نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکلات نمایش خطوط مورب در مانیتور

مشکلات نمایشگر به روش های مختلفی از جمله خطوط عجیب عمودی، افقی و مورب آشکار می شوند. ظاهر خطوط غیر معمول در طول مانیتور شما به طور کلی نشان دهنده وجود مشکلی در یکی از سه مولفه است: کابل ویدیو، کارت ویدیو یا خود مانیتور. عیب یابی کاملاً ساده است و می تواند به سرعت باعث محدود شدن مقصر واقعی شود.

عیب یابی با مانیتور دوم

اگرچه مورد نیاز نیست، اما یک مانیتور دوم می تواند به شما کمک کند تا به سرعت علل احتمالی خطوط مورب شما را آزمایش و از بین ببرد. مانیتور اصلی را جدا کرده و از کابلهای مشابه برای اتصال مانیتور آزمایش دوم استفاده کنید. در لپ تاپ ها، به سادگی مانیتور دوم را به عنوان یک دستگاه خارجی متصل کنید.

اگر مانیتور دوم همان خطوط مورب را نشان دهد، به احتمال زیاد مانیتور اصلی مشکلی ایجاد نمی کند. یک تصویر واضح روی مانیتور دوم نشان می دهد که مانیتور اول ممکن است معیوب باشد و نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.

کابل تصویری معیوب

یک دلیل ساده از مشکلات مانیتور، خراب یا شل بودن کابل ویدئو است. بررسی اتصالات کابل در رایانه های رومیزی آسان است، اما در لپ تاپ ها جداشدگی کاملاً عمیق دارد. برای دسترسی صحیح به هر انتهای کابل ویدیو از راهنمای خدمات لپ تاپ خود استفاده کنید.

بررسی کنید که هر انتهای کابل به طور ایمن در نقطه اتصال مناسب خود بسته شده است. سیم را از نظر سایش یا خرابی بررسی کنید و هنگام تکان دادن سیم، مانیتور را تماشا کنید تا ببینید آیا خطوط تغییر می کند یا از بین می رود. اگر تکان دادن بند ناف روی خطوط تأثیر بگذارد، ممکن است سیم ناقص باشد و نیاز به تعویض دارد.

این را ببینید  علائم خرابی هنگام آسیب دیدگی مانیتور

مانیتور معیوب

یک مانیتور معیوب می تواند باعث نمایش صفحه عجیب و غریب شود، که در اثر افزایش قدرت، تداخل مغناطیسی یا آسیب به آب ایجاد می شود. اگر خطا بر روی مانیتور باشد، یک مانیتور آزمایش دوم خطوط مورب را هنگام اتصال نمایش نمی دهد. بسته به نوع رایانه و مانیتور خود، می توانید صفحه را عوض کنید، مانند لپ تاپ، یا یک مانیتور جدید برای دسک تاپ خود خریداری کنید.

خرابی کارت ویدیو

کارت های ویدیویی، که به آنها کارت گرافیک نیز گفته می شود، داده های ارائه شده توسط رایانه شما را به تصاویر دیجیتالی که روی صفحه مشاهده می کنید ترجمه می کند. اگر این کارت در اثر افزایش جریان برق یا ریختن مایعات آسیب ببیند، می تواند باعث نمایش و جلوه های تصویری عجیب و غریب شود.

کارت های گرافیک در رایانه های رومیزی به راحتی جایگزین می شوند و کارت های خراب را با کارت جدید عوض می کنند، اما کارت های لپ تاپ ها در مادربرد قرار دارند. یک کارت گرافیک لپ تاپ ناموفق نیاز به تعویض کامل کل مادربرد در نتیجه دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =