای کامپیوتر خراب می شوند؟

به طور سنتی، وقتی مانیتور به معنای اشتباه است، روشن نمی شود یا به یک صفحه کاملا سیاه تبدیل می شود. با این حال، اگر مانیتور شما با صفحه سبز ضعیف می درخشد یا صفحه آبی دارید، این یک هشدار دهنده است که یک مشکل نرم افزاری یا سخت افزاری وجود دارد. در حالی که برخی از مردم معتقدند که ممکن است مانیتورها هنگام اشتباه منفجر شوند، اما این بی اساس است.

نشانه هایی از اینکه شما به صفحه جدیدی نیاز دارید

وقتی مانیتور خراب یا خراب می شود، معمولاً قبل از این که بن بست کامل به وجود بیاید، یک مسئله هشدار دهنده وجود دارد. در اینجا چگونگی تشخیص زودهنگام دیرتر از زمان مانیتور جدید وجود دارد. علائم زیر را بررسی کنید و در صورت مواجه شدن با آنها، ممکن است لازم باشد جایگزینی برای آن پیدا کنید.

  • پیکسل های مرده یا سیاه در نمایشگر شما وجود دارد. بدون جایگزینی مانیتور جدید، سخت افزار آسیب دیده از بین نخواهد رفت.
  • نمایشگر نامنظم، اگر مانیتور رایانه شما خاموش یا خاموش شود، به طور متناوب خوابیده، به طور ناگهانی روشن شود یا از نمایش تصاویر صفحه جلوگیری کند، این می تواند از نظر منبع تغذیه مهم باشد یا از کار بیفتد.
  • مانیتور سوختگی به عنوان ظاهر بصری شبح مانند تعریف می شود که اغلب بر روی صفحه نمایش شما نمایش داده می شود.
  • مانیتور رایانه با شروع به کار نکردن فوراً سیاه می شود. بعضی اوقات یک صفحه مایل به سبز یا صفحه آبی رنگ از آن ساطع می شود. با مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری مرتبط است. مواردی وجود دارد که با بدتر شدن مانیتور می توانید بوی سوخته را متوجه شوید.
این را ببینید  تعویض مادربرد Dell E193FPc

مراقبت صحیح از مانیتور رایانه

  • همیشه دریچه هوا را باز نگه دارید
  • هرگز مانیتور خود را مستقیماً به سوئیچ دیواری متصل نکنید.
  • از محافظ قابل اعتماد موج استفاده کنید.
  • از روشن یا خاموش کردن مانیتور بیش از حد لازم خودداری کنید
  • مانیتور خود را در یک مکان امن ایمن کنید.

کم نور شدن صفحه نمایش

تیرگی به نمایشگری اشاره دارد که روشنایی ثابتی را در طول یک دوره حفظ نمی کند، که به نوبه خود، تصاویر تیره تر و با گذشت زمان کم نورتر به نظر می رسند. اگر متوجه شدید که تصویر روی صفحه بسیار تاریکتر از وضعیت عادی است، باید یدانید که ماینتور کامپیوتر شما خراب شده است و اگر قصد درست کردن آن را دارید باید هرچه سریعتر دنبال یک تعمیرگاه تعمیر مانیتور کامپیوتر بگردید و اقدام کنید. مانیتور با تصاویر کم نور نه تنها می تواند باعث ناراحتی در هنگام کار با آن شود، بلکه بر سلامت چشم ها نیز تأثیر می گذارد و به این دلیل است که مانیتورها دیگر نمی توانند روشنایی را که در ابتدا بود ارائه دهند. تیرگی عمدتاً زمانی اتفاق می‌افتد که نور پس‌زمینه در LCDها و LEDها از بین می‌رود، در حالی که در مورد مانیتور CRT، اشعه لوله کاتدی عنصر کار نمی‌کند زیرا از فناوری پانل نور پس‌زمینه برای روشن کردن صفحه استفاده نمی‌کند.

 

نشانه خرابی مانیتور
نشانه خرابی مانیتور

 

سوسو زدن و چشمک زدن تصاویر

زمانی که تصاویر نمایش داده شده روی صفحه به طور مداوم چشمک می زند یا در حالت ناپایدار چشمک می زند، باید نگران آن باشید. این یک علامت هشدار اولیه از یک مانیتور در حال مرگ است. هنگامی که وضوح صفحه تغییر می‌کند، تصاویر چشمک می‌زنند، نه تنها در مانیتورهای قدیمی نوع CRT، بلکه در صفحه‌های LCD و LED مدرن نیز چنین می‌شود.

این را ببینید  رفع تاری در مانیتور

سوسو زدن می تواند ناشی از سوختن مانیتور به دلیل اورکلاک باشد، لزوماً نیازی به اورکلاک نیست. پلک زدن همچنین می‌تواند به دلیل تغییر وضوح، نرخ تازه‌سازی، درایورهای بد، یا خرابی کارت گرافیک باشد. در برخی موارد، به ما نشان دهنده نقص منبع تغذیه است. این نیز به دلیل تماس ضعیف کابل ها با کانکتورهای مانیتور اتفاق می افتد، اما این اتفاق به ندرت رخ می دهد. دلیل دیگر می تواند تورم خازن ها باشد.

نتیجه

در حالی که تعویض مانیتور یک انتخاب شخصی است، اما علائم هشدار دهنده ای وجود دارد که شما نیاز به سرمایه گذاری در مانیتور جدید دارید. طول عمر بیشتر نمایشگرهای رایانه ای سه سال است، اما با نوآوری و فناوری امروز، این دستگاه ها بسته به نوع استفاده، سبک، مراقبت و نگهداری شما، طول عمر بالایی دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 9 =